אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> מת מחיידק טורף: משרד הבריאות ישלם כחצי מיליון ש' עקב רשלנות

מת מחיידק טורף: משרד הבריאות ישלם כחצי מיליון ש' עקב רשלנות

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 14/12/2014 15:49:00 | גרסת הדפסה

צילום: pre-op_002 By click,www.morguefile.com

צעיר כבן 31 נפטר על שולחן הניתוחים בבית החולים וולפסון שבחולון, לאחר שתקף אותו חיידק אלים. לאחרונה קבע בימ"ש השלום בהרצליה כי הצוות הרפואי לא העניק למנוח טיפול סביר, וחייב את משרד הבריאות לפצות את בני משפחתו.

באוגוסט 2001 נפצע הצעיר בקטטה והגיע עקב כך לטיפול בבית החולים וולפסון שבחולון. הוא קיבל זריקת וולטרן והוזמן לחזור תוך כמה ימים כדי לעבור ניתוח בשבר שהתגלה בכף ידו.

לכתבות נוספות בנושא: 

הכאבים בידו לא הניחו לו והוא הגיע לקופת חולים מכבי – שם ניתנה לו זריקת וולטרן נוספת. בתחילת ספטמבר הוא התייצב בבית החולים. אלא שבמהלך האשפוז מצבו התדרדר עד כדי כך, שהמערכות בגופו קרסו והוא נפטר מדום לב. בדיעבד התגלה כי סבל בחיידק טורף. 

האירוע המצער הביא את עזבונו, אמו ואחיו לתבוע את משרד הבריאות – בעליו של ביה"ח וולפסון – ואת קופת חולים מכבי על רשלנות רפואית. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רן שקד, נטען בין היתר, כי הצוות הרפואי התעלם ממצבו ההולך ומידרדר של המנוח, שהוביל לגילוי המאוחר של החיידק. עוד נטען, כי זריקות הוולטרן החלישו את השפעת האנטיביוטיקה והחמירו את מצבו.

קופת החולים טענה באמצעות משרד עו"ד ש. אהרונסון, כי נתנה למנוח טיפול מיטבי ולא היה לה כל יד במצבו. עוד לטענתה, המנוח קיבל מרשם אנטיביוטי בתום הביקור אולם לא נטל את התרופה – מה שיכול היה למנוע את התפתחות הזיהום.

משרד הבריאות שיוצג ע"י עו"ד שושנה גלס, ביקש גם הוא לדחות את התביעה. נטען, כי  הטיפול בתובע היה ללא דופי וכי לא ניתן היה למנוע את המוות בשל התפתחותו המהירה של הזיהום. משרד הבריאות הוסיף כי מצבו הבריאותי הירוד של המנוח הוא שהביא למותו, שכן היה בתת-משקל וצרך סמים ואלכוהול.

הצריך התערבות ניתוחית דחופה

השופטת סיגל רסלר-זכאי קבעה כי הטיפול שקיבל המנוח בקופת החולים היה תקין, וכי אין זה סביר שזריקות הוולטרן הן שהביאו להידבקותו בחיידק.

עם זאת, קבעה השופטת, כי הוכח שהטיפול בתובע בבית החולים היה רשלני. לשיטתה, הצוות הרפואי התעלם מכך מההידרדרות הקשה במצבו של המנוח מרגע שהגיע לביה"ח. הייתה התעלמות מוחלטת מתלונות המנוח ובני משפחתו על ההחמרה במצבו וכן מתוצאות הבדיקות - שהצביעו על מדדים חריגים.

מצבו של התובע, קבעה השופטת, חייב בירור מעמיק וחייב התערבות ניתוחית דחופה. למרות זאת, לא נעשה דבר לבדיקת מצבו אלא בחלוף יומיים, כשמצבו ממש הידרדר והוא הובהל לטיפול נמרץ.

במצב דברים זה, קבעה השופטת, לא ניתן לקבוע שהטיפול במנוח היה סביר. השופטת שוכנעה שאילו הטיפול היה ראוי, הזיהום הדוהר היה מאובחן בשלב מוקדם הרבה יותר והמנוח היה מנותח במהרה, ניתן היה למנוע את סופו הטראגי.

את שיעור הנזקים שנגרמו למנוח בשל הרשלנות העמידה השופטת רסלר-זכאי על כ-1.5 מיליון שקל.

עם זאת, השופטת את הטענה כי מצבו הבריאותי הירוד של המנוח כמו גם העובדה שלא נטל אנטיביוטיקה בהתאם להוראות הרופאים, הפחיתו את סיכויי ההחלמה שלו.

משכך, קבעה השופטת כי משרד הבריאות יפצה את התובעים בשליש מסכום זה – 491,565 שקלים, בתוספת החזר הוצאות ושכר טרחת עו"ד בשיעור של 30% מסכום הפיצוי. משרד הבריאות גם חויב לשאת בהוצאותיה של קופ"ח וכן בשכ"ט עו"ד של 50 אלף שקל.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
2.9 מיליון שקל להורים שבנם נולד גמד
תמונה חיצונית: photo by Phalinn Ooi from morguefile

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ