אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מאסר על תנאי וקנס לאב שהשאיר את בנותיו הקטנות ללא השגחה

מאסר על תנאי וקנס לאב שהשאיר את בנותיו הקטנות ללא השגחה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 11/12/2011 14:08:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד פלוני

בית משפט השלום בנתניה גזר על אב שהשאיר את בנותיו הקטנות ללא השגחה בבית אימן (גרושתו) מאסר על תנאי וקנס של 2,500 ש"ח, וקבע - מדובר במעשה חמור שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום.

הנאשם הורשע בעבירה של השארת ילד ללא השגחה, בעקבות אירוע בו באחד מימי שבת בשעות אחר הצהריים, החזיר את שתי בנותיו הקטינות, שהיו אז כבנות שנתיים וחצי וחמש וחצי לבית אמן, עמה היה נתון בהליכי גירושין, וזאת למרות שידע כי האם שוהה בבית הוריה ולא תוכל להגיע באופן מיידי ולהשגיח על הבנות, עזב את המקום והותיר אותן לבדן וללא השגחה.

האם הצליחה בתוך זמן קצר לאתר שכנה אשר לקחה את הילדות תחת השגחתה עד להגעת האם למקום. הנאשם כפר במיוחס לו וניהל את משפטו עם תום. המדינה עתרה להטלת מאסר שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס.

הסנגורית עתרה לקבל תסקיר שירות המבחן אשר יוכל להתייחס לאפשרות ביטול ההרשעה וזאת נוכח עברו הנקי של הנאשם, כאשר לטענתה במקרים דומים ואף חמורים יותר, נמנעו בתי המשפט מהרשעה.

השופט חגי טרסי קבע, כי אמנם לילדות לא נגרם כל נזק ישיר, אולם עצם הסיכון המשמעותי שיצר הנאשם כלפי בנותיו הקטנות מצדיק לגזור עליו עונש אשר ירתיע אותו ואחרים מביצוע עבירות דומות בעתיד.

השופט דחה את עתירת הסנגורית להורות על הכנת תסקיר או לשקול ביטול ההרשעה, לאחר שקבע כי מעשי הנאשם הינם מעשים חמורים שבוצעו באופן מודע ומכוון, במסגרתם ביקש לנקום באם הבנות כשהוא משתמש בבנותיהם המשותפות ככלי משחק במאבקי הגירושין.

"מדובר במעשה מופלג בחומרתו, כך שגם אם מדובר באירוע בודד אשר אינו מאפיין את התנהלות הנאשם ואף לא את הקשר התקין עם בנותיו, לא ניתן להתייחס אליו בקלות ראש ולעבור לסדר היום, כאילו לא אירע דבר. כתב  השופט .

לעניין העונש, נקבע כי יש לקחת בחשבון כי עד היום עומד הנאשם בכפירתו ואינו נוטל אחריות, ומאידך כי מדובר באדם כבן 41 אשר אין לחובתו הרשעות קודמות, הוא נוטל חלק פעיל בגידול בנותיו ובפרנסתן ונמצא בקשר טוב עימן, ונראה כי אכן מדובר באירוע חריג.

לפיכך נקבע, כי בנסיבות המקרה, יש להימנע מהשתת מאסר בפועל ולהסתפק בענישה צופה פני עתיד, לצד קנס משמעותי, ולכן גזר השופט על הנאשם 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 2,500 ש"ח.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד פלוני

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ