אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> שלושה חודשי מאסר בפועל לנהג אוטובוס "דן" שגרם למות קשישה ברשלנות

שלושה חודשי מאסר בפועל לנהג אוטובוס "דן" שגרם למות קשישה ברשלנות

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 05/12/2010 17:50:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' גדמו

מהו העונש הראוי לאדם נורמטיבי אשר נהג ברשלנות ובהיסח דעתו גרם לתוצאה נוראה?

בית משפט השלום בת"א התחבט בשאלה זו, בבואו לגזור את דינו של נהג אוטובוס "דן" שגרם ברשלנותו למותה של נוסעת אוטובוס קשישה, ובסופו של דבר, גזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהדגיש את חשיבותה של ענישה מידתית ואינדיבידואלית.

הנאשם, נהג אוטובוס, הורשע בגרימת מוות ברשלנות, בגין אירוע בו לא הבחין בכך שנוסעת קשישה שירדה מהאוטובוס טרם השלימה את ירידתה, סגר את דלתות האוטובוס ונסע, וכך גרם למותה.

בעקבות תסקיר המבחן החיובי של הנאשם, בו תואר כאדם מוסרי ונורמטיבי, ונוכח התרשמותו החיובית מהנאשם, התחבט השופט שלמה פרידלנדר ארוכות בשאלת העונש המתאים בנסיבות.

השופט קבע, כי בעידן חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אין הצדקה להעניש אדם בחומרה משיקולי גמול, בכדי לטפח את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק או כדי להשיג אפקט של הרתעה. העונש, כך נקבע, צריך לשקף את 'מאזן הנוחות המוסרי', היינו, כזה המשקף יחס סביר בין הפגיעה בחירות העבריין לבין הצורך להגן על הציבור, זאת מבלי לעורר חשד, כי המדובר בנקמנות גרידא.

במקרה הנדון מדובר בהתרשלותו של אדם מוסרי וטוב, ברגע של היסח דעת רגעי, ולא מתוך פורענות, אדם שבא מרקע סוציו אקונומי קשה, הפך להיות נהג אוטובוס והציל את משפחתו מעוני ומצוקה, ואף קיבל אות הוקרה מעבודתו. מנגד, נקבע, עומדת התרשלותו של הנאשם אשר כנהג, מוטלת עליו אחריות מוגברת לשלום הציבור המופקד בידיו, במיוחד כשמדובר באוכלוסייה הכוללת שיעור גבוה של קשישים. לפיכך, נפסק כי האיזון במקרה דנן, יהא באמצעות הטלת מאסר בפועל, אך לא לתקופה ארוכה, עונש זה כינה השופט "צריבת מאסר".

לפיכך נגזרו כאמור על הנאשם שלושה חודשי מאסר בפועל, שלושה חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רשיון למשך שנה ופסילה על תנאי למשך 10 שנים וכן קנס של 5,000 ש"ח.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' גדמו

למדור: תעבורה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ