אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> לא רק "דלק": תחנות שהשתמשו בסימן המסחר של הרשת ישלמו 200,000 שקל

לא רק "דלק": תחנות שהשתמשו בסימן המסחר של הרשת ישלמו 200,000 שקל

מאת: עו"ד ארז הרכבי | תאריך פרסום : 25/01/2015 17:38:00 | גרסת הדפסה

photo by clarita, www.morguefile.com

רשת תחנות "דלק" גילתה כי שתי תחנות תדלוק בכפרים בצפון השתמשו בשמה ובשילוט דומה מאוד לסימן המסחר שלה. היא תבעה את התחנות וזכתה, אף שלא הוכיחה כי נגרם לה נזק.

במאי 2012, נודע לחברה כי שתי תחנות תדלוק בכפר יאסיף ובכפר אכסאל שבצפון, עושות שימוש בשם "דלק" ובשלטים בצבעי אדום-לבן-ירוק המזוהים עמה. הרשת, שאינה קשורה לתחנות הפרטיות, מיהרה להגיש לבימ"ש השלום בחדרה תביעה בגין הפרת סימן המסחר שלה ובגין גניבת-עין, כבר בחודש יוני אותה שנה.

לייעוץ בעניין סימני מסחר:

פנה לעורך דין קניין רוחני

בתביעתה טענה "דלק", כי התחנות השתמשו בשמה ובצבעים המזוהים עמה בכוונה ליצור קשר בינן לבין תחנות הרשת, להטעות את הצרכנים, ולהתעשר על חשבונה שלא כדין. הרשת הציגה צילומים של שלטי התחנות, והוסיפה, כי שמה המסחרי ואופן רישומו הם סימן מסחר רשום.

הרשת עתרה למתן צו מניעה קבוע שיאסור על התחנות להשתמש בסמליה, ולחיובן בפיצוי של 100,000 שקל כל אחת - הפיצוי המרבי בחוק עוולות מסחריות, ללא הוכחת נזק.

כחלק מהסדר שאליו הגיעו הצדדים במסגרת דיון בבקשה לצו מניעה זמני, הסירו הנתבעות את כל הסמלים המזוהים עם סימניה המסחריים של התובעת מתחנותיהן – אלא שלטענת התובעת, לקח להן שישה חודשים לעשות זאת.

הנתבעות אישרו שאינן קשורות לרשת, אך הכחישו כי פגעו בסמליה או בסימן המסחר הרשום שלה. לטענתן, הן בכלל לא השתמשו בשמה, שכן שמן היה "דלקי", שהרי לצד המילה דלק ישנו קו אנכי קטן שנראה כמו האות י'. לטענתן, בהיותן תחנות דלק - השימוש בתיבה 'דלק' מתבקש מתחום עיסוקן - והתובעת, יכולה להאשים רק את עצמה על שבחרה סימן מסחר שמתאר מוצר שנמכר בכל תחנת תדלוק.

דומה מדי

השופטת קרן אניספלד בחנה את השילוט שבו השתמשו התחנות וקבעה, כי למרות אותו "קו אנכי", הדמיון לסימן המסחר, המזוהה עם התובעת, בולט ביותר, יוצר את הרושם שהתחנות הן חלק מתחנות הרשת ומטעה את ציבור הלקוחות.

עוד קבעה השופטת, כי היא שוכנעה שהנתבעות אימצו את צבעי התחנות במטרה לקשר אותן לתחנות התובעת, וציינה, כי הנתבעות כלל לא הוכיחו כי קיימת חברה בשם "דלקי".

עוד קבעה השופטת, כי התובעת, שפעלה במהרה להגנה על זכויותיה, כך שההפרה הייתה לתקופה קצרה בלבד, יחסית, אינה צריכה לצאת נפסדת בשל כך, במיוחד לאחר שהוכח שהתחנות פעלו במכוון כדי להטעות. לכן, השופטת קיבלה את התביעה במלואה, וחייבה כל אחת מהנתבעות לפצות את התובעת ב- 100,000 שקל, בתוספת תשלום הוצאות בסך 3,500 שקל ושכ"ט עו"ד בסך 23,600 שקל.

בנוסף, ניתן צו מניעה קבוע, האוסר על הנתבעות לעשות כל שימוש בסימן המסחר הרשום של חברת "דלק" וכן בסמלים העלולים להטעות וליצור זיקה בינן לבין התובעת.

 

  • ב"כ התובעת: עו"ד יואל מזור 

  • ב"כ הנתבעות: עו"ד חוסאת סבית

     

    * עו"ד ארז הרכבי עוסק בקניין רוחני.

    ** הכותב לא ייצג בתיק.

    *** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

    אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

    www.psakdin.co.il

     

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ