אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> למרות עבירות הבנייה: בית הספר בכפר קרע ייפתח

למרות עבירות הבנייה: בית הספר בכפר קרע ייפתח

מאת: עו"ד יונה וינדר | תאריך פרסום : 03/09/2015 16:38:00 | גרסת הדפסה

צילום: clarita, www.morguefile.com

בעקבות צו מניעה, נאסרו המשך העבודות והשימוש ללא היתר במבנה שיועד, בין היתר, לשמש כבית ספר חדשני. עם זאת, בכדי לאפשר לכ-130 תלמידים להתחיל את שנת הלימודים, אישר ביהמ"ש את השימוש במבנה עד סוף השליש הראשון של שנת הלימודים.

מבדיקה שערכה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עירון ביוני 2015, עלה שבעל מקרקעין בכפר קרע מבצע במקום עבודות בנייה בשטח של כ-3000 מ"ר, מבלי שקיבל היתר בנייה. בעקבות פנייתה לבית המשפט, הוצא צו שהורה להפסיק את עבודות הבנייה במקום ולהימנע מכל שימוש אסור במקרקעין.

לשאלות על היתרי בנייה:

פנו ל-עו"ד תכנון ובנייה

בתגובה, הגיש בעל הנכס בקשה לביטול הצווים, בטענה כי המבנה השנוי במחלוקת מיועד לשמש כמוסד חינוכי ייחודי לספורט ואומניות ביישוב, וכי טרם הקמתו קיבל את "ברכת הדרך" מהמועצה המקומית.

אלא שבית המשפט לא התרשם, וסירב לאפשר את המשך הבנייה הבלתי חוקית. ביהמ"ש ציין כי ניתן למצוא מקום חלופי לבית הספר, ובכך למזער את הנזק שייגרם לתלמידים.

לקראת סוף אוגוסט, כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, פנתה עמותת אלנהדה לחינוך ומורשת, העתידה להפעיל את בית הספר בשיתוף עם המועצה המקומית כפר קרע לבית המשפט לעניינים מקומיים בחדרה, בבקשה בהולה לבטל את צווי המניעה לשימוש במבנה.

לטענתן, בית הספר הוא מוסד חינוכי חדשני במגזר הערבי ובמיוחד ביישוב כפר קרע, אשר אינו דומה במהותו ובתכניו למוסדות חינוכיים אחרים במגזר, וכי הורי התלמידים שרשמו אותם לבית ספר זה, פעלו במטרה להעניק לילדיהם חינוך שונה.

המועצה הוסיפה כי מי שייפגעו בסופו של דבר עקב הצו הם 130 התלמידים, שכן בפרק הזמן שנותר עד לתחילת שנת הלימודים, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לקלוט את כולם לבתי ספר אחרים.

העמותה סיפרה על המשאבים הרבים שהשקיעה בהקמת בתי הספר, כולל הבאת מורים מארצות הברית.

במהלך הדיון ציינה העמותה כי ישנו סיכוי טוב שהבנייה תאושר בסופו של דבר, ועידנה את בקשתה כאשר הודיעה כי תסתפק בהפסקה זמנית של הצו, עד לסוף השליש הראשון של שנת הלימודים, תוך שהתחייבה לפנות את המבנה במידה שלא יינתן עד אז אישור.

הוועדה המקומית ביקשה לדחות את הבקשה, בטענה כי קבלתה תוביל להכשרת מצב לא חוקי. היא ציינה כי חרף הבנתה את מצוקת התלמידים, אין לאפשר שימוש במקרקעין ללא היתר כדין.

טובת התלמידים

השופט אמיר סלאמה ציין כי מדובר במקרה לא פשוט, שכן אין חולק כי עבודות הבנייה נעשו ללא היתר, וכך גם השימוש המיועד באותו מבנה.

עוד ציין השופט כי בית המשפט העליון הבהיר מספר פעמים כי אין מקום לסלחנות, ולו מינימאלית, בעבירות בנייה.

עם זאת, בעניין זה עומדת על הפרק בקשה המיועדת למנוע פגיעה בצדדים שלישיים, אותם 130 תלמידים,  שלרובם זה יהיה המפגש הראשון האמיתי עם לימודים במוסד חינוכי.

בנוסף, הזכיר השופט את הנזק העצום שעלול להיגרם לעמותה ולנותני השירותים לבית הספר וגם הבהיר שנכון לעכשיו לא הובאו בפניו ראיות שהשימוש במבנה מהווה סכנה בטיחותית.

לפיכך, החליט השופט להיעתר לבקשה המעודנת, כך שצו מניעת השימוש ייכנס לתוקף רק בסוף דצמבר 2015. לא ניתן צו להוצאות.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

* עו"ד יונה וינדר עוסק בדיני מקרקעין, תכנון ובנייה, פינוי בינוי ותמ"א 38 

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

ממש הרצחת וגם ירשת. מבין את הקטע עם הילדים, אבל וואלק לא בסדר

עבריין בנייה עושה מה בזה שלו, ומקבל את שלו.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ