אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> עוקץ מתווך הדירות לצרפתים: 3.5 שנות מאסר ופיצוי של כ-1.16 מיליון ש'

עוקץ מתווך הדירות לצרפתים: 3.5 שנות מאסר ופיצוי של כ-1.16 מיליון ש'

מאת: עו"ד תמיר סולומון | תאריך פרסום : 18/05/2015 16:56:00 | גרסת הדפסה

צילום: michaelnjio, www.morguefile.com

מתווך דירות שעבד בעיקר עם בני הקהילה הצרפתית בנתניה הציג לרוכשים פוטנציאלים דירות ריקות, שכלל לא הוצעו למכירה, בטענה שהן נמכרות במחיר מציאה מכונס נכסים. הוא גרף רווחים של מאות אלפי שקלים על חשבון הרוכשים התמימים.

במהלך השנים 2012-2013 הציע מתווך דירות לעולים מצרפת לרכוש דירות בנתניה, בטענה שמדובר בדירות מעוקלות שנמכרות על ידי כונסי נכסים במחיר זול משמעותית ממחיר השוק. המתווך הראה לרוכשים הפוטנציאליים את הדירות, ואמר להם שעל מנת להוציא את העסקה לפועל, עליהם להעביר דרכו 10% ממחיר הדירה לעורך הדין שפועל מול בית המשפט והכונס.

לייעוץ בפלילים:

פנה ל- עורך דין פלילי

כשהרוכשים התמימים, שהעבירו למתווך את הכסף, הבינו שאינם מקבלים כל תמורה בעבור כספם, החלו להתלונן בפני המתווך אך זה פטר אותם באמירה שיש עומס בבתי המשפט.

לימים התברר כי מדובר בדירות ריקות השייכות לתושבי צרפת וכלל לא הועמדו למכירה, וכי הוא מעולם לא עבד עם עורך דין, ואף השתמש בחותמות מזוייפות כדי ליצור מצג שווא כאילו עורך הדין והכונס חתמו על מסמכים. בדצמבר 2013 המתווך, שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, עזב את הארץ עם דרכון מזויף וחזר לישראל כארבעה חודשים לאחר מכן. 

לאחר כחודש, כשהתרמית החלה להיחשף, הוא ניסה להשיג דרכון מזוייף נוסף ולברוח שוב אך נתפס.

בתום משפט פלילי הורשע האיש בעשרה אישומים, בהם עשרים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות כנגד שמונה מתלוננים שונים, במסגרתם שלשל לכיסו למעלה ממיליון שקלים. בנוסף הוא הורשע בעבירות של זיוף ושימוש במסמך מזויף ובהעלמת מס, מאחר שהסכומים שקיבל במרמה לא דווחו למס הכנסה.

בטיעוניה לעונש הדגישה המדינה את החומרה הרבה שבמעשי הנאשם, שהייתה לו היכרות מוקדמת עם המתלוננים והם נתנו בו אמון. הוא נטל מהם במרמה סכומים שחסכו "שקל לשקל", ולא נרתע מלנצל גם משבר קשה של חבר ילדות. סכום המרמה עומד על כ-1.5 מיליון שקל, ציינה, מתוכם הנאשם השיב 360,000 שקל בלבד.

לשיטת המדינה לא מדובר במעידה חד פעמית אלא במעשים שבוצעו במשך תקופה ארוכה, ולפיכך יש להתייחס לכל אחד מהאישומים בנפרד ולהטיל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת ולהשית עליו קנס ופיצוי משמעותי למתלוננים.

סניגורו של הנאשם טען כי הוא עבד בתחום התיווך במשך כעשר שנים ולא רימה בעבר, וכי החל לבצע את העבירות על רקע מצוקה כלכלית קשה שגררה גם הסתבכות עם השוק האפור. הסניגור הדגיש כי הנאשם שב לישראל מיוזמתו, השיב לקורבנותיו כ-38% מהכסף שלקח והוא מנסה כעת בכל כוחו לתקן את מעשיו.

לשיטת הסניגור לא מדובר בנוכל מקצועי, ויש להתייחס לכל האירועים כמסכת עובדתית אחת. הוא ביקש מביהמ"ש להסתפק בעונש מאסר מתון, תוך התחשבות בכך שהנאשם צפוי להיתבע אזרחית על ידי המתלוננים.

יחזיר את הכסף

סגן הנשיאה, השופט חגי טרסי, הדגיש כי הנאשם ניצל את קשריו האישיים והמקצועיים לביצוע סדרה ארוכה של מעשי תרמית מתוכננים ומתוחכמים כלפי מכריו, וגזל מהם ממון רב, תוך שימוש בלשון חלקלקה ומסמכים מזויפים.

אם לא די בכך, הנאשם ניסה להימלט באמצעות דרכון מזויף בניגוד לצו שיפוטי וגרם למכריו נזקים כלכליים אדירים.

כל אלה, קבע סגן הנשיאה, מובילים למסקנה אחת: דינו של הנאשם להיאסר מאחורי סורג ובריח לפרק זמן משמעותי ולשלם פיצוי מלא למתלוננים.

בהתאם, הוטלו על הנאשם 3.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, ופיצוי בסך 1,167,000 למתלוננים.

 

  • ב"כ המאשימה: עו"ד עומרי גיל
  • ב"כ הנאשם: עו"ד גיא מימון

 

* עו"ד ורו"ח תמיר סולומון עוסק בפשיעה כלכלית.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ