אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> ללא חשמל בסערה: ביהמ"ש חייב את עיריית ת"א לדאוג למחוסרי הדיור

ללא חשמל בסערה: ביהמ"ש חייב את עיריית ת"א לדאוג למחוסרי הדיור

מאת: עו"ד מוטי בר לב | תאריך פרסום : 12/01/2015 12:23:00 | גרסת הדפסה

photo by Alvimann, www.morguefile.com

העירייה לא חידשה את אספקת החשמל ל"מאהל ארלוזורוב" למרות התחייבותה לכך, משום שטענה כי הדבר לא בטיחותי. השופט חייב אותה לדאוג לדרי הרחוב בעת הסופה.

בספטמבר 2014 התקבלה בעיריית ת"א החלטה לתחום ולהקטין את שטח המחייה של מחוסרי הדיור ב"מאהל ארלוזורוב", שבו עתידות להתחיל עבודות פיתוח להקמת הרכבת הקלה.

זקוקים לייעוץ מול העירייה?

פנו לעו"ד חוקתי ומנהלי

בתגובה, הגישו השוהים במאהל עתירה לביהמ"ש המחוזי בת"א כנגד העירייה, בה הם ביקשו לבטל את הגבלת שטח המתחם ולדחות את עבודות הקמת הרכבת, או לדאוג להם לחלופה הולמת וראויה הכוללת חשמל, מים, שירותים ומקלחת.

במסגרת דיון שהתקיים לפני כחודש, השופט אליהו בכר הורה לצדדים להיפגש בשטח הגן, על מנת להסדיר את השהייה במתחם. הצדדים הגיעו ביניהם להסכמות: העירייה התחייבה להגדיל את שטח המתחם שהציעה, ולסייע למחוסרי הדיור להעתיק את האוהלים ואת השירותים והמקלחות לגבולותיו.

עוד הוסכם, כי העירייה תחבר מחדש את החשמל שנותק - לאחר שאחד מיושבי המאהל משך חשמל באופן פיראטי ומסוכן - ותפעל להגדיל את תצרוכת החשמל, שתאפשר חיבור של מקררים ותאורה סבירה. ההסכמות קיבלו תוקף של פסק דין והעתירה נמחקה.

אלא שלאחר שלושה ימים בלבד, מחוסרי הדיור הגישו לביהמ"ש בקשה דחופה בה טענו שהעירייה לא כיבדה את פסק הדין ולא דאגה לחיבור החשמל למתחם, והם הופקרו בחושך ובקור, ללא יכולת לאחסן מזון או להכין כוס תה.

העירייה טענה כי קיימת בעייתיות בחיבור החשמל לגן וכי היא נמצאת במגעים מול חברת החשמל בעניין.

בדיון בבקשה הוסכם כי העירייה תשקול העמדת גנרטור במתחם, וכי תסדר לדרי המתחם דרך להתקלח במקלחות חמות.

ואולם, גם הפעם, ארבעה ימים בלבד לאחר הדיון, יושבי המאהל נאלצו לפנות לביהמ"ש בבקשה לחייב את העירייה להסדיר באופן מיידי את אספקת החשמל כדי שיוכלו להתקיים בכבוד מינימלי. הם ציינו, כי הם שוהים במאהל במצוקה קשה ובקור כבר למעלה מ-20 ימים.

העירייה טענה כי הגן הציבורי אינו פיתרון מגורים, והיא אינה יכולה לספק תשתיות הולמות לכך. היא הוסיפה, כי סייעה בהקמת המאהל לפנים משורת הדין בהמשך למחאה החברתית של קיץ 2011. לטענתה, היא הסכימה לסייע לדרי המאהל בתאורה, אך היא מעולם לא התחייבה לספק לשוהי הגן חשמל, וכשזה סופק, יושבי המאהל שבו ופגעו בו עד לניתוקו.

עוד טענה העירייה, כי היא לא יכולה לאטום את אוזניה לכך שחיבור לחשמל או הקמת גנרטור עלול לסכן חיי אדם.

מדובר בבני אנוש

השופט אליהו בכר קבע, כי בדיונים הקודמים העירייה נטלה על עצמה את נושא ההתחברות לחשמל, ואף שקלה התחברות אפשרית לגנרטור.

השופט ציין, כי העירייה אמנם חזרה על הטענה שעשתה כל שביכולתה לספק חשמל למאהל אך הדבר לא התאפשר בגלל הסיכון לפגיעה בחיי אדם, כשבפועל, במתחם כבר מופעל קרוואן המחובר לרשת החשמל ובו מתבצעות הפגישות של מחוסרי הדיור עם עובדים סוציאלים מטעמה.

בדרך דומה, הוסיף השופט, בהחלט ניתן להעמיד במקום קרוואן נוסף, שלא ישמש למגורים, ובו שני מקררים ושקעי חשמל, הנדרשים לסיפוק הצרכים המינימליים של בני אנוש בימים אלה בהם מזג האוויר סוער במיוחד.

לפיכך, השופט חייב את העירייה להסדיר את נושא החשמל עד ליום שלישי הקרוב (13.1.15). עד אז, השופט ציין כי רשם לפניו את התחייבות העירייה לדאוג לשלומם של דרי המתחם בתנאי הקור הקשים של החורף.

 

  • ב"כ המבקשים: עו"ד קלעי 

  • ב"כ המשיבה: עו"ד סלמן

     

    * עו"ד מוטי בר לב ממשרד מ. בר-לב ושות' עוסק במשפט חוקתי ומנהלי.

    ** הכותב לא ייצג בתיק.

    *** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

    אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

    www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ