אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> איה כורם תופיע בפסטיבל הזמר למורת רוחה של האמרגנית 'עננה'

איה כורם תופיע בפסטיבל הזמר למורת רוחה של האמרגנית 'עננה'

מאת: שירי אורן, עוד | תאריך פרסום : 17/01/2013 14:04:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין איה כורם נ' עננה בע"מ ואח'

לאחר ששיר פרי עטה נבחר להשתתף בפסטיבל הזמר אשר יתקיים החודש, ביקשה הזמרת איה כורם אישור מהאמרגנית שלה ובעלת זכויות היוצרים בשיריה- עננה בע"מ, להקנות את זכויות היוצרים בשיר למפיקי הפסטיבל, אך עננה סירבה לאשר זאת ללא ניהול מו"מ עם מפיקי האירוע. משכך פנתה כורם לביהמ"ש. מה נקבע?

לאחרונה נתבשרה כורם, זמרת ויוצרת ישראלית, כי שיר שכתבה והלחינה, נבחר להשתתף בפסטיבל הזמר אשר עתיד להתקיים בסוף חודש ינואר. כתנאי להשתתפות בפסטיבל, היא נדרשה לחתום על כתב הסכמה להקניית הזכויות לרשות השידור ולמפיקת האירוע.

אלא שזכויות היוצרים שלה נתונות לפי הסכם לחברת ההפקות והאמרגנות 'עננה' ומנהלה, והיא אינה רשאית להעבירן אלא בהסכמתם. אולם, כשפנתה כורם ל'עננה', היא נענתה כי יאשרו את העברת הזכויות רק לאחר ניהול מו"מ עם רשות השידור.

משכך, פנתה כורם לביהמ"ש המחוזי בחיפה, בבקשה לעיון מחדש בהחלטה לאישור ההסכם עם עננה, ולחילופין, כי השתתפותה בפסטיבל תאושר על אף ההסכם.

כורם טענה, כי התנהלות 'עננה' מערימה קשיים על דרכה האמנותית, ומגבילה את חירותה באופן בלתי מידתי, בניגוד להתחייבותה לשתף עמה פעולה במידה ותרצה להופיע באופן עצמאי. בנוסף טענה, כי מדובר בפסטיבל יוקרתי וחשוב וכי לזוכה בו יוענק פרס כספי בסך של 100,000 שקל.

'עננה' ומנהלה טענו מנגד, כי כורם פעלה שלא כשורה בכך שחתמה על כתב הסכמה להשתתפות בפסטיבל מבלי ליידעם, וכי הדרישה לנהל מו"מ היא דבר מקובל, שהם נוהגים לעשות גם עם אמנים אחרים שהם מייצגים.

העמדת קשיים לא ראויה

השופט דר' עדי זרנקין, הותיר את ההסכם על כנו אך קבע, כי לאור דוחק הזמן עד למועד הפסטיבל, ולאור העובדה שמו"מ עם רשות השידור עשוי להתארך זמן רב, יש לאפשר לזמרת להופיע בו מבלי לקפח את זכותה להשתתף בו.

השופט דחה את טענת 'עננה', כי כורם הפרה את ההסכם בעצם החתימה על כתב ההסכמה, שכן החתימה הייתה תנאי להגשת מועמדות להשתתפות בפסטיבל, ומשנבחרה ועלה הצורך בהקניית הזכויות פנתה ל'עננה'- כמתבקש מן ההסכם.

נקבע, כי הדרישה לניהול מו"מ לשינוי התקנון, יש בה משום העמדת קשיים לא ראויה על דרכה של המבקשת, בפרט כשבהסכם התחייבו המשיבים לשתף עמה פעולה.

לפיכך כאמור, אישר ביהמ"ש לכורם להשתתף בפסטיבל הזמר ללא צורך בהסכמת 'עננה', ומבלי לגרוע מההסכם עמה, אשר ימשיך לעמוד בתוקפו.

לדבריו של עו"ד חן ורשביאק, העוסק בתחום הקניין הרוחני: "פסק הדין משמר, מצד אחד, את הכוח הרב של הסכמי ניהול הקריירה, עליהם חותמים יוצרים עם חברות הפקה והוצאה לאור. מצד שני, יצר בית המשפט יש מאין אישור חד פעמי לכאורה, לפגיעה בהסכמי הניהול, בין היתר בנימוק של קוצר הזמן לניהול משא ומתן."

"חשיבות נוספת של פסק הדין" ממשיך עו"ד ורשביאק, "הינה בקביעה, לפיה: עצם הגשת המועמדות והחתימה על כתב ויתור זכויות, כתנאי להגשת המועמדות לתחרות על ידי היוצר, אינן מהוות פגיעה/הפרה של הסכמי ניהול הקריירה, ובכך פותח ביהמ"ש פתח בפני האמנים להגיש מועמדות כאמור, גם ללא הסכמת 'חברות ההפקה/אמרגנים.

"עם זאת", הוא מציין, " כי יש לראות באמור החלשה מסוימת של מעמד המנהל".

להחלטה בעניין איה כורם נ' עננה בע"מ ואח'

למדור: קניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ