אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בקשה לייצוגית נגד כלל: לא מאפשרת לקשישים לרכוש ביטוח באינטרנט

בקשה לייצוגית נגד כלל: לא מאפשרת לקשישים לרכוש ביטוח באינטרנט

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 14/11/2021 14:30:00 | גרסת הדפסה

בקשה לייצוגית נגד כלל: לא מאפשרת לקשישים לרכוש ביטוח באינטרנטאילוסטרציה: Beth Macdonald on Unsplash

בבקשה שהגיש עו"ד ערן לב נגד חברת הביטוח נטען להפליה של בני 70 ומעלה שביקשו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל דרך אתר החברה ונחסמו. סכום הפיצויים המבוקש: 26,875,000 שקלים

האם חברת הביטוח "כלל" מפלה בני 70 ומעלה ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל? זו השאלה שבית המשפט המחוזי בתל-אביב יצטרך לדון בה בקרוב, בעקבות בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש אדריכל שלא הצליח לרכוש ביטוח נסיעות באתר של החברה משום שעבר את גיל 70.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד ערן לב נטען כי חברת הביטוח מפלה אזרחים ותיקים בני 70 ומעלה בשל חסימת האפשרות שלהם לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל אך ורק מפאת גילם. נטען כי אף שהחברה  מציגה את רכישת הביטוח האינטרנטי כדרך הנוחה והנגישה ביותר, היא לא אפשרית לאנשים שעברו את גיל 70. מהכיתוב החוסם באתר עולה כי הם אינם יכולים לרכוש את הביטוח גם באף דרך אחרת.

הבקשה הוגשה בעקבות המסע המפרך של האדריכל דן דרין, לשעבר סגן ראש עיריית תל אביב,  שרצה לרכוש באוגוסט האחרון ביטוח נסיעות דרך קופת החולים "כללית" שעובדת עם "כלל". לפי הנטען בבקשה, הוא התקשר לשירות של הקופה ובזמן שהמתין למענה קיבל מסרון שעודד אותו לחסוך זמן המתנה ולרכוש את הביטוח דרך קישור לנייד.

לאחר המתנה ממושכת הוא התייאש ופנה לטופס האינטרנטי של "כלל". אלא שכשמילא את תאריך הלידה שלו הופיעה הודעה שאומרת כי "הגיל המקסימלי לביטוח הינו 70" והאפשרות שלו להמשיך במילוי הטופס נחסמה. מאחר שהוא אפילו לא הופנה לרכוש ביטוח בשירות טלפוני, הוא הבין כי אין באפשרותו לרכוש ביטוח נסיעות מכלל, ופנה לחברה אחרת. בסופו של דבר הוא בוטח בחברת הראל.

לא פחות חמור מגזענות

בבקשה נטען כי העובדה שבסופו של דבר המבקש בוטח מעידה כי אין שום בעיה לערוך ביטוח נסיעות לחו"ל אחרי גיל 70 תוך התאמת הפרמיה לגיל ולמצב הרפואי של המבוטח. עוד צורפו לבקשה תצהיר ושיחות מוקלטות של מידענית בת 71 שניסתה לברר מדוע היא חסומה מלרכוש את הביטוח דרך האינטרנט. בשיחה נשמעה הנציגה עונה תשובות מעורפלות ומנסה להסוות את האפליה באמירה שמדובר ב"בעיה באתר".

לפי הנטען, התנהלות הנציגה מעידה שהחברה מנסה להסוות את האפליה משום שהיא מודעת לכך שהיא מפרה את החוק. נטען כי מדובר באפליה גילנית חמורה של אזרחים ותיקים שלא נופלת בחומרתה מאפליה על רקע גזעני, מגזרי או להטופובי.

בבקשה נטען עוד כי לפי נתח השוק של חברת הביטוח כלל וכמות חברי קופת חולים כללית, לפחות 107,500 בני אדם נחשפו להפליה האסורה ונפגעו ממנה. סכום הנזק הועמד על 250 שקלים לאדם ו-26,875,000 שקלים לכלל חברי הקבוצה.

בנוסף לפסיקת פיצוי לחברי הקבוצה ולמבקש, התבקש בית המשפט להוציא צו מניעה קבוע שיאסור על חברת הביטוח להפלות לקוחות שמבקשים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מטעמי גיל או להסיר את החסימה מהטופס באתר.

יצוין כי לאחר הגשת הבקשה שינתה חברת "כלל" את הכיתוב בטופס הבקשה לעריכת ביטוח נסיעות לחו"ל כך שכיום הוא מפנה בני 70 ומעלה למוקד שירות הלקוחות הטלפוני.

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר: "החברה לומדת את כתב הבקשה, ותענה בערכאות המקובלות". 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ