אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> בעל הדירה איים שיפנה את השוכרת- ביהמ"ש הרחיק אותו מהדירה

בעל הדירה איים שיפנה את השוכרת- ביהמ"ש הרחיק אותו מהדירה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 15/04/2012 14:47:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין פז נ' סלכגי

סכסוך בין בעל דירה לשוכרת בנוגע לשכר הדירה הגיע לביהמ"ש לאחר שהשוכרת טענה כי בעל הדירה ניתק לה את החשמל והמים, איים עליה והטריד אותה, וביקשה כי יוצא נגדו צו הרחקה. בעל הדירה טען, כי השוכרת לא שילמה לו שכר דירה ואף איימה על נציג מטעמו ברצח. האם הרחיק ביהמ"ש את בעל הדירה מדירתו?

בין בעל דירה לשוכרת התגלע סכסוך באשר לתשלום דמי השכירות, אשר בעקבותיו הגישה לבית משפט השלום בתל אביב, בקשה שיוציא צו שיימנע מבעל הדירה מלהטריד אותה.

בבקשה טענה, כי בעל הדירה ניתק לה את החשמל והמים בדירה וכי הוא מגיע לדירתה פעמיים בשבוע, פותח את חלון הדירה הנמצאת בקומת הקרקע, מאיים עליה ומטריד אותה. עוד טענה, כי בעל הדירה ניסה לתקוף אותה בנוכחות שוטר ואף שלח אנשים מטעמו בכדי להטריד אותה ולהוציא ממנה כספים. השוכרת הודתה כי היא חייבת דמי שכירות, אך לטענתה לא בסכום לו הוא טוען, והציגה הודעת טקסט ששלח לה, בה איים עליה כי אם לא תפנה את הדירה מיידית, יפנה אותה בכח ויעביר את חפציה למחסן.

בתגובה טען בעל הדירה, כי מזה ארבעה חודשים השוכרת לא שילמה את שכר הדירה, ולפיכך הגיש כנגדה תביעת פינוי לבית המשפט, וכי הוא חייב להגיע לביתה או לשלוח אליה נציגים מטעמו על מנת לגבות את שכר הדירה, שכן על פי ההסכם, התחייבה לשלם אותו במזומן, מה גם שיש לו דירות נוספות במתחם המגורים. בעל הדירה הכחיש את הטענות בדבר איומים ואלימות והוסיף, כי דווקא השוכרת היא זו שאיימה עליו, ולהוכחת טענותיו צירף תמליל שיחה שהתנהלה בינו לבין השוכרת, בה הודתה כי היא חייבת לו דמי שכירות, וסרט בו צולמה כשהיא מקללת את אחד הנציגים שהגיעו מטעמו ומאיימת עליו ברצח.

על כך הגיבה השוכרת בטענה, כי אין לתפוס אותה "ברגע של עצבים".

בעל הדירה לא רשאי לעשות דין לעצמו

השופטת יעל אילני קיבלה את הבקשה, הגם שהשוכרת לא הוכיחה כי בעל הדירה איים עליה או נקט כלפיה באלימות ואף נהפוך הוא- השוכרת היא זו שקיללה ואיימה על נציג מטעמו ברצח.

נפסק, כי על פי ההסכם, על השוכרת להעביר את הכסף לבעל הדירה במזומן, שבכדי לגבות אותו, הוא חייב להגיע או לשלוח נציג מטעמו, כך שבמצב דברים זה, המפגש בין השניים הוא בלתי נמנע. משכך, הציעה השופטת לצדדים לשנות סעיף זה בהסכם השכירות, כך שהכספים יועברו בדרך של העברה בנקאית, ואלה נענו להצעתה, והשופטת הבהירה לבעל הדירה, כי גם אם השוכרת לא תעביר לו את הכספים, אין הוא רשאי לעשות דין לעצמו ולפנות אותה, אלא בדרך של פנייה לבית המשפט.

עם זאת, קבעה השופטת כי בעל הדירה לא היה רשאי לנתק את השוכרת משירותי החשמל והמים, וכי הודעת הטקסט ששלח מהווה איום על השוכרת שגרע משלוותה, בכך שהוטמע בה החשש, כי בעל הדירה יבוא ויוציא אותה מהדירה.

לפיכך, הוציאה השופטת צו האוסר על בעל הדירה להטריד את המבקשת או לאיים עליה אם בעצמו ואם באמצעות אחרים, ומונע ממנו להיכנס לדירה בה היא מתגוררת או להימצא במרחק של 5 מטר מהדירה, וזאת למשך חצי שנה. לא נפסקו הוצאות.

להחלטה בעניין פז נ' סלכגי

למדור: דיני מקרקעין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ