אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> עיקול חשבון הבנק של "דלק תעשיות" בוטל תמורת 2,000 שקל

עיקול חשבון הבנק של "דלק תעשיות" בוטל תמורת 2,000 שקל

מאת: עו"ד יערי אלימלך | תאריך פרסום : 09/09/2015 16:31:00 | גרסת הדפסה

צילום: deegolden, www.morguefile.com

בית משפט השלום קבע שעיקול חשבון הבנק של החברה, שנפתח נגדה תיק הוצאה לפועל, יזיק לה מאוד, יותר משיסייע לזוכה. זו הסיבה שהחברה נדרשה להפקיד עירבון בסכום מצחיק.

"לוזיאן שוגן" היא חברה העוסקת באספקה טכנית. שוגן פתחה תיק בהוצאה לפועל נגד "דלק תעשיות", המייצרת שמנים ושמני סיכה, בטענה שדלק לא שילמה לה על סחורה. במסגרת ההליכים בתיק, הוטל עיקול על חשבון הבנק של דלק.

הוטלו עליכם עיקולים?

פנו ל- עורך דין הוצל"פ

בשלב מאוחר של ההליך הגישה דלק התנגדות, התיק הועבר לבית משפט השלום בנצרת שביולי 2015 קבע כי הליכי ההוצאה לפועל יעוכבו עד לדיון בבקשתה ובתנאי שתפקיד 2,000 שקל לקופתו.

דלק הפקידה את הכסף אלא שהעיקול נותר על כנו. משכך, היא ביקשה מבית המשפט שיסיר את העיקול מכיוון שלטענתה הוא מכביד על התנהלותה העסקית השוטפת.

לטענת דלק העיקול לא נמסר לה כדין, וזו הסיבה שלא הגישה את ההתנגדות בזמן. דלק גם טענה שלמעשה אין לה חוב כלפי שוגן, משום שהוסכם ביניהן שהכסף יועבר לה רק לאחר שהסחורה תימכר.

שוגן לעומתה טענה שהיא פעלה כדין, גם במסירה וגם בהטלת העיקול נגד דלק.

שוגן טענה בין היתר, שאין בינה לבין דלק הסכם כתוב לפיו היא תשלם לה על הסחורה רק לאחר שתקבל תשלום, ומאחר שהיא חוששת שלא תוכל להיפרע מדלק, היא ביקשה שבית המשפט לא יבטל את העיקול.

שוגן הסבירה שדלק לא הציגה בפניה כל דרך בה תוכל לשם את החוב, והיא חוששת שאם העיקול יבוטל, דלק תבריח כספים והיא לעולם תראה את הכסף שמגיע לה.

מאזן הנוחות

הרשם הבכיר אלעד טל סבר שהנתונים בתיק נוטים לטובת הסרת העיקול. לדעתו השארת העיקול על החשבון עשויה להקשות על העסק לפעול, כשלעומת זאת, ביטול העיקול לא יגרום לשוגן לנזק ממשי וכבד. למסקנה זו הגיע השופט גם לאחר שמצא שמצבה הכלכלי של דלק אינו רעוע ועל-פניו אין חשש שלא תעמוד בתשלום במידה שתחויב בו.

עם זאת, וכדי להתחשב גם בטענותיה של שוגן, פסק הרשם טל שדלק תצטרך להפקיד עוד 2,000 שקל בקופת בית המשפט כדי להסיר את העיקול מהחשבון. סכום זה יתווסף לסכום שכבר הופקד לשם עיכוב הליכי ההוצאה לפועל וייצור איזון בין האינטרסים הנוגדים של הצדדים. לא נפסקו הוצאות.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה

* עו"ד יערי אלימלך עוסק בהוצאה לפועל 

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל
כך מוציאים לפועל פסק בורר
עו"ד אמיר רובין | צילום: דפי רובין, אילוסטרציה: Sasun Bughdaryan on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ