אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית נגד נביעות בגין פרסום "נביעות פלוס" כמשקה בריאות

בקשה לייצוגית נגד נביעות בגין פרסום "נביעות פלוס" כמשקה בריאות

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 12/10/2010 11:17:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין גוטמן נ' נביעות- טבע הגליל בע"מ

בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד משקאות נביעות פלוס, הידועים גם כנביעות בטעמים, בגין שיווקם כמשקאות בריאות המכילים תוספת ויטמינים, כאשר בפועל כמות הויטמינים במשקאות כל כך נמוכה, שאינם נחשבים כלל כמשקה בריאות עתיר בויטמינים.

המבקש, צרכן של משקאות "נביעות פלוס בתוספת ויטמינים", הידועים גם כנביעות בטעמים, הגיש באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי בקשה לאישור תובענה ייצוגית לבית המשפט לעניינים מנהליים בת"א כנגד נביעות, בגין הטעיית הצרכנים בכמות הויטמינים המצויה במשקאות אלה.

לטענת המבקש, נביעות מוכרת ומשווקת את המשקאות הקרויים נביעות + בתוספת ויטמינים בהדגשתה את היותם משקאות בריאות המכילים 5 סוגי ויטמינים מסוג B ב- 5 מקומות שונים בכל בקבוק ובקבוק, באופן המלמד על כך שהם מכילים כמות ויטמינים כזו, המצדיקה כי ישווקו כבעלי "תוספת ויטמינים", כאשר בפועל משקאות אלה מכילים כמות ויטמינים כה זניחה, עד כי אסור בדין לציין כי המשקאות מכילים את הויטמינים הללו כלל ועיקר.

המבקש טען, כי הוא צרך את המשקאות הללו בעיקר מאחר והינם נחשבים ומשווקים כמשקאות בריאים המכילים כמות גדולה של ויטמינים מסוג B, והופתע לגלות, בכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון THE MARKER, כי הוטעה וכי במשקאות הללו כמות הויטמינים נמוכה כל כך שכלל אינם ראויים להיקרא כמשקאות בעלי תוספת ויטמינים. נוכח העובדה, כי על גבי הבקבוקים עצמם לא מצויינת כמות הויטמינים, ולא בכדי, לטענתו, פנה המבקש לאתר האינטרנט של נביעות ושם נוכח לדעת, כי כמות הויטמינים במשקאות אכן נמוכה ביותר.

בית המשפט התבקש להוקיע את הסוג החמור של הטעיית הצרכנים דנן שנעשית בניגוד לחוק הגנת הצרכן, באשר הצרכנים קבלו מוצר שונה בתכלית מן המוצר המתואר על גבי האריזות, ולהורות לנביעות לפצות את ציבור לקוחותיה בערכו של מחיר המוצר בסך של 29.25 מליון ש"ח החל משנת 2006, השנה בה החלה נביעות לשווקו, וכן לפסוק פיצויים בגין פגיעה באוטונומיה של הפרט בסך 20 מליון ש"ח, ובסך הכל עומדת התביעה על פיצוי של 149,250,000 ש"ח.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין גוטמן נ' נביעות- טבע הגליל בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ