אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> על מי אתה עובד? פושט רגל שהסתיר זכייה בפיס דרש הפטר מחובות

על מי אתה עובד? פושט רגל שהסתיר זכייה בפיס דרש הפטר מחובות

מאת: עו"ד מיכל שחר | תאריך פרסום : 20/07/2015 14:40:00 | גרסת הדפסה

בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגילה את דבר הזכייה בזמן שדן בבקשת החייב, קשיש כבן 73, לפטור אותו מחובות של למעלה מ-600 אלף שקל, קבע שהאיש ניצל לרעה את התחשבות בית המשפט במצבו.

החייב, המתגורר בבית אבות עירוני ברמת גן, פנה לבית המשפט במרץ 2015 לקבלת פטור מחובות העולים על 600 אלף שקל בטענה שמצבו הכלכלי ירוד והוא נותר חסר כל ומחוסר דיור. הוא סיפר שבעברו עבד בתחום התכשיטים, אך העסק, שניהל עם הבן שלו נחל כישלון והותיר אותו עם חובות ונכות נפשית קשה.

יש לכם חובות?

פנו ל- עורך דין פשיטת רגל

החייב ביקש למחוק את חובותיו לנושים שלו כדי שיוכל לפתוח דף חדש. הוא פירט את הוצאותיו: המגורים בבית האבות עולים לו כ-2,500 שקל בחודש, והוא משלם 200 שקל בחודש לקופת פשיטת הרגל. הוא ציין שהוא יכול לשלם עוד 50 אלף שקל אך לא יותר מזה, וביקש שלאחר מכן יינתן לו פטור סופי לחובות כלפי הנושים (הפטר).

נאמן בית המשפט שמונה לטפל בנכסיו של החייב, ביקש לא רק לדחות את בקשתו אלא גם לבטל את ההטבות שקיבל עד כה – כמו צו התשלומים הנמוך שהוטל עליו. זאת, מאחר שהחייב פעל בחוסר תום לב והסתיר שזכה ב-250 אלף שקל בפיס באמצעות גירוד כרטיס "חישגד". לטענת הנאמן החייב ניסה לרמות את המדינה ואת נושיו בכך ששלח אדם אחר, שהובא לעדות, לאסוף את כספי הזכייה ובתמורה שילם לו 54 אלף שקל, והשאיר לעצמו את היתרה – 196 אלף שקל.

החייב דחה מכל וכל את הטענה שזכה בפיס, וטען שזו עלילה של מלצרית עימה ניהל רומן.

שקרים וכזבים

השופטת חנה פלינר הורתה לבטל את ההקלות שקיבל החייב לאחר שניצל אותן לרעה מספר פעמים, כפי שהוכיח הנאמן. ראשית, החייב עשה לעצמו דין ויצא מהארץ ללא רשות מטעם הנאמן, כונס הנכסים הראשי ובית המשפט. שנית, הוא יצר חובות חדשים תוך כדי ההליכים בבית המשפט ומבלי לדווח על כך, דבר היוצר עילה לביטול ההקלות.

שלישית, החייב פרסם דוחות כספיים שלא משקפים את רמת חייו בפועל, ורביעית, הוא לא דיווח דיווחי אמת בנוגע למקום מגוריו, ונראה שאינו גר בבית אבות אלא עם זוגתו.

בנוגע לכרטיס הפיס, העדיפה השופטת את גרסת הנאמן על-פני גרסת "המלצרית" שהציג החייב.

לאור כל האמור הגיעה השופטת פלינר למסקנה כי החייב נהג בחוסר תום לב ולכן לא יזכה להקלות בחובותיו, והליכיו לקבלת הפטר יבוטלו.

מהיכרותי עם הליכי פשיטת רגל מדובר בפסק דין יוצא דופן בחומרתו, ונראה כי הונחה בפני בית המשפט תשתית עובדתית מפורטת המצביעה על אי אמירת אמת ובמספר הזדמנויות שלא הותירה ברירה אלא להורות על ביטול ההליכים. את הליך פשיטת הרגל חשוב לנהל בשקיפות ובתום לב, תוך דיווח אמיתי כדי להימנע ממצב שבו מבוטלים הליכי פשיטת הרגל, בייחוד בימים אלו שניתן להשיג הפטר בזמן קצר יחסית ולהתחיל בחיים חדשים ללא חובות.

  • ב"כ המבקש: עו"ד ניר ויינרמן, עו"ד שרון שריג
  • ב"כ המשיבה: עו"ד ברבי, עו"ד אלי הורוביץ

* עו"ד מיכל שחר מייצגת בפשיטות רגל, כינוסים ופירוקים    

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ