אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ניסה למנוע מהאם לצאת לחו"ל עם הילדים ונכשל

ניסה למנוע מהאם לצאת לחו"ל עם הילדים ונכשל

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 26/08/2015 15:09:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

האם הגישה בקשה בהולה לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ שיזם האב, יממה אחת בלבד לפני שהייתה אמורה להיות על המטוס עם שני ילדיה כדי לחגוג את גיוסו הקרב של הבן ואת בת המצווה של בתה. בית המשפט לענייני משפחה קיבל את הבקשה.

שופטת ביהמ"ש לענייני משפחה בבאר שבע, רותם קודלר עיאש, קיבלה בקשה בהולה שהגישה אם לשני ילדים ואפשרה לה לנסוע לחו"ל עם ילדיה, תוך ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ שהוצא נגדם לפני כחודש לבקשת האב.

לסיוע בענייני משמורת 

עורך דין דיני משפחה

האב, שביקש למנוע מהילדים לנסוע, טען כי גרושתו לא ביקשה את רשותו והוא חושש שהילדים "יוברחו" על ידה מן הארץ. אלא שהוא לא הזכיר שמדובר בטיול מתוכנן לקראת גיוסו של הבן ובת המצווה של הבת.  

האישה הגישה באמצעות עו"ד אריאל ממן בקשה (ואחריה "בקשה בהולה") לביטול הצו, על מנת לאפשר לה לצאת עם הילדים לטיול המתוכנן. היא טענה שבקשתו של האב הוגשה רק מטעמים נקמניים.

היא סיפרה שלקחה חופש מהעבודה על מנת לקחת את בנה לטיול לפני גיוסו לצה"ל באוקטובר הקרוב. עוד ציינה כי הבת רשומה למוסדות חינוך לשנה הקרובה ואין כל סיכוי שתנסה "להבריח" אותם כפי שניסה האב לטעון.

עוד טענה כי האב לא מסר לה את בקשתו ואת הצו שניתן על ידי בית המשפט עד לתום המועד שבית המשפט קצב לו למסירה.

מועד הטיסה התקרב והעניין הפך דחוף, אך האב, המיוצג על ידי עו"ד ישי מדלסי, התעלם ממנה ולא הגיב בטענות פרוצדוראליות שונות. בהתכתבויות בין עורכי הדין צוין כי האב אינו חש בטוב, וסירב לראות במסירה שבוצעה מסירה כדין ולכן נמנע מלהגיש תגובה.

השופטת קודלר עיאש לא חסכה את ביקורתה על התנהלות האב ועורך דינו, שנמנעו מלהגיב "בעניין כה דחוף, שטובתם של קטינים תלויה בו" – ביטול של טיול ברגע האחרון.

בניגוד לעמדתם, העירה השופטת, הבקשה נמסרה כדין. היא הסבירה כי "הטוען לצדק צריך שינהג בדרכי צדק", והאב לא יכול "להסתתר" מאחורי טענות בדבר אי המצאת הבקשה, כשהוא יודע על אודותיה.

לגופו של עניין, השופטת השתכנעה שהאם אכן מעוניינת בסך הכל לצאת לטיול עם ילדיה ולשוב לאחר מכן לחיים בארץ.  משכך, כאמור, צו עיכוב היציאה בוטל והילדים יוכלו לנסוע עם אמם.

לקריאת ההחלטה

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ