אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תביעה: 'דפי זהב פגעה במועדון שלי כשפרסמה שהוא מיועד לאוכלוסיה גאה'

תביעה: 'דפי זהב פגעה במועדון שלי כשפרסמה שהוא מיועד לאוכלוסיה גאה'

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 18/02/2013 17:23:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בן משה נ' דפי זהב בע"מ

בתביעה לפיצוי של 400 אלף שקל, טען בעל מועדון, כי דפי זהב פרסמה את המועדון באתר האינטרנט שלה, ככזה המיועד לקהילה הגאה, מה שפגע בעסק שלו קשות. דפי זהב הודתה כי סיווג המועדון היה מוטעה, אך טענה שלא נגרם לתובע נזק, וכי הפרסום הוסר מיד כשנודע לה על הטעות. האם התובע זכאי לפיצוי?

בעל מועדון 'סאן רייז' בכפר סבא, טען כי בשנת 2010 התגלה לו במהלך פגישה עם לקוחה, כי 'דפי זהב' פרסמה את המועדון שלו באתר האינטרנט שלה, תחת הסיווג 'מועדונים ומרכזים לקהילה הגאה', וזאת החל משנת 2006.

הוא טען, כי לאורך השנים "חש כאילו 'מוטל צל' על המועדון", שכן מועדונים מתחרים פרחו ושגשגו בעוד המועדון שלו שקע בהפסדים, וכאשר גילה את הסיווג המוטעה, הבין מה גרם לכך. לטענתו, מיד כשגילה זאת, דרש להסיר את הפרסום באופן מוחלט.

בתביעה שהגיש נגד דפי זהב לבית משפט השלום בהרצליה ביקש פיצוי של 400 אלף שקל בגין הנזקים וההפסדים שנגרמו לו עקב הפרסום השגוי.

דפי זהב טענה מנגד, כי במסגרת שירות שהיא מעניקה לציבור הרחב היא מפרסמת בחינם בתי עסק באתר האינטרנט שלה. לטענתה, הסיווג 'מועדונים לקהילה הגאה' עלה למערכותיה רק בינואר 2010, כך שלכל היותר פורסם המועדון בסיווג זה במשך כשבועיים ימים, וזאת בשל שגיאה תמה, שלא גרמה לכל נזק. לטענתה, מרגע שהתובע פנה אליה בבקשה להסרת הפרסום, עשתה כבקשתו ואף הציעה לו פרסום חינם כפיצוי, אך הוא סירב ובחר לתבוע אותה בנסיון להתעשר על חשבונה.

החליט 'להלביש' את הפסדי העסק על דפי זהב

השופטת סיגל רסלר-זכאי קבעה, כי בניגוד לטענות שני הצדדים, הפרסום המוטעה עלה בשנת 2008, וזאת, בין היתר, על סמך עדות מנהל מערכות המידע של דפי זהב, אשר אישר, כי הסיווג 'מועדונים ומרכזים לקהילה הגאה' התווסף למערכות בשנת 2008, ואילו התובע לא הוכיח אחרת.

לגופו של עניין נקבע, כי התובע לא הראה כלל וכלל כי נגרמו לו אי-אילו נזקים בשל הסיווג השגוי- כך למשל, לא הביא כל ראיה כי המועדונים הסמוכים לו שגשגו ופרחו, או לכך שהכנסותיו נפגעו בשל הפרסום.

התובע, כך נקבע, לא העיד אף לקוח פוטנציאלי שסירב לערוך אירוע במועדון בשל סיווגו, מה גם, שמעדות המומחים עולה, כי מספר החיפושים של המועדון במנועי החיפוש באינטרנט הוא מזערי, כך שלכל היותר, היו עשויות להתגבש בדרך זו 2 עסקאות בתקופת הפרסום השגוי.

נפסק, כי ככל הנראה, העסק של התובע הפסיד, והוא החליט 'להלביש' את הכשלון על הטעות בסיווג. לפיכך, התביעה נדחתה, אולם מאחר שהסיווג אכן היה מוטעה, לא חויב התובע בהוצאות.

הוכחת פגיעה בעסק- מלאכה מורכבת

עו"ד אבי זהר, העוסק בתחום הנזיקי, מסביר, כי "בית המשפט מצא, כי דפי זהב התרשלה בכך שתייגה את העסק במדור לא מתאים במסגרת הפרסומים החינמיים באתר שלה, אלא שהתובע לא הצליח להוכיח כי נגרם לו בשל כך נזק, ועל כן נדחתה תביעתו".

לדבריו "הוכחת נזק של פגיעה בהכנסה אצל עוסק עצמאי היא מלאכה מורכבת ולא קלה שהתובע לא עמד בה, וגם אם היה מוכיח פגיעה בהכנסה, עדיין צריך היה לדון בשאלת הקשר שבין הפגיעה לפרסום המוטעה- עניין קשה ומורכב בפני עצמו".

באשר לפסיקת ההוצאות מציין עו"ד זהר, כי "הדבר נתון לשיקול דעתו הכמעט מוחלט של בית המשפט, כך שלעיתים, גם נתבעים ש'זוכים' בתיק, לא תמיד 'זוכים' לקבל את הוצאותיהם".

לפסק הדין בעניין בן משה נ' דפי זהב בע"מ

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ