אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> נופש שקיבל חדר משודרג ותבע, לא יקבל פיצוי

נופש שקיבל חדר משודרג ותבע, לא יקבל פיצוי

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 04/08/2009 10:46:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אבי בן חמו נ' אשת טורס ארגון שירותי תיירות בע"מ

אדם שהזמין נופש במלון "הנסיכה" באילת, גילה כי החדרים שקיבל אינם צמודים. זאת, בניגוד להזמנתו. המלון ניסה להציע לו סוויטות אחרות, ומשסרב להצעות, הועבר עם משפחתו למלון "לגונה", שם שהה בתנאים משופרים. התובע לא היה מרוצה ותבע. ביהמ"ש דחה את התביעה, וקבע שהתובע לא זכאי לפיצוי.

התובע הזמין חבילת נופש עבורו ועבור משפחתו אצל "אשת טורס" במלון הנסיכה באילת.

לטענת התובע, נגרמו לו ולמשפחתו נזקים ועגמת נפש, ועל כן הוא תובע פיצוי של 10,000 שקלים.

הנופש שהזמין התובע, סוהר בשירות בתי הסוהר, יועד לחג החנוכה בדצמבר 2008. התובע שילם על הנופש מחיר מסובסד של 692 שקלים, וביקש בטופס ההזמנה שני חדרים צמודים (האחד עבורו ועבור אשתו, והשני עבור שלושת ילדיהם).

כשהגיע התובע עם משפחתו למלון, גילה כי הוקצו להם שני חדרים שאינם צמודים, ואף מרוחקים זה מזה.

נציגי המלון ביקשו לרצות התובע, והציעו לו "סוויטת ג'וניור". התובע דחה את ההצעה. נציגי המלון לא התייאשו, והציעו לו סוויטה "דה-לקס", שהינה חדר גדול יותר, המאפשר לינה של מספר אנשים, אך ללא הפרדה בתוכו לחדרי שינה נבדלים. בשל היעדר הפרדה זו, דחה התובע גם את הצעתו זו של המלון.

התובע יצר קשר עם נציגי "אשת טורס", ואלו ארגנו לו מקום במלון "לגונה", בסוויטה משפחתית המורכבת מחדר ילדים ומחדר הורים, כשביניהם דלת הפרדה בתנאי אירוח של "הכל כלול", על אף שההזמנה אותה ביצע התובע הייתה בתנאים של "חצי פנסיון" בלבד.

ואולם, לטענת התובע, השהות במלון "לגונה" לא נעמה לו ולמשפחתו, משום שהסוויטה אותה קיבלה המשפחה הייתה קטנה מדי, והדבר גרם לצפיפות ולאי-נוחות, שגרמו למריבות בינו לבין אשתו וילדיו.

תנאי אירוח טובים יותר

השופט אריה רומנוב מביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים החליט לדחות את התביעה.

נפסק, כי התנהלות נציגי המלון ואשת טורס לא הייתה בלתי סבירה, וכי התחליף שהוצע לתובע "בזמן אמת" הינו תחליף סביר הקרוב ככל האפשר למה שהזמין מלכתחילה, ויש בו יתרונות ה"מקזזים" את עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל כך שלא סופקו לו שני חדרים צמודים.

" בשקלול הדברים, התובע ובני משפחתו התארחו בסופו של דבר, בתנאי אירוח טובים יותר, הגם שהזמנתם לא בוצעה במדויק", כתב השופט.

נקבע, כי כל צד ישא בהוצאותיו.

לפסק הדין בעניין אבי בן חמו נ' אשת טורס ארגון שירותי תיירות בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ