אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> מסעדת הדגים בבית-ינאי תיהרס, הפיצוי לבעלים: 720 אלף שקל

מסעדת הדגים בבית-ינאי תיהרס, הפיצוי לבעלים: 720 אלף שקל

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 23/08/2015 09:50:00 | גרסת הדפסה

Scarab, www.morguefile.com

16 שנים חיכו בני הזוג עמפלי שהרשויות יקיימו את ההסכם מולם ויאפשרו להם לנהל את מסעדת הדגים בחוף ינאי בשקט ובשלווה. הליכים משפטיים סבוכים הסתיימו באחרונה בהסכם פשרה שאושר בעליון: המסעדה תיהרס, המינהל ורשות הטבע והגנים יפצו.

בני הזוג עמפלי – אמציה נכה צה"ל ורעייתו גרייס – הקימו את המסעדה בחוף בית ינאי לפני קרוב ל-40 שנה. במשך שנים רבות סיפק הזוג שירותי הסעדה לבאי החוף כשמעליהם עננה שחורה: המסעדה הוקמה ללא היתרי בנייה.

לשאלות על אישורי בנייה

פנה ל-עו"ד מקרקעין

לאחר משא ומתן עם הרשויות, בשנת 1999 חתמו בני הזוג על הסכם פשרה עם רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית עמק חפר. בהסכם, שקיבל תוקף של פסק דין, נקבע שהמסעדה תיהרס ותיבנה מחדש במרחק 100 מטר צפונה ממיקומה המקורי. אלא שהרשות לא קיימה את ההסכם ולא העמידה לטובת הזוג את השטח החלופי.

לימים התברר כי הסיבה לשיהוי נבעה ממחלוקת בין הרשות לבין מינהל מקרקעי ישראל, שדרש לא פחות מ-4 מיליון שקל עבור השטח.

במקביל, החלו רשויות האכיפה לפעול נגד המסעדה במטרה להרוס אותה בהיעדר היתר בנייה ורישיון עסק. במסגרת הליכים אלה נכרת הסכם נוסף שבו שוב נקבע שהמסעדה תיהרס אך רק במקביל להקמתה מחדש.

ואולם, המסעדה החדשה עדיין לא הוקמה, גם הפעם בשל המחלוקת בין הרשויות. בינתיים, חלפו הימים ובית משפט השלום בנתניה הוציא צו הריסה למסעדה.

בעלי המסעדה לא ויתרו ופנו באמצעות עו"ד יוסף וינראוך לבית המשפט המחוזי מרכז בתביעה נגד המדינה. נטען כי הוויכוח בין הרשויות הוביל לכך שהמדינה היא שלא מקיימת פסק דין שיפוטי והסכמים, ומכאן שאין לה זכות לדרוש זאת מבעלי המסעדה.

המחוזי קיבל את הטענה, אך מינהל מקרקעי ישראל לא נרגע והגיש באמצעות עוה"ד יצחק ברט ושמרית גולן, תביעת פינוי נוספת שהתווספה לה גם דרישה לתשלום דמי שימוש בסכומי עתק. נסיונו של הזוג, בינתיים, להביא את כל הרשויות לאכוף את הסכם הפשרה עמו, כשל ולבסוף הפרשה הגיעה לבית המשפט העליון.

פינוי תמורת פיצוי

השופטים חנן מלצר, נועם סולברג ואורי שהם הציעו לצדדים להגיע להסכם פשרה. תחילה, בני הזוג ניסו לעמוד על שלהם, אך לנוכח ההוצאות המשפטיות הגבוהות של ההליך, וחוסר שיתוף פעולה מצד גורמי התכנון והמועצה האזורית עמק חפר, הם החליטו "להרים ידיים" ולקבל את הצעת הפשרה, שכללה את פינוי המסעדה כנגד ביטול תביעת המינהל לדמי שימוש ראויים.

כמו כן, הוסכם, שהמינהל ורשות הטבע והגנים ישלמו יחדיו פיצויים של 720 אלף שקל לבני הזוג עמפלי.

בסוף פסק הדין השופטים הזהירו את בני הזוג שאם המסעדה לא תפונה, המדינה תהיה מוסמכת להרוס אותה ולפנות אותה בעצמה, והזוג יאבד את זכאותו לפיצוי. לא נפסקו הוצאות.   

  • ב"כ המערערות: עו"ד יצחק ברט, עו"ד שמרית גולן, עו"ד אסף הורניק  
  • ב"כ המשיבים: עו"ד יוסף וינראוך, עו"ד שלמה ולדמן, עו"ד טל סומך

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

אתם קולטים? עשו כסף שנים ממבנה בלתי חוקי, ו"עקצו" 720 אלף. אחלה דיל.

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
המדריך לרוכש דירה מיזם
עו"ד אלון אברהמוב
תמ״א 38: לא מרוצים מהקבלן? יש מה לעשות
עו״ד דורון תמיר (צילום: אורן טסלר)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ