אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> סוחר מריחואנה לא יורשע בשל גילו הצעיר

סוחר מריחואנה לא יורשע בשל גילו הצעיר

מאת: עו"ד ירון שומרון | תאריך פרסום : 24/12/2015 16:25:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

הנאשם הודה בביצוע עבירה של סחר בסם מסוכן, אולם בית המשפט סבר כי עדיף לאפשר לצעיר בן ה-21, להשתקם. הרשעתו בוטלה ונגזרו עליו עבודות שירות לתועלת הציבור.

במרץ 2015, ובטרם מלאו לו 21, נתפס הנאשם מוכר מריחואנה. לפי גרסת הצעיר, היו לו כ-23 גרם מריחואנה לשימוש עצמי, וחברו הטוב הציע לו למכור אותם למישהו אחר ולעשות עליו רווח, והוא הסכים.

אלא שהשניים לא ידעו כי הקונה היה סוכן סמוי. וכך, הוא רכש סמים תמורת 2,500 שקל עבור הסמים, שמתוכם 375 שקל הגיעו לידיו של החבר.

לייעוץ בתחום

פנו ל- עורך דין פלילי

נגד הצעיר הוגש כתב אישום על עבירה של סחר בסם מסוכן, והוא הודה והורשע, אך לאחר מכן ביקש מבית המשפט להימנע מהרשעתו.

המדינה, לעומת זאת, התעקשה על הרשעה ועל עונש כבד של מאסר בפועל, מאסר מותנה, קנס כספי משמעותי, והתחייבות כספית להימנע מביצוע עבירות סמים.

סנגורו של הנאשם הסביר מנגד, שהנאשם אינו סוחר סמים, אלא זו הייתה מעידה חד פעמית. הוא טען כי הנאשם לא מכר בעצמו את הסמים לסוכן הסמוי, ואף לא בא במגע עמו. חברו הוא שיצר עמו קשר, וביקש מהנאשם למכור לסוכן את הסם שהיה אצלו לצריכה עצמית.

הסנגור ביקש מבית המשפט שיתייחס  לתסקיר שירות המבחן, המציג את הנאשם כבחור נורמטיבי, עם בגרות מלאה, שנפלט ממסלול קצונה בעקבות נסיבות משפחתיות, וככל הנראה מעד, אבל חזר לדרך המלך. בתסקיר תוארו היחסים הקשים בין הוריו של הנאשם, שהשפיעו עליו וגרמו לו להתרחק מהבית ולהתחיל לצרוך מריחואנה. צוין, כי מאז שנתפס, הנאשם נמצא נקי בכל הבדיקות, עבר תהליך משמעותי וניתק קשרים חברתיים שליליים.

בשל גילו הצעיר וכדי שלא לפגוע בעתידו התעסוקתי, המליץ שירות המבחן לבטל את הרשעתו.

חריג שבחריג

השופט אמיר דהאן הסביר כי לרוב נוהג בית המשפט להרשיע ולגזור מאסר בפועל על סחר בסמים, אולם כאן החליט להפעיל את החריג שבחריג. זאת משום גילו הצעיר של הנאשם, סיכויי השיקום הגבוהים שהוערכו בתסקיר, ההתקדמות והשינוי שעבר עד כה, רצונו לחזור לשירות הצבאי ולאחר מכן להשתלב בלימודים גבוהים, והעובדה שביטול ההרשעה תפתח עבורו הזדמנויות תעסוקה רבות יותר בעתיד.

שיקולי השיקום של הנאשם גוברים על שיקולי הענישה וההרתעה, הסביר השופט, וציין כי הנאשם יקבל על עצמו צו מבחן ארוך מהמקובל (בן שלוש שנים) וצו של"צ, והוא מודע לכך שאם יימצא שהשתמש בסם או יעבור עבירות אחרות בתקופת המבחן, עונשו יהיה חמור בהרבה.

לטובת הנאשם גם נוספו החרטה שהביע, עברו הפלילי הנקי והודאתו כבר בשלב החקירה במשטרה, שחסכה מזמנו של בית המשפט.

משכך, השופט ביטל את ההרשעה וגזר על הנאשם צו מבחן לשלוש שנים, של"צ בהיקף של 300 שעות, והתחייבות כספית של 2,500 שקל למשך שנתיים.

  • ב"כ הצדדים לא צוינו בגמר הדין

* עורך דין ירון שומרון עוסק במשפט פלילי

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
"מכת מדינה": הסובלנות כלפי עבירות מין ברשת נגמרה
עו״ד שי גרין (צילום: סיגל קולטון)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ