אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> פיצויים עונשיים בגין מכירת רכב אשר מד האוץ שבו זויף

פיצויים עונשיים בגין מכירת רכב אשר מד האוץ שבו זויף

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 19/10/2006 12:59:00 | גרסת הדפסה

א 3568/05 בן דויד נגד וייסמן

בית משפט השלום בפתח תקוה הורה למוכר רכב לפצות את הקונה בגין מכירת רכב שמד האוץ בו זוייף והורה על קילומטרז' לא נכון. נקבע, כי התובע זכאי לקבל את הסכום ששולם על-ידו מעל למחיר המחירון, את ההפרש בין המחיר הריאלי של הרכב בעת הרכישה למחיר המחירון, וכן פיצויים עונשיים בגין התרמית, ההטעיה וההונאה שבמכירת רכב עם מד אוץ מזויף.

נקבע, כי הוכח כי הנתבע זייף את מד האוץ (בין אם הוריד בעצמו את הקילומטרז', ובין אם לא כייל את מד האוץ לקילומטרז' האמיתי שעשה הרכב), ומכר לתובע את הרכב בתרמית, בהטעיה ובמצג שווא כאילו הרכב נסע 100,000 קילומטר פחות מהנכון.

סעיף 2 (א) לחוק הגנת הצרכן, אוסר על עוסק לעשות דבר, במעשה או במחדל, העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי בעסקה. נקבע, כי מד אוץ שאינו משקף את הקילומטרז' האמיתי שעבר הרכב, הינו עניין מהותי בעסקת המכר של הרכב, וכי התובע זכאי לפיצוי בגין הטעייה זו.

השופט אהרן מקובר קבע, כי על בית המשפט לצאת כנגד התופעה המקוממת של זיופי מדי אוץ, בה סוחרי ומוכרי רכב מורידים את מספר הקילומטרים במד האוץ , או מחליפים את מד האוץ ומתקינים במקומו מד אוץ המראה על מספר קילומטרים נמוך בהרבה מהאמיתי. על בית המשפט לפסוק פיצוי אשר יש בו כדי להרתיע מביצוע פעולות מסוג זה. לפיכך, נקבע כי התובע זכאי גם לפיצויים עונשיים בסכום כולל של 10,000 ש"ח.

א 3568/05 בן דויד נגד וייסמן

למדור: חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ