אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> עיריית ת"א סירבה להפחית את הארנונה: פעילות החברה אינה מזכה בהטבה

עיריית ת"א סירבה להפחית את הארנונה: פעילות החברה אינה מזכה בהטבה

מאת: עו"ד ירון נדם | תאריך פרסום : 02/09/2014 16:58:00 | גרסת הדפסה

xtradc, morguefile

עיריית תל אביב דחתה בקשתה של חברת הפקות להטבת תשלום הארנונה, בטענה שפעילות החברה אינה מאפשרת את קבלת ההטבה. חברת ההפקות ערערה על ההחלטה, ולאחר דיון שעסק בפועלה של החברה, הוחלט כי פעילותה מצדיקה את קבלת התעריף המופחת.

חברת הפקות הסרטים "זד פילמס", היושבת ברח' בן אביגדור בתל אביב, ביקשה מעיריית תל אביב שתכיר בפעילותה כ"מלאכה ותעשייה" כדי לקבל הטבה בתשלומי הארנונה. מנהל הארנונה, שסיווג את פעילות החברה תחת ההגדרה של "משרדים, שירותים ומסחר" דחה את הבקשה וקבע שבמקום מתבצעת פעילות עסקית של עיבוד ועריכת סרטים ומתן שירותי הפקה שאינם מזכים בהטבה.

החברה ערערה לוועדת הערר לענייני ארנונה, שהסכימה עם עמדת מנהל הארנונה. לפי הוועדה, מדובר בפעילות המשלימה את מכלול השירותים שהחברה מספקת ללקוחות, ולא בפעילות "ייצורית", ולכן אינה עונה על הגדרה של "מלאכה".

החברה סירבה להשלים עם עמדת העירייה, וערערה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב. לטענתה, פעילות העריכה היא "ייצורית" לכל דבר ועניין, ומתאימה לסיווגה כ"תעשייה או מלאכה" וכך יש לסווג כל שטח שבו מתבצעת עריכה.

מנהל הארנונה השיב, שפעילות החברה אינה מסתכמת בעריכה בלבד, ונלווים אליה שירותים נוספים, כמו הפקה, הוספת קול ואנימציה. לכן, לא מדובר במוצר המיוצר בייצור המוני, אלא במתן שירותים ללקוח ספציפי. פעילות זו אינה דומה לפעילות של בית מלאכה או מפעל תעשייה.

האם נוצר מוצר חדש?

השופט אליהו בכר קבע, שפועלה של המערערת הוא בתחום ה"פוסט פרודקשן", הכולל בין היתר עריכה וסאונד. פעילות זו אינה מתיישבת עם פעילות מלאכה, המכוונת לרוב לעבודות כפיים ועבודות אומן, שברוב המקרים היא גם צנועה מבחינה כלכלית. לפי השופט, נתח רווחי המערערת אינו מצדיק התייחסות לעסק כבית מלאכה המזכה בהטבת מס.

עם זאת, קבע השופט, פעילות המערערת היא ייצורית לחלוטין: החברה הופכת את חומרי הגלם שבידה למוצר אחר לגמרי כפי שמתחייב בעריכת סרטים. לחומר הצילום שעובר עריכה מתווספים אלמנטים נוספים, כמו מוסיקה ואנימציה, שיחד יוצרים מוצר חדש.

לאור זאת, קבע השופט שיש להכניס את פעילות המערערת תחת הגדרת "תעשייה ומלאכה" בצו הארנונה. השופט העיר לקראת סיום, שמפעל תעשייה אינו בהכרח רואה לנגד עיניו מבנה גדול עם מכונות ענק, ופעילות ייצורית יכולה להתבצע גם בנכסים קטנים באמצעות מכשירים קטנים ומתוחכמים. השופט חייב את מנהל הארנונה בהוצאות של 10,000 שקל.

 

* עו"ד ירון נדם ממשרד עו"ד צבי בן-אליעזר ושות' עוסק במיסוי עירוני.

**הכותב לא ייצג בתיק.

***המידע המוצג במאמר זה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ