אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> נפצע במשחק כדורסל במהלך חופשה מהצבא. יוכר כנכה צה"ל?

נפצע במשחק כדורסל במהלך חופשה מהצבא. יוכר כנכה צה"ל?

מאת: עו"ד עומר יעבץ | תאריך פרסום : 08/05/2016 15:40:00 | גרסת הדפסה

צילום: Suphaksorn Thongwongboot, www.123rf.com

לטענת החייל, ב-2010 הוא נחבל בברך בזמן ששיחק כדורסל עם אחיו הגדול. קצין התגמולים דחה את תביעתו וקבע כי מקור החבלה בתאונת דרכים שעבר מאוחר יותר. ערעור שהגיש החייל התקבל באחרונה ונקבע כי המשחק גרם לאחת משתי החבלות שנמצאו בברכו.

הצעיר, שהתגייס ב-2008 ושירת כעובד כללי בחיל הים, הגיש ב-2011 בקשה לקצין התגמולים במשרד הביטחון בה דרש להכיר בו כנכה. לדבריו, במאי 2010, בזמן שהיה בחופשה מיחידתו, הוא סובב את ברכו הימנית במהלך משחק כדורסל עם אחיו הגדול ונגרמו לו קרעים ברצועה הצולבת ובמיניסקוס הפנימי.  

נפגעתם בצבא? 

פנו לעורך דין צבא וביטחון

קצין התגמולים דחה את הבקשה על בסיס חוות דעת רפואית שקבעה כי אין קשר בין החבלה בברך לבין המשחק והיא נובעת מתאונת דרכים שעבר החייל ביולי 2010.

החייל ערער על ההחלטה בפני ועדת הערר שבבית משפט השלום בחיפה. המומחה מטעמו ציין כי לפני המשחק לא סבל החייל מכל מגבלה בברך ימין. המערער הוסיף כי בתאונת הדרכים הוא נפגע בכלל בברך שמאל ו"עקב טעות קולמוס" במסמכי השחרור צוין כי מדובר בברך ימין.

קצין התגמולים טען בתגובה כי על פי הערכה נפשית שעבר החייל ב-2009 הוא "פוגע בעצמו באופן מכוון כדי לקבל ימי מחלה". הקצין חזר על עמדתו לפיה המערער נפגע בברכו הימנית בתאונת דרכים כשרכב על אופניו.

כמו כן, לאחר משחק הכדורסל נבדק המערער במיון ונמצא כי ברכו הימנית "יציבה וללא נפיחות" ומכאן יש להסיק כי מדובר בחבלה קלה. יומיים אחר כך הוא גם שוחרר ליחידתו ובוטלה הבדיקה שהיה אמור לעבור.

"כאב חדש"

ועדת הערר בראשות השופט אורי גולדקורן מינתה מומחה רפואי מטעמה. המומחה בחן את החומר הרפואי וציין כי לאחר משחק הכדורסל סבל המערער מכאב המאפיין פגיעה ברצועה הצולבת בברך ואילו לאחר תאונת הדרכים הופיע "כאב חדש" שמתאים לפגיעה במיניסקוס הפנימי.

המומחה סיכם את חוות דעתו בכך שאם ייקבע שבתאונת הדרכים נפגע המערער בברך שמאל יש לשייך את כלל נכותו לפציעה במשחק. לעומת זאת, בהנחה שבתאונה נפגע המערער בברך ימין, יש לשייך למשחק הכדורסל רק את הפגיעה ברצועה הצולבת.

לקביעת הוועדה, מהחומר הרפואי עולה בבירור כי בתאונת הדרכים נפגע המערער בברכו הימנית. עוד קבעה הוועדה כי חוות הדעת הרפואיות שהגישו הצדדים לא הביאו בחשבון ממצאים רפואיים חשובים ולכן היא רואה לנכון לאמץ את חוות הדעת של המומחה הרפואי מטעמה.

בנסיבות אלה קיבלה הוועדה את הערעור וקבעה בהתאם להמלצת המומחה כי משחק הכדורסל גרם לקרע ברצועה הצולבת בברך אך אין קשר סיבתי בינו לבין הקרע במיניסקוס הפנימי בברך זו.

לטובת המערער נפסקו שכ"ט עו"ד של 7,000 שקל. המשיב חויב בנוסף במחצית הוצאות המערער בגין שכר טרחת המומחה מטעם הוועדה.

  • ב"כ המערער: עו"ד מישאל גרשון
  • ב"כ המשיב: עו"ד תום עופר 

עורך דין עומר יעבץ עוסק בייצוג נכי צה"ל מול משרד הביטחון

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברות ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לוייר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ