אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> נפרדים? גם תשלום שקיבלתם אחרי הפרידה יתחלק עם בת הזוג

נפרדים? גם תשלום שקיבלתם אחרי הפרידה יתחלק עם בת הזוג

מאת: עו"ד ד"ר פנינה בכר | תאריך פרסום : 02/08/2015 16:58:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

כך קבע ביהמ"ש המחוזי בפסק דין שניתן לאחרונה ובו דן בשאלה האם זכאית האישה לחלק מתשלום שכר טרחה שקיבל הבעל אחרי הפרידה.

בית המשפט לענייני משפחה בקריות קבע, שכדי לחלק את הכספים והרכוש של  בני הזוג, העומדים בפני פרידה, יש להעריך את כלל הזכויות והחובות של בני הזוג  מיום נישואיהם בשנת 2010 ועד למועד הקרע ביניהם בשנת 2012.

הגבר, עורך דין במקצועו, טען ששכר הטרחה שקיבל בפועל אחרי מועד הפרידה לא צריך להיות מחולק בין בני הזוג. לטענתו, מדובר אמנם בתיקים שהחל לטפל בהם עוד במועד הנישואים, אבל הוא קיבל את הכסף לאחר מועד הקרע. לדבריו, כשם שלא צריך להכניס לחישוב הכנסה מתיקים שהתקבלו לטיפולו לפני הנישואים, כך הדבר חל גם על תיקים שנתקבלו במהלך הנישואים וטרם התקבלה בעבורם תמורה.

נפרדים?

עורך דין משפחה יכול לסייע

בית המשפט למשפחה נמנע בינתיים מלהכריע בבקשת האיש וקבע שיכריע בה בהמשך, כאשר בינתיים, הבדיקה החשבונאית של הערכת הרכוש  תעשה על כל התיקים בהם עסק מיום הנישואים ועד ליום הפרידה.

הגבר לא השלים עם ההחלטה ופנה לבית המשפט המחוזי. לטענתו, בית המשפט היה צריך להורות בו במקום שלא לחשוף את המידע על ההכנסות שלו מתיקים שנפתחו בתקופת הנישואים והכספים בעבורם התקבלו לאחר המועד הקובע.

מועד מתן השירות

השופט סארי ג'יוסי אמנם הסכים שביהמ"ש היה צריך לתת מענה לבקשת המבקש במקום, אולם הוא דחה את בקשת הערעור לגופה. הוא הסביר שהוא מסכים עם בית המשפט למשפחה במובן הזה, שקודם כל על המבקש לחשוף את המידע ורק לאחר מכן ניתן יהיה להכריע לגביו.  

השופט הסביר את החלטתו בכך שהמבחן הראוי לסיווג שכר טרחה שהתקבל אחרי הפרידה הוא מתי ניתן השירות עבורו יתקבל התשלום עבור השירות ולא מתי הוא נכנס לחשבון הבנק. זאת מאחר שתשלום שכר טרחה יכול להדחות לחודשים ואפילו לשנים קדימה, אך הזכות לקבל את התשלום הוא כשניתן השירות, ולפי המידע הנוכחי, היה זה במהלך חיי הנישואים של הצדדים.

כך, ככל שהשירות ניתן במהלך חיי הנישואים ושכר הטרחה התקבל עבורו אחרי הפרידה, יש לראות את ההכנסה הזו כברת חלוקה (בת-איזון) בין הצדדים. וזאת כל עוד הפירות מהתיק התקבלו בעקבות שירות שניתן במהלך החיים המשותפים.

השופט ציין שבמקצועות חופשיים כמו עריכת דין, בהם ייתכן שלבן הזוג תגיע הכנסה לאחר מועד הפרידה, יכול להיווצר מצב לא הוגן שהוא ייהנה מההכנסה לבדו אף שהוא אמור להתחלק בה. הוא גם הוסיף שיכול להיות גם מצב קיצוני יותר בו מקבל ההכנסה יכול לתכנן לקבל אותה רק לאחר הפרידה, במכוון, על מנת שלא יצטרך להתחלק בה.

מצבים אלו, הסביר השופט ג'יוסי,  נוגדים את מטרת חוק יחסי ממון המבקש להגשים שוויון מהותי בחלוקת הזכויות והמשאבים שהתקבלו במהלך חיי הנישואים.

בשל כך דחה השופט את הבקשה כאמור וקבע שהמבקש ישלם לאישה הוצאות משפט בסך 6,000 שקל. 

  • ב"כ המבקשים: עו"ד א' נזאל
  • ב"כ המשיבה: עו"ד מ' מנסור

* עו"ד ד"ר פנינה בכר ממשרד בכר, בר-גיל עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ