אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תאונה אחרי תאונה: צעיר יפוצה ב-958 אלף שקל

תאונה אחרי תאונה: צעיר יפוצה ב-958 אלף שקל

מאת: עו"ד טל זהבי | תאריך פרסום : 08/12/2014 15:51:00 | גרסת הדפסה

צרות באות בצרורות? טבח צעיר שבר את שורש כף ידו במהלך העבודה. שנה לאחר מכן היה מעורב בתאונת דרכים קשה. הצעיר הגיש תביעה לפיצוי על שתי התאונות – נגד המעסיק ונגד מבטחת הרכב "ביטוח ישיר", אך זכה לפיצוי רק על אחת מהן. 

צעיר כבן 23, ששימש כטבח בבית מלון בקיבוץ גינוסר, שבר את שורש כף ידו הימנית במהלך משמרת באחד מערבי ספטמבר 2007. כשנה לאחר מכן עבר הצעיר תאונת דרכים קשה, שבעקבותיה אושפז בביה"ח רמב"ם שבחיפה במשך חודש וחצי, ולאחר מכן שהה חודשיים נוספים בשיקום.

לכתבות נוספות בנושא:

כשנה לאחר מכן הוא הגיש תביעה בביהמ"ש המחוזי בחיפה לפיצוי על שתי התאונות: הוא תבע פיצוי מקיבוץ גינוסר – מעסיקו בתקופת הטבחות – בטענה שלא סיפק לו מקום עבודה נקי ובטוח, וכן פיצוי מ"ביטוח ישיר" – מבטחת הרכב בעת התאונה.

לטענת הקיבוץ, מטבח אינו מקום סטרילי וקורה שנשפך נוזל על הרצפה, כך שמדובר בסיכון טבעי שהיה על התובע – כטבח – לצפות את קיומו ולהיזהר בעבודתו. עוד טען, כי הנזקים שציין התובע בתביעתו נגרמו, רובם ככולם, בשל תאונת הדרכים.

ביטוח ישיר אמנם הודתה בחבותה לפצות את התובע, אך רק בגין הנזקים שנגרמו לו עקב תאונת הדרכים, תוך שיש להתחשב בנכות שנגרמה לתובע בשל הפגיעה בכף ידו בעקבות התאונה בעבודה.

סיכון רגיל

השופטת ברכה בר-זיו הסכימה עם קיבוץ גינוסר וקבעה כי התאונה במטבח נגרמה בעטיו של סיכון רגיל וטבעי בפעילות שגרתית במטבח. לקביעתה, מעסיק יימצא אחראי לנזקי עובד, רק כאשר הוא נפצע בשל סיכון בלתי רגיל. כמו כן קבעה כי לא ניתן לדרוש ממעסיק לספק לעובד סביבת עבודה סטרילית לחלוטין. משכך, התביעה נגד הקיבוץ נדחתה.

באשר לתאונת הדרכים, קבעה השופטת כי לתובע מגיע פיצוי על נזקיו, אולם היא ציינה כי התרשמה מכך שהתובע הגזים בתיאור מגבלותיו. בסופו של דבר, היא סמכה ידה על חוות דעת המומחים מטעם ביהמ"ש שבדקו את מצב התובע ואמדה את נזקיו ב-1.55 מיליון שקל.

לאחר ניכוי התשלומים שכבר שולמו לתובע בידי ביטוח לאומי חויבה "ביטוח ישיר" לפצות את התובע ב-958,914 שקלים, בין היתר בגין הפסדי שכר, פנסיה ונזק לא ממוני. ביטוח ישיר חויבה בנוסף בשכר טרחת עו"ד של 13% מסכום הפיצוי. לא נפסקו הוצאות לטובת קיבוץ גינוסר.

 

* עו"ד טל זהבי עוסק בדיני נזיקין.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתם בתאונת דרכים? 7 כללים שחשוב לזכור
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ