אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> שדד כ-10,000 שקל מבנק – וקנה זוג תחתונים

שדד כ-10,000 שקל מבנק – וקנה זוג תחתונים

מאת: עו"ד אהרן פרקש | תאריך פרסום : 14/09/2016 15:01:00 | גרסת הדפסה

צילום: zerbor, www.123rf.com

בן 22 נכנס לסניף בנק לאומי בפברואר השנה ושדד 10,160 שקל באמצעות פתק. הוא ברח, אך נעצר כעבור חצי שעה כשבידיו רוב הסכום. השופט אבי לוי התחשב בכך שלנאשם הצעיר אין עבר פלילי והוא עולה חדש שסבל בארץ מבדידות וחובות, וגזר עליו 6 חודשי עבודות שירות.

לפני כשבעה חודשים צעיר בן 22 החליט לשדוד בנק. הוא הכין פתק בו רשם: "זה שוד!! להיות בשקט!! אני צריך 30,000 ₪ או אני אדקור פה אנשים. לא ללחוץ על הלחצן, רק אחרי שאני יוצא. אני לא עובד לבד!!! להזאר!" (כך במקור).

לייעוץ בתחום:

עורך דין פלילי

לאחר מכן הוא נכנס לסניף בנק לאומי בקרית-ים, המתין בתור מספר דקות וכשהגיע תורו הציג את הפתק לטלרית. היא מסרה לו 10,160 שקל מהקופה והוא לקח את הכסף וברח.

כעבור פחות מחצי שעה הצעיר נעצר, כשבידיו רוב הסכום. כתב האישום הוגש מספר ימים לאחר מכן והצעיר הורשע על-סמך הודאתו בעבירה של שוד.

הצדדים העלו טענות שונות באשר לעונש הראוי. המדינה טענה כי "שוד באמצעות פתק" הפך לעבירה נפוצה שיש להילחם בה דרך ענישה מרתיעה. הודגש כי השוד פוגע לא רק ברכוש הציבור אלא גם בביטחונם האישי של הבנק והלקוחות.  

עוד נטען כי מצוקתו הכלכלית של הנאשם לא יכולה להצדיק את המעשה שכן הוא יכול היה לצאת לעבוד ולכן יש להטיל עליו עונש שבין 2-4 שנות מאסר בפועל.

מנגד, הסניגור הדגיש את נסיבות חייו הלא פשוטות של הצעיר שעלה ארצה ללא הוריו. הוא ציין כי כיום הנאשם סטודנט במכון וינגייט והטלת מאסר בפועל או עבודות שירות יפגעו בשיקומו. לדבריו, הצעיר הודה במעשה בהזדמנות הראשונה, הביע חרטה עליו והחזיר את הכספים.

הסניגור הוסיף כי המעשה בוצע על רקע מצוקה כלכלית שהייתה כה גדולה עד כי מיד לאחר השוד הנאשם נכנס לחנות בגדים ורכש זוג תחתונים. בנסיבות אלה, טען הסניגור, יש להסתפק בעונש על-תנאי לצד עונש טיפולי.

"אפיזודה מסויטת חולפת"

השופט אבי לוי מבית המשפט המחוזי בחיפה ציין כי מעשי שוד נתפסים בחומרה על-ידי מערכת המשפט ונהוג להטיל בגין ביצועם עונשי מאסר כבדים. עם זאת, במקרה זה השוד לא היה אלים, הנאשם לא החזיק כלי נשק ולא היה רעול פנים. כמו כן, הסכום שנשדד הוחזר לבנק בתוך דקות.

השופט הדגיש כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי שעלה ארצה לבדו בגיל 15 ושחווה תהליך קליטה קשה על רקע הבדלי השפה והריחוק מהוריו.

בנוסף, זמן קצר לפני השוד נפטרה סבתו של הצעיר אליה היה קשור במיוחד ונראה כי בעקבות זאת הוא שקע בדיכאון. במקביל וכתוצאה מחוסר ניסיונו, הוא הסתבך בחובות לגופים בנקאיים ולשוק האפור, מה שהניע אותו לבצע את "מעשה הייאוש".

השופט ציין כי ניכר שהחלטה לבצע את המעשה הייתה פזיזה לנוכח האופי "החובבני" של השוד וכי להתרשמותו, מדובר "באפיזודה מסויטת חולפת בחייו" של הנאשם

השופט ציין עוד כי מאסר בפועל יפגע פגיעה חמורה בנאשם לנוכח גילו הצעיר והעובדה שהוא עושה את צעדיו הראשונים בחברה. כמו כן, נראה שהנאשם "מכה על חטא" ועושה מאמצים אמיתיים להשתקם.

בנסיבות אלה השופט גזר על הנאשם 6 חודשי עבודות שירות, קנס של 2,000 שקל וצו מבחן למשך שנה וחצי.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בגזר הדין

עורך דין אהרון פרקש עוסק בדין פלילי

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ