אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> בקשה לייצוגית נגד הדיוטי פרי בגין הפרה שיטתית של זכויות עובדים

בקשה לייצוגית נגד הדיוטי פרי בגין הפרה שיטתית של זכויות עובדים

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 27/01/2013 15:49:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב

לבקשה בעניין ז'וקובה גלינה נ' ג'יימס ריצ'רדסון

לבית הדין לעבודה בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 5 מיליון שקל, נגד חברת ג'ימס ריצ'רדסון, המפעילה את החנויות בדיוטי פרי. בבקשה טענה אחת העובדות, כי פוטרה בסמוך לסיום שנת עבודה מבלי שקיבלה פיצויי פיטורים, וכי מדובר במדיניות מגמתית, שמטרתה להתחמק מתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות.

עובדת במחלקת הספורט של אחת החנויות של חברת ג'ימס ריצ'רדסון, המפעילה את חנויות ה"דיוטי פרי" בשדה התעופה בן גוריון, טענה כי לאחר 10 חודשים ו-25 ימים במהלכם עבדה בחברה, קיבלה מכתב פיטורים, ללא קבלת פיצויים וזכויות אחרות המוקנות לה לפי חוק.

משכך, פנתה העובדת לחברה במכתב, בו ציינה כי יש לשלם לה פיצויי פיטורים, דמי הבראה וזכויות סוציאליות אחרות המגיעות לה על פי החוק הקובע, כי פיטורים בסמוך לשנת עבודה לא יפגעו בזכות עובד לפיצויים.

לטענתה, נענתה כי פיטוריה הם חלק מ"פיטורים עונתיים", שכן בחברה נהוג לפטר עובדים לקראת החורף ללא קשר לטיב העובד, וכי אינה זכאית לזכויות כלשהן מאחר שעבדה פחות מ- 11 חודשים בחברה, אולם במידה ותהייה מעוניינת, ייתכן שתוכל לשוב ולעבוד לקראת פסח לתקופה בה נדרש שוב תגבור של עובדים.

פיטורים קולקטיביים

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהגישה העובדת באמצעות עו"ד יורם הכהן, נטען, כי ריצ'רדסון מפטרת עובדים באופן שיטתי, תוך הפרה בוטה של הדין ובניגוד לחובת תום הלב.

נטען, כי ג'ימס ריצ'רדסון נוהגת כדבר שבשגרה לפטר עובדים לקראת תום שנת עבודתם הראשונה תוך הימנעות מתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות כגון דמי הבראה, הודעה מוקדמת לפיטורים ועריכת שימוע, וכי בחלוף שלושה חודשים, לקראת חג הפסח, היא מגייסת אותם מחדש, ובכך קוטעת את רצף תקופת עבודתם.

עוד נטען, כי החברה אמנם מודיעה לעובדיה בתהליך הגיוס כי בתקופת החורף תיתכן ירידה במספר המשמרות, אך היא נמנעת מלציין כי יתכנו פיטורים קולקטיביים, כפי שענתה למבקשת מפורשות, במכתב התשובה שמסרה לה.

ביהמ"ש התבקש לאשר את התובענה כייצוגית באופן שיגן על כל אותם עובדים, אשר חלקם אינם דוברי השפה העברית ואינם מודעים לזכויותיהם, לתת צו מניעה אשר יורה לריצ'רדסון להפסיק לנקוט בהליך פיטורים המנוגד לדין, וכן לפצות את כלל הקבוצה, המונה כ 1000 עובדים, בסכום משוער של כ 5 מיליון שקל, בגין קיפוח זכויותיהם.

"עבדות מודרנית"

עו"ד אברהם חדידה ממשרד עו"ד סיני את חדידה מגיב: "על פניו, נראה כי מעשי הנתבעת, בכך שהיא מפטרת עובדים בשיטת 'הדלת המסתובבת', 5 ימים בלבד לפני שהחוק יחייב אותה לשלם לעובדים את זכויותיהם ומגייסת אותם שוב לאחר מס' חודשים, גורמים ליצירה של עבדות מודרנית של עובדים חסרי הגנה וחסרי זכויות.

הוא מוסיף, כי "אם אכן, החברה נוהגת כך כמדיניות כלפי מאות עובדים, על ביהמ"ש לקבל את הבקשה ולעשות עמם צדק."

לבקשה בעניין ז'וקובה גלינה נ' ג'יימס ריצ'רדסון

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
ביקור בבית משפט בסין וסקירת שיטת המשפט הסינית
השופט ד"ר מנחם (מריו) קליין באולם המשפטים של השופט  WOUNG SEE

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ