אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בניגוד להמלצת שירות המבחן: נשלח לכלא בשל החשש לפגיעה בחייו

בניגוד להמלצת שירות המבחן: נשלח לכלא בשל החשש לפגיעה בחייו

מאת: עו"ד סרגיי (דוד) מורין | תאריך פרסום : 27/10/2014 16:24:00 | גרסת הדפסה

photo by rupertjefferies from morgufile.com

הממונה על עבודות השירות סירב לקבל לעבודה נאשם, שהורשע בביצוע עבירות נשק, בשל החשש שעבריינים אחרים יפגעו בחייו. ביהמ"ש החליט שלא להתערב בשיקול דעתו של הממונה ושלח אותו לכלא.

הנאשם, נגיב מטר, הורשע על יסוד הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בהחזקת שני אקדחים טעונים, אחד מהם גנוב.

במסגרת הסדר הטיעון, הוסכם שהמדינה תעתור לעונש של עד 20 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס.

לכתבות נוספות בנושא:

בהתאם להמלצת שירות המבחן שלפיה, על מנת שהנאשם לא ידרדר לפשע, עדיף שירצה את עונשו בעבודות שירות, הורתה השופטת דנה מרשק מרום, שדנה באותה תקופה בתיק, לממונה על עבודות השירות לבחון את כשירותו של הנאשם לביצוע העבודות.

אלא שהממונה  פסל את הנאשם וקבע כי אינו מתאים לבצע עבודות שירות. לדבריו, על פי חוות דעת המשטרה, הנאשם משתייך לכנופיה בטירה המסוכסכת עם משפחת פשע, וקיים חשש שהכנופיה תפגע בו בעיצומן של העבודות.

עלול להרתיע מעסיקים

לבקשת באת כוח הנאשם, השופט מיכאל קרשן, שהתיק הועבר לידיו, עיין בחומר המשטרתי שעליו הסתמך הממונה, וציין, שהמשטרה הגבילה את ההמלצה שלא לשבץ את הנאשם בעבודות שירות רק לאיזור השרון, כך שכעקרון, ניתן היה לשבץ את הנאשם לבצע את עבודות השירות במקום אחר ברחבי המדינה.

עם זאת קבע השופט, כי לנוכח תיק המשטרה, החשש לפגיעה בחיי הנאשם מבוסס. עוד הוא קבע כי במקרה כזה, לממונה נתונה הסמכות לקבוע שמועמד אינו מתאים לביצוע עונש בדרך של עבודות שירות. השופט קרשן הוסיף, כי אם הכנופיה תרצה לפגוע בנאשם, היא תוכל לאתרו בכל מקום בו יבצע את העבודות, גם מחוץ לאזור השרון, וכי הדבר עלול לא רק להביא לפגיעה באחרים אלא גם להרתיע מעסיקים שמוכנים להעסיק עובדי שירות.

"לפיכך, גם אם הייתי סבור שהעונש המתאים לנאשם הוא מאסר שירוצה בעבודות שירות (ואיני סבור כך), לא הייתי מתערב בשיקול דעתו של הממונה על עבודות השירות", הוסיף השופט קרשן.

משכך, ובהתאם למתחמי הסדר הטיעון, השופט גזר על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי, וקנס של 5,000 שקל.

גם כאשר בית המשפט מחויב לעיין בתסקיר שירות המבחן או בחוות דעתו של הממונה על עבודות שירות, הוא אינו חייב לגזור את דינו של הנאשם על-פי האמור בחוות דעת אלו. עם זאת, משתמע מגזר הדין, כי ככלל יטה בית המשפט לאמץ את חוות דעתו של הממונה על עבודות שירות בדבר אי-התאמתו של הנאשם לביצוע עונש בעבודות שירות, אם יווכח כי חוות הדעת מושתתת על סכנה שנשקפת לחייו של הנאשם או אדם אחר כתוצאה מריצוי העונש בדרך זו.

 

 

* עו"ד סרגי (דוד) מורין ממשרד עו"ד נחמני בר מורין עוסק בדין הפלילי.

**הכותב לא ייצג בתיק.

***המידע המוצג במאמר זה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ