אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> האב ערער והמחוזי הפחית את גובה המזונות

האב ערער והמחוזי הפחית את גובה המזונות

מאת: עו"ד גדלי סולן | תאריך פרסום : 18/01/2015 14:15:00 | גרסת הדפסה

Deegolden, morguefile.com

ביהמ"ש המחוזי הלך לקראת אב שערער על גובה המזונות והחיובים שהוטלו עליו, וקבע כי יש להתחשב במשמורת המשותפת ובהכנסות הצדדים. 

גבר ואישה התחתנו ב-2006 ובמהלך נישואיהם נולדו שתי בנות, כיום בנות 7 ו-4. בני הזוג החליטו להיפרד והאם הגישה תביעה לביהמ"ש לענייני משפחה בראשל"צ, שקבע כי המשמורת תהיה משותפת. הכנסות ההורים נקבעו כזהות – כ-11,000 שקלים לחודש. ביהמ"ש העריך את צורכי הקטינות הבסיסיים בסך 2,600 שקלים לחודש והאב חויב ב-75% מסכום זה – 1,950 שקלים. בנוסף לכך, האב חויב בדמי מדור בשיעור של 40% מהוצאות שכר הדירה ולא יותר מ-2,000 שקלים לחודש, וב-30% מהוצאות אחזקת המדור – בסך 500 שקל לחודש.

לשאלה בענייני משפחה:

כנסו לפורום דיני משפחה 

ביהמ"ש קבע שהוצאות החופשות, החוגים, החינוך, והוצאות בריאות חריגות יחולקו בין ההורים בחלקים שווים.

האב, שגרס כי חויב בסכומים לא סבירים בהתחשב בכך שבפועל הוא מרוויח כ-5,000 שקל פחות מגרושתו, הגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד.

האב טען כי הדין היהודי מפלה מגדרית, וביקש הקלה משמעותית במזונות ובדמי המדור, בהסתמך על חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, המטיל על האם את החובה לזון את בנותיה.

בנוסף טען כי לא היה מקום לחייב אותו במחצית הוצאות חופשות, חוגים והוצאות חינוך חריגות.

האם טענה כי ביהמ"ש שקל כראוי את מכלול השיקולים, כולל הפחתה בגובה המזונות בהתאם למשמורת המשותפת. לטענתה, הפחתה מעבר לזו שפסק ביהמ"ש בערכאה הקודמת תפגע בטובת הבנות.

בנוסף טענה כי האב פועל בחוסר תום לב, כיוון שהוא מרוויח יותר מכפי שטוען, בעוד שהיא מרוויחה פחות ואף הייתה מובטלת במשך כמה חודשים.

כל משפחה ונסיבותיה

סגנית הנשיא השופטת מרוז והשופטות נד"ב וברנט הסבירו כי מאחר שהצדדים יהודים הרי שהדין היהודי חל עליהם, ולא חוקים אחרים. השופטות הבהירו כי האפשרות לחייב אם במזונות ילדיה על בסיס עקרונות שוויון וצדק והתאמת הדין לתמורות החברתיות היא עניין שתלוי במחוקק ולא בבית המשפט.

השופטות ציינו כי לא יתערבו בקביעתו של בית המשפט הקודם, שלפיה הכנסות ההורים זהות.

עם זאת, נכתב בפסק הדין כי במקרים של משמורת משותפת, "חיוב מזונות קטינים צריך להיעשות על דרך איזון כלל הכנסות המשפחה מכל המקורות, ובאורח פרטני - כל משפחה ונסיבותיה".

במקרה זה החליטו השופטות להפחית את סכום המזונות בו חויב האב ב-25%, כך שישלם 1,300 שקלים לחודש. לגבי הוצאות מדור, נקבע כי לנוכח זהות השכר של הצדדים והמשמורת המשותפת, הוצאות המדור יופחתו בחצי מן החיוב הרגיל שעומד על 40%, כך שהאב ישלם 860 שקלים לחודש, והוצאות אחזקת המדור יופחתו ל-333 שקלים בחודש.

בנוסף לכך, השופטות ביטלו את חיוב ביהמ"ש לענייני משפחה בהוצאות על חופשות של הבנות עם אמן, והגבילו את הוצאות החוגים לחוג אחד לכל ילדה. 

לקריאת פסק הדין לחצו כאן. 

* עו"ד גדלי סולן עוסק בדיני משפחה.   

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

דווקא על הדין הזה כולם מקפידים.

פשוט טמטום, את כל שאר הדינים היהודיים בתי המשפט מתנדגים.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ