אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> מילים לזכרו של השופט אדמונד לוי

מילים לזכרו של השופט אדמונד לוי

מאת: עו"ד דפנה צדיקריו-אלי | תאריך פרסום : 18/03/2014 17:51:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד דפנה צדיקריו-אלי

עוה"ד דפנה צדיקריו-אלי, העוסקת בתחום הרשלנות הרפואית, על אחת הפסיקות התקדימיות החשובות בתחום שיצאו תחת ידיו של כבוד השופט אדמונד לוי ז"ל.

בשבוע שעבר נפרדה מערכת המשפט בצער רב מאחד משופטיה הבולטים והחשובים: כבוד השופט אדמונד לוי ז"ל. פסקי דין רבים וחשובים נושאים את חותמו של לוי, המפורסמים שבהם כוללים את הרשעתו הסופית של יגאל עמיר, אולם טביעת ידו וחכמתו ניכרו בתחומים רבים ובדיונים נוספים, פחות ידועים לציבור.

רגישותו החברתית של השופט אדמונד לוי ז"ל באה לידי ביטוי עז בהגנה על זכויות אדם, בהבעת שאט נפש גורף מהשחיתות הציבורית ההולכת וגוברת, בהגנה על זכויותיהם של העובדים הזרים, בהתנגדות - גם אם בדעת מיעוט - להקמת מערכת בתי סוהר פרטית ועוד.

כעורכת דין העוסקת בתחום הרשלנות הרפואית, תחום שאינו נמצא, לרוב, באור הזרקורים, שוב ושוב נגעו לליבי האופן בו ביטא בעקביות את רגישותו לזולת תוך מתן הנמקות משפטיות התומכות באדם הפשוט, הנלחם בממסד הרפואי.

על סטנדרטים ופרקטיקות

אחד מפסקי הדין התקדימיים בתחום הרשלנות הרפואית - תביעה שהגיש בחור שנולד עם גפיים עליונות משותקות כנגד בית החולים בו נולד - נכתב ע"י כבוד השופט אדמונד לוי ז"ל. פסק הדין, שניתן ב-2002, קבע אמת מידה רפואית בתחום המיילדותי אולם יש בו כדי להשליך על כל תחומי הרפואה והוא מהווה פסק דין מנחה ומורה דרך בתחום הרשלנות הרפואית.

תביעתו של הצעיר נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי וערעורו הגיע לשופט לוי, שקבע כי אכן התקיימה רשלנות רפואית טרם ובמהלך לידתו של התובע. לוי דחה את טענת ההגנה של בית החולים, כאילו הפרקטיקה הרפואית המקובלת באותה תקופה בארץ תמכה בביצוע לידה רגילה, שכן העדויות בדיון העלו שבבית החולים האמור הנהיגו פרקטיקה רפואית מתקדמת יותר, לפיה לידות בנסיבות הדומות לזו של הצעיר מבוצעות בניתוח קיסרי.

המשמעות היא, שהסטנדרט הרפואי הגבוה יותר שהנהיג בית החולים מחייב אותו לעקביות, ועליו להסביר מדוע, במקרה האמור, החליט לסטות מהפרקטיקה שהוא עצמו הנהיג במקום לחסות תחת הטענה שפעל כפי שהיה פועל בית חולים סביר אחר אותה עת.

לצעיר הנכה נפסקו פיצויים וההלכה שקבע לוי המשיכה וממשיכה ללוות את העולם הרפואי-משפטי עד היום: פסיקות בגין רשלנות רפואית בכל התחומים מיישמות את ההלכה, כשהשופטים תרים אחר הסטנדרט המקובל במוסד המטפל כאבן הבוחן לקביעה אם התקיימה או לא התקיימה רשלנות רפואית.

לכתו של השופט לוי הותירה חלל במערכת המשפט. אישיותו, חדשנותו ופסיקותיו האקטיביסטיות בתחומי המשפט השונים ימשיכו לשמש נר לרגלי המערכת המשפטית כולה.

יהי זכרו ברוך.

 

* הכותבת היא עו"ד העוסקת בתחום הרשלנות הרפואית.
 **המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמור.


למדור: רפואה ומשפט
אתר המשפט הישראלי פסקדין
www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ