אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> שיט חלומות הפך לשיט בלהות - כספי הפלגות תפצה

שיט חלומות הפך לשיט בלהות - כספי הפלגות תפצה

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 18/05/2011 08:33:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אביגזר ואח' נ' כספי הפלגות קרוז בע"מ

נוסעים שהפליגו עם כספי הפלגות וזכו לשיט שהחל בצחנת ביוב, המשיך בנטיית הספינה על צידה והסתיים בשעות של המתנה בשדה התעופה, הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ביהמ"ש קיבל את תביעתם וקבע- "חלום שהפך לסיוט בלהות".

בספטמבר 2007 יצאו כאלף נוסעים, שרכשו כרטיסים במחיר ממוצע של 350 דולר, מנמל אשדוד להפלגה בת 4 לילות בים התיכון על הספינה "נסיכת החלומות" ששווקה ע"י 'כספי הפלגות'.

בתביעה שהגישו 368 ממשתתפי ההפלגה נגד כספי, טענו הנוסעים כי כבר ביציאה לים התגלו תקלות במערכות מיזוג האוויר, החשמל והביוב, שהלכו והחריפו עם הזמן וגרמו לצחנה נוראית ולשורת שיבושים במהלך השיט. בנוסף, לטענתם, ביום השני להפלגה נפערו חורים במיכלי המים שבבטן הספינה, וגם לאחר ניסיון לסתום אותם באמצעות בולי עץ, חוסר האיזון גרם לספינה לנטות על צידה.

עוד טענו הנוסעים, כי בשל התקלות הם רוכזו על הסיפון, וכשהגיעו באיחור לנמל רודוס, ירדו לסיור בעיר כשמובטח להם שהתקלות יטופלו, אך בשובם גילו כי התיקון לא הסתיים, ולאחר זמן מה בו המתינו על הסיפון והרציף, נודע להם כי הספינה לא תמשיך בהפלגה והם יופנו לבתי מלון. בסופו של דבר, האוטובוסים שאמורים היו להסיעם למלון, הסיעו אותם דווקא לשדה התעופה, שם נאלצו הנוסעים, להמתין מעל 8 שעות, בהן לא סופקו להם מים ומזון בצורה סבירה ולא הגיע נציג של 'כספי' לעדכנם, עד שהוטסו לבסוף לישראל.

לטענת הנוסעים, חומרת התקלות מקימה להם זכות לביטול החוזה ולהחזר הכספים ששולמו בגין הכרטיסים, וכן זכות לפיצויים בגין עוגמת נפש.

מנגד טענה כספי, כי הכתובת לתביעה היא בעלי הספינה ולא היא, ששימשה רק כסוכנת הנסיעות ואינה אחראית לתקינות הספינות. עוד נטען, כי לא ניתן היה לצפות את התקלות, שהיו חריגות במיוחד, בעיקר לאור העובדה שהספינה שווקה במשך 3 עונות ללא תקלות, וניתנו לה אישורי התקינה הנדרשים.

כספי היא הכתובת לתביעה

השופט איתן אורנשטיין קבע, כי התובעים הוכיחו שהיקף התקלות שהתרחשו היה גדול והדבר גרם להם לסבל רב. כן נקבע, כי כספי יכולה הייתה לצפות את התקלות במערכת הביוב, שכן הן החלו עוד בהפלגה שקדמה להפלגה הנדונה ובעלי הספינה אף שלח מכתב בו הוא ממליץ לבצע טיפול מקיף, אך כספי התעלמה והמשיכה לשווק את השיט. עם זאת, קיבל השופט את עמדתה של כספי לפיה לא ניתן היה לצפות את הדליפה במיכלי המים ואת טענתה כי קיבלה את אישורי התקינה בטרם ההפלגה.

כן נקבע, כי יש לראות בכספי כ"מעין בעלים" של הספינה וכאחראית מול הנוסעים, וזאת בין היתר מאחר וכספי הייתה מעורבת בכל ענייני הספינה לרבות אבטחתה, שירותי התיקון, אישורי עגינה וכיו"ב, וההתקשרות שביצעו הנוסעים הייתה מול כספי, ששמה אף התנוסס על כל הפרסומים.

לסיכום התייחס השופט לטענתה של כספי כי מדובר בשייט זול, שהנוסעים לא היו אמורים לצפות שיהיה ברמת גבוהה- "גם אם עלות הטיול אינה מן היקרות, מדובר בתשתיות הכרחיות... קל וחומר נכון הדבר, שעה שכספי עצמה הציגה את הספינה כמפוארת מבין אלה השטות מישראל, או 'רמה אחרת מעל כולם' 'אונית החלומות'. חלום שהפך לסיוט בלהות.", נכתב.

לפיכך נפסק, כי על כספי להשיב לכל תובע את הסכום ששילם בגין חבילת הנופש וכן לשלם לכל אחד מהתובעים 2,500 שקלים בגין עוגמת נפש.

  • ב"כ התובעים: עו"ד ערן טל
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד אמיר ישראלי

לפסק הדין בעניין אביגזר ואח' נ' כספי הפלגות קרוז בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ