אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נכד וסבתו נהרגו בפיגוע, חמאס יפצה בלמעלה מ-2 מיליון שקל

נכד וסבתו נהרגו בפיגוע, חמאס יפצה בלמעלה מ-2 מיליון שקל

מאת: עו"ד אמיר שושני | תאריך פרסום : 21/06/2015 16:15:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שחמאס, שלקח אחריות על הפיגוע, יישא גם בנזק שנגרם למשפחת פרלמן, וישלם לה פיצוי כספי בסך 2,327,370 שקל. האם המשפחה תזכה לראות את הכסף?

ביום חמישי, 21 לנובמבר 2002, מחבל מתאבד פוצץ מטען חבלה בתוך אוטובוס הומה נוסעים בירושלים. בפיגוע נהרגו 11 אנשים ונפצעו מעל 30. בין ההרוגים היו אילן פרלמן בן השמונה וסבתו קירה פרלמן, בת 67 במותה.

אילן וקירה ז"ל הותירו אחריהם משפחה שבורה שלא הצליחה לשוב לחיים נורמטיביים. בשנת 2009 אמו ואחִיו של אילן ז"ל (כלתה ונכדה של קירה המנוחה), החליטו להגיש תביעה נגד החמאס, שלפי פרסומי העיתונות לקח על עצמו את האחריות לפיגוע.

זקוקים לייעוץ בדיני נזיקין:

פנו ל - עו"ד דיני נזיקין

התובעים ביקשו, בין היתר, פיצוי של שלושה מיליון שקל על הפסדי ההכנסה עתידית של אילן ז"ל, לאחר שטענו שהיה ילד מחונן שצפו לו הכנסה חודשית גבוהה מהממוצע.

בנוסף ביקשו התובעים פיצוי בסך מיליון שקל בגין הכאב והסבל של אילן וקירה, שמרגע פיצוץ המטען ועד למותם חשו ייסורים רבים.

האם גם טענה שעזבה את העבודה כיוון שלא הצליחה לשאת את האבדן, ולכן עתרה לפיצוי של 1.3 מיליון שקל עבור הפסד השתכרות ועגמת נפש, האח גם הוא טען שנגרמו לו הפסדי שכר ועגמת נפש בסכום של מיליון שקל.

אף שהתביעה הומצאה לארגון כדין, חמאס לא השיב לה.

לאבד אח זה לא לאבד ילד

סגן הנשיא, השופט משה דרורי קיבל את התביעה.

השופט הסביר שמאחר שחמאס לא הגיש כתב הגנה ולא התייצב להליך, פסק דינו יינתן על יסוד התביעה וראיות התובעים. עם זאת, ליתר בטחון, החליט השופט גם לבחון נתונים נוספים, כמו ממצאים עובדתיים שנקבעו בפסק דין אחר לפיהם החמאס הכשיר את המחבל לבצע את הפיגוע, שמהם הסיק ברמת ודאות מספקת, כי האחריות לפיגוע מוטלת על חמאס.

לאחר מכן ניגש השופט לבחון את נזקי התובעים. בנוגע לפיצוי בגין הכנסתו העתידית של אילן המנוח קבע השופט שעד כמה שאילן היה מחונן, לא ניתן לקבוע שבעתיד בהכרח היה משתכר מעל הממוצע. בשל כך פסק לו השופט פיצוי על בסיס השכר הממוצע במשק (9,628 שקל) שהסתכם ב- 937,370 שקל.

עוד קבע השופט פיצוי בגין תוחלת חייו של אילן ז"ל בסך 720 אלף שקל ופיצוי בגין השנים האבודות של קירה ז"ל בסך 170 אלף שקל.

עם זאת, השופט לא סבר שיש מקום לפיצוי על סבלם של אילן וקירה, מהטעם שלא ניתן לדעת אם אכן סבלו פיזית או נפשית טרם מותם. כמו כן, דחה השופט את טענות האם והאח להפסדי השתכרות, אך הסכים שלאם נגרמה עגמת נפש שמזכה בפיצוי משמעותי של 500 אלף שקל. לאח, לעומתה, לא נפסק פיצוי ברכיב זה, שכן לשיטת השופט אובדן אח הוא אמנם אירוע מצער מאין כמותו, אך אינו שקול לאובדן של ילד.

בסך הכל נפסק כי חמאס יפצה את התובעים ב- 2,327,370 שקל. לסכום זה יתווסף שכר טרחת עו"ד בסך 20% הפיצוי והוצאות משפט.

נשאלת השאלה: אם חמאס לא הופיע ולא התגונן בפני התביעה, אז ממי בדיוק התובעים יקבלו את הפיצויים שנקבעו להם?

אחת הדרכים לפתרון הבעיה היא לעקל את הכספים שבידי מדינת ישראל, המיועדים לחמאס ולהעבירם למשפחה, שהרי שלטון החמאס מהווה את הריבון בעזה, אליו מועברים כספים על ידי מדינת ישראל, כפי שהם עוברים לרשות הפלסטינית.

  •  ב"כ התובעים: עו"ד משה חן

* עו"ד אמיר שושני עוסק בדיני נזיקין.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ