אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> שילמו ביוקר: תקפו צעיר שהציע נישואים לקרובת משפחתם ויפצו במאות אלפי ש'

שילמו ביוקר: תקפו צעיר שהציע נישואים לקרובת משפחתם ויפצו במאות אלפי ש'

מאת: עו"ד רובי אנגל | תאריך פרסום : 02/02/2015 14:37:00 | גרסת הדפסה

dollarphotoclub

צעיר שביקש להינשא לאישה והותקף בידי קרובי משפחתה, לא הסתפק בפיצוי שנפסק לטובתו בהליך הפלילי שהתנהל נגדם, והגיש גם תביעה אזרחית לפיצוי של למעלה ממיליון שקלים. התביעה התקבלה בחלקה.

צעיר משפרעם פנה בשנת 2011 לאביה של צעירה וביקש ממנו להינשא לה. מספר חודשים לאחר מכן, הגיעו בן דודה של הצעירה עם קרוב משפחתו אל מקום עבודתו של הצעיר, כשהם מצויידים בסכינים, דקרו אותו וגרמו לו חבלות חמורות ברגליו. הם נמלטו ברכב שהמתין להם עם נהג מילוט, ובדרך אף דרסו עד ראיה.

לייעוץ בדיני נזיקין:

פנה ל-עורך דין דיני נזיקין

במסגרת הליך פלילי שהתנהל בביהמ"ש המחוזי בחיפה נגד אחד מהדוקרים וכנגד הנהג הדורס, הם הודו בעבירת תקיפה והורשעו. על הדורס נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 10,000 שקל למתלונן, והדוקר נשלח ל-24 חודשי מאסר בפועל, וחויב לשלם פיצוי של 20,000 שקל למתלונן.

הצעיר לא הסתפק בפיצוי שנפסק לו, והגיש לביהמ"ש המחוזי בחיפה תביעה אזרחית לפיצוי של 1,164,432 שקלים נגד התוקפים. הוא טען, כי נותרה לו נכות תפקודית בשיעור של 20% לפחות, בגין פגיעה אורטופדית ועצבית, וצלקות מכוערות ומפריעות.

הנתבעים טענו מנגד, כי התובע איים להכפיש את שמה הטוב של קרובת משפחתם ולהרוס את סיכוייה להינשא לאחר. לטענתם, הם לא תכננו לתקוף אותו ועשו זאת רק לאחר שהחל להשתמש באלימות נגדם. משכך, לתובע אחריות גבוהה לנזקיו.

הנתבעים הוסיפו, כי הפיצוי שנפסק לתובע בהליך הפלילי מכסה את הנזק שנגרם לו, ולא מוצדק לפסוק לו פיצוי נוסף.

הצדדים הגישו חוות דעת רפואיות סותרות לעניין הנזק, ומונה מומחה מטעם ביהמ"ש שקבע כי נותרה לתובע נכות צמיתה בשיעור של 10%, ונכות זמנית בשיעור של 100% למשך חודש וחצי, ו-50% לחודש וחצי נוספים.

כבר הודו

השופטת דיאנה סלע דחתה את טענות הנתבעים וקבעה, כי הם לא הוכיחו שלתובע אחריות כלשהי לנזקיו. לשיטת השופטת, לאחר שהנתבעים הודו בעובדות כתב האישום הפלילי והורשעו, אחריותם לנזקים מבוססת.

השופטת קיבלה את חוות דעת המומחה מטעם בית המשפט, וקבעה כי התובע זכאי לפיצוי בגין כאב וסבל, אובדן השתכרות, פנסיה, עזרת צד שלישי והוצאות נלוות נוספות.

לפיכך, הנתבעים חויבו לשלם לתובע פיצוי של 340,350 שקל, בניכוי 30,000 השקלים שנפסקו לטובתו בהליך הפלילי. בנוסף חויבו הנתבעים לשלם לתובע הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בשיעור של 20%.

 

  • ב"כ התובע: עו"ד מחמוד שאהין

  • ב"כ הנתבעים: עו"ד זאהר עבאס

     

    * עו"ד רובי אנגל ממשרד שדה את אנגל עוסק בדיני נזיקין.

    ** הכותב לא ייצג בתיק.

    *** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

    אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

    www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
תבעתם על נזקי גוף? כדי לקבל את הפיצוי כדאי מאד שתאספו ראיות
צילום: "צילום דרכון במשרד הפנים" רח' פל ים 15 חיפה.

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ