אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מחמת הספק: גבר זוכה מהתעללות באשתו ובבנו

מחמת הספק: גבר זוכה מהתעללות באשתו ובבנו

מאת: עו"ד יפעת כהן | תאריך פרסום : 19/12/2016 17:20:00 | גרסת הדפסה

עו"ד יפעת כהן (צילום: גדעון נשר), אילוסטרציה: CC By 2.0, Wyatt Fisher, flickr

זמן קצר לאחר שהנאשם עזב את הבית אשתו הגישה נגדו תלונה על אלימות קשה. כתב האישום שהוגש בשנה שעברה הסתיים לאחרונה בקול ענות חלושה: נקבע כי על רקע סכסוך הגירושין המר, קשה לקבוע שהנאשם ביצע את המעשים.

הנאשם עזב את הבית לפני שנתיים והגיש תביעת גירושין, אך אשתו סירבה להשלים עם רוע הגזרה וניסתה להחזירו אליה. לאחר שהדבר לא צלח בידה היא הגישה נגדו תלונה במשטרה בה טענה כי נהג להכות אותה והתעלל בבנם הקטן. 

בשנת 2015 הוגש נגד הבעל כתב אישום שייחס לו עבירות איומים ותקיפה. בכתב האישום הוסבר כי האישה לא התלוננה לפני כן מחשש לחייה, שכן הנאשם איים "לקבור אותה מתחת לאדמה" אם תתקשר למשטרה.

במענה לכתב האישום הנאשם הכחיש שנקט באלימות בביתו וטען כי מדובר בעלילות שווא שנועדו להפעיל עליו לחץ לוותר על הגירושין ולחזור הביתה. עוד טען הנאשם כי הוא היה זה שנפל קורבן להשפלות, קללות והרמת ידיים מצדה של אשתו.

קשה להרשיע

בהכרעת הדין של השופט ד"ר אוהד גורדון מבית משפט השלום בירושלים נקבע כי המדינה לא הצליחה להוכיח שהנאשם ביצע את המעשים שיוחסו לו בכתב האישום מעבר לספק סביר.

השופט כתב כי לנוכח העוצמה הגבוהה של הרשעה פלילית – שנלווים לה תיוג חברתי ועונשים הפוגעים בזכויות אדם – החוק מחייב רמת ודאות גבוהה ביותר לביצוע העבירות המיוחסות לנאשם. אלא שראיות כאלה לא הובאו בפניו.

השופט ציין כי גם הנאשם וגם אשתו מסרו עדות עניינית באופן שאינו מאפשר לשלול את דברי אחד מהם, ולא הובאה ראיה או עדות נוספת שתומכת בגרסתה של המתלוננת. כך, חמישה אנשים שלטענתה יכולים לתמוך בגרסתה, סירבו לשתף עמה פעולה ולמסור עדות במשטרה, והעובדה שאחת מהם היא חברתה הטובה אומרת לטעמו של השופט "דרשני".

אם לא די בכך, השופט הוסיף כי התרשם שבין הצדדים קיימת מערכת יחסים טעונה והם מצויים בסכסוך גירושין מר, וקשה להתעלם מעיתוי הגשת התלונה.  

שלושת הגורמים הללו – מועד הגשת התלונה, חוסר שיתוף הפעולה של העדים והרושם החיובי שהותירה עדות הנאשם – מותירים ספק סביר בנוגע לביצוע העבירות. משכך השופט גורדון קבע כי יש לזכות את הנאשם מחמת הספק.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד נ' בינשטוק
  • ב"כ הנאשם: עו"ד ח' רוזנברג

* עורכת דין יפעת כהן מייצגת בתיקי אלימות במשפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

כך מפעיל הטרור הפמיניסטי את המשטרה,הפרקליטות,וגם מפחיד את השופט שלא מעיז לזכות לחלוטין

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ