אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> הציע נישואין, התחרט וישלם פיצוי של 18,000 שקלים

הציע נישואין, התחרט וישלם פיצוי של 18,000 שקלים

מאת: הדר מורג | תאריך פרסום : 19/12/2010 15:10:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

גבר שביטל את חתונתו בעיצומן של ההכנות ישלם לבת זוגו לשעבר פיצוי של כ 18,000 שקלים בגין הפרת הבטחת נישואין. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה.

התובעת, בחורה מבית דתי-חרדי, הכירה את הנתבע - עולה חדש מצרפת באמצעות שידוך. לאחר היכרות קצרה, הציעה לה הנתבע נישואים, היא נענתה ובני הזוג ערכו טקס אירוסין בבית הוריה של הבחורה, ואף התקשרו עם ארגון "משמחים" לצורך ארגון חתונתם לאחר שקבעו תאריך לחתונה. לטענת התובעת, באותו מעמד סוכמו תנאי התשלום כשהתשלומים היו אמורים להתחלק בין הצדדים בחלקים שווים, אך רק היא חתמה על ההסכם ושילמה מקדמה של 10,000 שקלים, כשהנתבע הבטיח לשלם את חלקו במועד מאוחר יותר.

התובעת טענה, כי כעבור שבוע חזרו היא והנתבע לירושלים לצורך המשך סידורי החתונה, אך לאחר פגישה עם התזמורת, שינה הנתבע לפתע את התנהגותו כלפיה ולמחרת הודיע לה כי מבחינתו החתונה מבוטלת.

בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשה האישה פיצוי של 30,000 שקלים בגין הוצאות החתונה, ובגין הבושה ועוגמת הנפש שנגרמו לה.

בן הזוג לשעבר טען, כי עם הגעתו ארצה הוא לקה ב"סינדרום ירושלים" - מחלה נפשית שגרמה לו להתקרב לדת באופן קיצוני, עד כדי שינוי הרגלי חייו, וכי מצב זה הוא שגרם לו להציע נישואים לתובעת. לטענתו, משהתברר לו מאוחר יותר כי התובעת אינה מלומדת ובריאה כפי שהציגה עצמה ועלה בליבו ספק אם יוכל להביא עימה ילדים לעולם, ביקש ממנה להשעות את החתונה, אך היא המשיכה בארגונים על דעת עצמה.

הפרת הבטחת נישואין

השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי הבטחת הנישואין לתובעת הופרה, וכי לא התגלה פגם בכריתת החוזה שהצדיק את ביטולו.

השופטת דחתה את טענת הנתבע לפיה הוצג בפניו מצג שווא לגבי השכלתה של התובעת ומצבה הרפואי, וקבעה כי היא מאמינה לתובעת כי מדובר בנתונים שהנתבע ידע אודותיהם עוד קודם להצעת הנישואין, וודאי לקח אותם בחשבון.

"למעלה מן הצורך, ומבלי לקבוע מסמרות באמיתותם של הדברים, הרי עדיין, המדובר בנתונים שהנתבע ידע אודותיהם עוד קודם להצעת הנישואין. בנסיבות, חזקה על הנתבע, שלקח אותם בחשבון ושקל אותם, שעה שנתן את הסכמתו לנישואין. העלאת טענה זו לאחר שיחסיהם עלו על שרטון היא בלתי מוסרית ובלתי הוגנת" כתבה השופטת.

לעניין הנזק נקבע, כי הנתבע יפצה את בת זוגו לשעבר ב- 14,950 שקלים בגין הנזק הממוני שנגרם לה (שכלל בין היתר, את עלויות מסיבת האירוסין לרבות איפור ותסרוקת, ומקדמה למארגני הנישואים) ובנוסף ישלם לה 3,000 שקלים נוספים בגין עוגמת הנפש, ובסה"כ ישלם לה 17,950 שקלים בצירוף 300 שקלים בגין הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

למדור: חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ