אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> פיצוי של 80,000 שקלים לאדם שלא הוכנס פעמיים לאותו מועדון

פיצוי של 80,000 שקלים לאדם שלא הוכנס פעמיים לאותו מועדון

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 04/01/2011 11:21:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין לוי נ' לופט אירועים בע"מ ואח'

אדם שבשני מועדים שונים לא הוכנס למועדון לילה בשם "החלונות הגבוהים" בת"א, הגיש נגד המועדון תביעה, בטענה כי כניסתו למועדון נמנעה בשל גוון עורו השחום. בית משפט השלום בת"א קבע כי הוא יפוצה ב 80,000 שקלים.

התובע טען, כי בשנת 2009 בשעה 01:30 לערך, הגיע יחד עם שני חבריו למועדון לילה ובר בשם "החלונות הגבוהים" ברחוב החשמונאים בתל אביב, אך כניסתו למקום נמנעה, בעוד שחבריו הורשו להיכנס. לטענתו, בתחילה התעלמה ממנו המארחת, אך כשהתעקש, אמרה לו כי אינו יכול להיכנס מאחר ואין בידו הזמנה, אולם מספר דקות לאחר מכן הכניסה למקום את חברו שהוא בעל גוון עור בהיר.

התובע המשיך וטען, כי כשבוע לאחר מכן, הגיע שוב למועדון יחד עם חבריו, וגם הפעם סירבה המארחת להכניסו למקום, בטענה כי הכניסה מותרת רק למי שיש בידו הזמנה, אך דקות ספורות לאחר מכן הכניסה למקום את חברו, ללא כל דרישה להציג הזמנה. בתביעה שהגיש לבית משפט השלום, טען האיש כי כניסתו למועדון נמנעה בשל גוון עורו השחום וזאת בניגוד לחוק, ודרש פיצוי כולל של 122,683.70 שקלים בגין שני המקרים המתוארים.

בעלת המועדון והחברה שניהלה את ערבי שישי במקום הכחישו את טענות התובע, וטענו כי במועדון מבלה אוכלוסיה מגוונת, וכי המארחת קיבלה הנחיות שלא לבצע כל אפליה. לטענתן, הוחלט כי בימים מסוימים הכניסה למועדון תהיה מיועדת לגלאי 30 פלוס, ועל פי תנאי הרישיון של המקום, קיימת מגבלת מקום, כשכמעט מידי ערב מתקיימת ביקורת באשר למספר האנשים המבלים במועדון.

תחושה קשה של השפלה

השופטת אביגיל כהן קיבלה את התביעה. נקבע, כי מהראיות שהציג התובע, עולה מסקנה ברורה, לפיה הוא הופלה בשל מוצאו / צבע עורו, ומשהוכח כי לחברו של התובע התאפשר להיכנס למועדון מבלי שנדרשה ממנו הזמנה כלשהי, בעוד שכניסתו שלו נמנעה, הרי שמתקיימת חזקה כי בעלי המועדון פעלו בניגוד לחוק.

"שוכנעתי, כי תחושת ההשפלה אשר חש התובע כתוצאה מהתנהגות נציגי הנתבעות היתה תחושה קשה ויש לפעול למניעת הישנות מקרים מסוג זה בעתיד. יש צורך בפסיקת פיצויים הולמים גם על מנת לפצות את התובע וגם על מנת להרתיע את הנתבעים" כתבה השופטת, ופסקה כי יש לחייב את הנתבעות לשלם פיצוי של 40,000 שקלים בגין כל אחד מהמקרים בהם לא הוכנס התובע למועדון, ובסך הכל, ישלמו לו פיצוי של 80,000 שקלים.

בנוסף, חויבו הנתבעות לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של 10,000 שקלים.

להחלטה בעניין לוי נ' לופט אירועים בע"מ ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ