אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> מדוע ביטוח לאומי דחה חולת סרטן הזקוקה לסיוע?

מדוע ביטוח לאומי דחה חולת סרטן הזקוקה לסיוע?

מאת: עו"ד רפאל קסטרו | תאריך פרסום : 28/12/2014 16:14:00 | גרסת הדפסה

האישה, שניצחה את הסרטן, לא תיארה לעצמה שתצטרך לצאת למלחמה נוספת, הפעם מול ביטוח לאומי. המוסד דחה את בקשתה לקצבת שירותים מיוחדים, בטענה שהיא לא זקוקה לעזרה ויכולה להסתדר לבד. האמנם?

אישה הגישה בקשה לביטוח לאומי לקבלת קצבה לשירותים מיוחדים. האישה, שהחלימה ממחלת הסרטן, סובלת מנזק במערכת העצבים בעקבות הטיפול הכימותרפי וכן מעודף משקל, פריצות דיסק וממחלת ריאות כרונית. ואולם, בקשתה נדחתה. בלית ברירה, היא הגישה ערר לוועדת העררים לעניין שירותים מיוחדים.

לכתבות נוספות בנושא:

לאחר שנבחן תפקודה בפעולות יומיומיות כמו הלבשה, אכילה, שליטה בהפרשות, רחצה וניידות נקבע, כי האישה אכן תלויה בעזרה מועטה בלבד מהזולת ואינה זקוקה לסיוע או השגחה.

בעזרת הלשכה לסיוע משפטי, ערערה האישה על ההחלטה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וטענה כי החלטת הוועדה שגויה. לדבריה, היא סובלת מהפרעה תפקודית של ממש וזקוקה להשגחה וסיוע: היא נופלת לעיתים בביתה, לא מסוגלת להתלבש לבדה, אינה מצליחה להתרחץ בעצמה וילדיה מבשלים עבורה.

ביטוח לאומי, לעומת זאת, טען שמצבה טוב בהרבה מכפי שהיא מציגה. לדבריו, האישה מסוגלת להתנייד לבדה עם מקל הליכה ויכולה להתרחץ בעצמה, והקושי היחיד בכל הנוגע להיגיינה אישית נובע רק מכך שהיא אינה שולטת על השתן בלילות. מעבר לזה, טען, החלטת הוועדה סבירה ואין להתערב בה.

פגמים רבים

השופט אורן שגב התרשם שבתה של המערערת עוזרת לה להתלבש, להתרחץ, מחליפה למענה את הטיטול ואף מבשלת עבורה. כמו כן, הוכח בפניו שהמערערת נופלת בביתה ואינה מסוגלת לקום לבד. לנוכח מצב דברים זה, קבע השופט, כי בהחלטת הוועדה נפלו פגמים רבים.

עוד קבע השופט, שקביעת הוועדה אינה מתיישבת עם העובדה שהמערערת לא שולטת על סוגר השתן וזקוקה לסיוע בהחלפת טיטולים. עוד לדברי השופט, קביעות הוועדה השונות אינן מנומקות באופן המאפשר להתחקות אחר הלך המחשבה שלה.

משכך, הורה השופט להשיב את עניין המערערת לוועדת העררים על מנת שתבדוק שוב ולעומק את מידת היזקקותה של המערערת לסיוע. השופט קבע בנוסף שעל הוועדה לשקול מחדש את עמדתה, תוך התחשבות במכלול ליקוייה ולנמק את החלטתה בפירוט.

לא נקבע צו להוצאות.

 

* עו"ד רפאל קסטרו עוסק בדיני ביטוח לאומי.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
אלה הכללים הלא חוקיים שכדאי להוציא מהסכמי העבודה
עו"ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ