אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> לא כל כך נעים: קנו דירה וגילו שהם שכנים של גן ילדים

לא כל כך נעים: קנו דירה וגילו שהם שכנים של גן ילדים

מאת: עו"ד ליאורה גדיש | תאריך פרסום : 03/05/2015 16:59:00 | גרסת הדפסה

צילום: danitort, www.morguefile.com

הדיירים, שרכשו דירה בבאר שבע, גילו כי בדירה הסמוכה פועל גן ילדים מדי יום, כולל חופשות וחגים. השופטת נעם חת מקוב מבימ"ש השלום בבאר שבע הסכימה שמדובר במטרד רעש בלתי נסבל והורתה על סגירת הגן.

שני דיירים רכשו בפברואר 2013 דירה בבאר שבע גילו כי באחת הדירות הסמוכות פועל גן ילדים ללא היתר ורישיון עסק. מעבר לסכנה הגלומה בגן ללא אישורי בטיחות, לדבריהם מדובר במטרד של ממש.

קונים או מוכרים דירה?

כנסו ל- פורום דיני מקרקעין

באוגוסט 2014 הגישו הדיירים בקשה לצו מניעה שיורה לשכנה-גננת לסגור את הגן. הדיירים טענו כי הם סובלים מרעש בלתי נסבל, שכן בגן כשישה עשר ילדים והוא פועל במשך 11 שעות ביום לפחות, גם בחופשות וחגים.

עוד טענו הדיירים, כי הם מתגוררים ברחוב צר, וההורים שמגיעים מדי בוקר וערב לאסוף את ילדיהם מפריעים לתנועה ולחניה. הם הוסיפו גם שעיריית באר שבע הגישה כתב-אישום נגד השכנה בגין היעדר ההיתר והרישיון.

הדיירים הסבירו שלא ידעו על קיומו של הגן כשרכשו את ביתם, וכשפנו לשאר הדיירים בבניין גילו כי גם הם סובלים מפעילות הגן אך הם סירבו להצטרף לבקשה מחשש שהשכנה תמרר את חייהם.

השכנה טענה בתגובה, כי בגן פחות מעשרה ילדים וככזה אינו זקוק להיתר. לדבריה, הילדים שוהים בחצר במשך שעתיים ביום בלבד ורובם מגיעים ונלקחים בהסעה. לשיטתה, המבקשים – שידעו היטב על קיומו של הגן עוד כשרכשו את ביתם –  רק רוצים להתנכל לה, וראיה לכך היא שאיש מהדיירים האחרים לא הצטרף לבקשה.

בבית המשפט השכנה הודתה כי יחד עם ילדיה שלה נמצאים בגן 11 ילדים וכי בחופשות מצטרפים אליהם גם חמשת אחייניה. אלא שלשיטתה, אין לקחת אותם בחשבון משום שהם מגיעים לביתה בשל הקרבה המשפחתית ולא כילדי הגן.

לא משלמים אבל מטרידים

השופטת נעם חת מקוב שוכנעה כי הגן הוא מטרד הפוגע מוחשית בזכות השימוש וההנאה של המבקשים, שלא היו מודעים לקיומו או לפחות לא להיקף פעילותו. היא הוסיפה, כי העובדה ששכנים נוספים לא הצטרפו לבקשה – שנלוות לה עלות כספית והשלכות על יחסי השכנות – אינה מעידה על כך שהגן אינו מפריע להם. ובכל מקרה, גם אם הגן מפריע רק למבקשים, אין בכך כדי להפחית מטענותיהם.

השופטת הוסיפה גם שאין זה משנה אם חלק מהילדים הוא בעל קרבה המשפחתית והם לא משלמים עבור השהות בגן. די בכך שהם מגיעים אליו מדי יום כדי שיתרמו במידה שווה לרעש שמקים הגן ולעומס שבהגעתם ובלכתם.

לפיכך, השופטת קיבלה את הבקשה ונתנה צו מניעה שאוסר את הפעלת גן הילדים בבית השכנה. מתוך התחשבות בהשפעת הצו על הילדים והוריהם נקבע כי ייכנס לתוקף רק בתום שנת הלימודים.

השכנה תישא בהוצאות המבקשים ובשכ"ט עו"ד בסך 10,000 שקל.

אנו לומדים מפסק הדין את החשיבות העצומה של בדיקת אזור המגורים לפני רכישת דירה. מומלץ שלא להסתפק בהסבר שנותנים המוכרים, לבקר בשכונה מספר פעמים בשעות שונות ולהתעניין גם אצל השכנים לגבי דברים חריגים ושכנים מטרידים.

מהפן המשפטי כדאי להכניס הצהרה בחוזה, שאין סכסוכי שכנים לגבי שימוש בדירה ו/או הפרעה עקב שמוש בדירה אחרת. כפי שנאמר כבר, "סוף מעשה במחשבה תחילה".

 

  • ב"כ התובעים: עו"ד בלפור קיויתי
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד אפרת צרפתי

  

* עו"ד ליאורה גדיש עוסקת בדיני מקרקעין.

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
מצאתם את בית חלומותיכם – מה עושים עכשיו?
עו"ד טובי לוי, צילום: ליאור לוי
כך תקבלו היתר בנייה ותתגברו על החסמים
עו"ד נועה טלבי | ראובן קופיצ'ינסקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ