אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> לסרבנות יש מחיר: מזונות האישה בוטלו

לסרבנות יש מחיר: מזונות האישה בוטלו

מאת: עו"ד אילן הראל | תאריך פרסום : 01/12/2015 13:22:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

גם אחרי עשר שנות פרידה מסרבת האישה להתגרש כיוון שהיא סבורה שלא קיבלה את כל הכספים שמגיעים לה. בעקבות הסרבנות החליט בית המשפט למשפחה לבטל את המזונות שנפסקו לה לפני חמש שנים. הערעור שהגישה נדחה במחוזי.

משבר שפקד את חיי הנישואים בשנת 2005 הוביל לפרידת בני הזוג, הורים לשניים, ושנה לאחר מכן החל המסע הארוך שלהם במסדרונות בתי המשפט. בסוף 2010, בין יתר ההחלטות של בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, חויב הבעל לשלם לאשתו מזונות של 1,500 שקל לחודש עד לגירושים.

לייעוץ בנושא מזונות:

עורך דין דיני משפחה

במסגרת ערעור שהגיש הבעל על ההחלטה הגיעו בני הזוג להסכם פשרה שבו התחייבו להתגרש תוך 60 יום, לאחר שהבעל יעביר לאשתו 870 אלף שקל על חלוקת הרכוש ועוד 230 אלף שקל עבור מזונות אישה וילדים.

אלא שהסכם הפשרה לא סיים את הסאגה, שכן האישה סירבה להתגרש עד שהבעל ייענה לדרישות כספיות נוספות שהעלתה.

האיש – שסבר כי אשתו הפרה את הסכם הפשרה – הגיש  תביעה לביטולו. בית המשפט למשפחה פסק כי סירובה של האישה להתגרש הוא עילה לשלילת מזונות, והפחית 200 אלף שקל מהסכומים שהבעל אמור לשלם לה לפי ההסכם.

עם זאת, הובהר לבעל כי כל עוד הוא נשוי, הוא חייב להמשיך לשלם לה את המזונות החודשיים שנפסקו בעבר.  

בינתיים, בית הדין הרבני הגיע למסקנה שאין עתיד לזוגיות וחייב את האישה להתגרש. חיוב זה אושר גם בבית הדין הגדול, אך דבר לא סייע לבעל, גם לא מגבלות שהוטלו על האישה כמו צו עיכוב יציאה מהארץ ושלילת רישיון.

עיכוב מכוון

בשלב הזה, הגיש הבעל תביעה לביטול מזונות האישה. הוא טען כי אשתו מסרבת לקיים החלטות שיפוטיות וגורמת לו נזק כבד, והגיע הזמן, אחרי עשר שנות פרידה, לסיים את הקשר. לדבריו, אשתו נוהגת בחוסר תום לב ועושה שימוש לרעה בהליכי משפט כדי להתיש אותו ולקבל כספים שלא מגיעים לה.

האישה טענה מנגד, כי אין כל סיבה לשלול את מזונותיה. לדבריה, מעולם לא סירבה לגט והיא בהחלט מוכנה להתגרש, אך בתנאי שבעלה ישלם לה את מלוא הסכום שנקבע בהסכם הפשרה, כולל הסכום שבוטל.

אלא שגם בית המשפט למשפחה הצטרף לקביעה כי היא סרבנית גט, ופטר את הבעל ממזונות. החלטה זו לא הייתה לשביעות רצונה, והאישה הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה, בו העלתה שלל השגות כנגד חלוקת הרכוש ואף טענה ששופטת בית המשפט למשפחה התעללה בה.  

הבעל, הכלוא בעל כורחו בנישואים שהסתיימו לפני עשור, טען מצידו, כי עד עכשיו אשתו קיבלה יותר מ-700 אלף שקל והוא מוכן לשלם לה מה שבית המשפט קבע בלבד.

השופט סארי ג'יוסי דחה את הערעור תוך שהצדיק לחלוטין את פסק הדין של בית המשפט למשפחה, והבהיר לאישה כי סרבנות גט גוררת אובדן מזונות ועליה לקבל זאת.  

האישה אמנם הכחישה שהיא מטרפדת את הגט, אלא שהמסכת המשפטית מעידה אחרת, הוסיף השופט. מדובר בבני זוג שלא חיים יחד מזה כעשור, ועל האישה לדעת, כי מי שמעכב פרידה רק כדי להכעיס או להוציא הטבות כלכליות –עלול לשלם על כך בזכויותיו.

בסיכומו של עניין קבע השופט כי המסקנה אליה הגיע בית המשפט מחויבת המציאות בהתחשב בחוסר תום הלב של האישה. השופטות שושנה שטמר (אב"ד) וריבי למלשטריך-לטר הצטרפו לפסק הדין.

  • שמות ב"כ לא צוינו בפסק הדין

* עו"ד אילן הראל עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
"לקחת חלק במעשה הבריאה": מתי ניתן להשתמש בזרע של נפטר?
עו"ד ליטל קוזקוב | צילום: אמיר קוזקוב, אילוסטרציה: Mufid Majnun on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ