אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> מאמן כדורסל התפטר עקב הרעת תנאים ויפוצה ב-37 אלף שקל

מאמן כדורסל התפטר עקב הרעת תנאים ויפוצה ב-37 אלף שקל

מאת: עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז-גבאי | תאריך פרסום : 23/06/2014 13:34:00 | גרסת הדפסה

מאת: עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז-גבאי

לפסק הדין בעניין בן חורין נ' אליצור שור רעננה

מאמן כדורסל באליצור רעננה נאלץ להתפטר לאחר שהוקצו לו פחות שעות עבודה חודשיות. הוא תבע פיצויים בטענה להרעה מוחשית בתנאי העבודה, אך אליצור הכחישה לחלוטין שהתקיימו ביניהם יחסי עובד - מעסיק. ביה"ד לעבודה קבע שהיו גם היו יחסי עבודה ואליצור תשלם למאמן פיצויי פיטורין.

עמותת אליצור שור רעננה העוסקת בקידום הספורט לציבור הדתי ברעננה, התקשרה עם מאמן לקבוצת הכדורסל שלה בספטמבר 2003 באמצעות חוזה עבודה שעודכן מפעם לפעם.

בשלב מסוים הודיעה אליצור למאמן, שאימן את קבוצת הילדים והנוער, שבשנת הכדורסל 2011-2012, יאמן רק קבוצה אחת. המאמן טען כי מדובר בהרעה מוחשית בתנאי עבודתו, שכן עליו להגיע לעבודה מספר ימים בשבוע למספר שעות קטן יותר, לעומת השנים הקודמות בהן אימן לפחות שתי קבוצות. לכן הוא הודיע לאליצור שלא ימשיך לעבוד אצלה בתנאים האלו, וביקש לקבל את הפיצויים והזכויות המגיעים לו.

לאחר פניות חוזרות ונשנות, הכינה לו אליצור שיק מגוחך של 2,855 שקלים בגין ההפרשות לפיצויים בלבד. משכך, הוא הגיש נגדה תביעה בביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב, לתשלום הזכויות שצבר לאורך 8 שונות עבודתו.

אליצור הכחישה בכלל שהמאמן הוא עובד שלה. היא טענה, שההתקשרות בינה לבין המאמנים היא של קבלן ומזמין, ולא של עובד - מעסיק ולכן התובע לא זכאי לפיצויי פיטורין או לכל זכות אחרת הנובעת מהעסקתו. לדבריה, תלושי השכר שהונפקו לתובע במהלך תקופת ההתקשרות היו פתרון טכני בלבד לתשלום התמורה משום שלא היה לו תיק עוסק מורשה.

עובד לכל דבר

הרשמת אירית הרמל קבעה, שתוצאת מבחני הפסיקה לבדיקת יחסי עובד - מעסיק מובילה למסקנה שהתקיימו יחסי עבודה בין התובע לעמותה: התובע היה מגיע לאולמות הכדורסל שנשכרו ע"י העמותה ומבצע שם את תפקידו, לרוב בשעות קבועות; העבודה שביצע הייתה ועודנה ליבת הפעילות הרגילה של העמותה; העמותה נשאה בהוצאות הכרוכות בביצוע עבודת התובע, סיפקה לו את מקום העבודה, כלי העבודה, ציוד והסעות ושילמה לו תמורה חודשית קבועה בעד עבודתו בהתאם למספר הקבוצות שאימן. בנוסף, התובע היה כפוף מבחינה מקצועית למנהלי העמותה, והוצג כעובד שכיר בפני שלטונות המס.

הרשמת קבעה שהעובדה שהתובע נדרש לאמן רק קבוצה אחת אחרי שנים בהן אימן לפחות שתי קבוצות בכל עונה מהווה הרעה בתנאי עבודתו, ועל כן יש להכיר בהתפטרותו כפיטורין המזכים אותו בפיצויי פיטורין. לפיכך, חייבה הרשמת את אליצור לפצות את התובע ב-37 אלף שקל בגין פיצויי פיטורין, דמי הבראה ופדיון חופשה שנתית, זאת בנוסף להוצאות ושכר טרחת עו"ד של 3,500 שקל.

לפסק הדין בעניין בן חורין נ' אליצור שור רעננה

* עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז-גבאי עוסקים בדיני עבודה.

**הכותבים לא ייצגו בתיק.

***המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
4 תיקונים חשובים בחוקי העבודה – מדריך
עו"ד נעמה שבתאי בכר, צילום: אביבית שבתאי
״המשרד טיפל בלקוחות כשעוד היו מכונות כתיבה״
עו״ד יעקב לנגה (צילום: אירנה רובין)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ