אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> כינה את אשתו "זבל" במסרון – וחויב לתת לה גט

כינה את אשתו "זבל" במסרון – וחויב לתת לה גט

מאת: עו"ד יצחק סבג | תאריך פרסום : 31/07/2016 13:49:00 | גרסת הדפסה

צילום: Inger Anne Hulbaekdal, www.123rf.com

האישה הגישה באחרונה תביעת גירושין בבית הדין הרבני וטענה כי בעלה מקלל ומשפיל אותה. הבעל סירב וביקש שלום בית. אף שהאישה לא הביאה עדים, החליטו הדיינים לחייב את הבעל בגט לאחר שעיינו במסרונים ששלח לאשתו והתרשמו כי הוא "שתלטן, כפייתי ואובססיבי".

האישה הגישה תביעת גירושין בבית הדין הרבני בפתח תקווה לפני מספר חודשים. לדבריה, היא ובעלה פרודים מזה כשנה וחצי לאחר שעזב את הבית והשאיר אותה עם חובות. היא סיפרה כי מאז הפירוד היא ובנותיהן גרות ליד הוריה על מנת שיוכלו לסייע לה.

לייעוץ בתחום:

עורך דין משפחה

האישה תיארה מסכת חיים עגומה. לדבריה, בעלה נהג לקלל ולהשפיל אותה לעתים תכופות ואף איים עליה ברצח. היא הוסיפה כי סלחה לו פעמים רבות אך אינה מוכנה לספוג עוד ואינה רוצה לחיות עמו.

הבעל טען כי אשתו הגישה נגדו לפני כשש שנים תלונת שווא למשטרה על חטיפה וניסיון רצח לאחר שבסך הכל ביקש לקחת את הבנות לביקור אצל אמו.

הוא טען בנוסף כי מאז שנפרדו, האישה סירבה לאפשר לו לראות את הבנות והתנהגותו נבעה ממצוקתו וממצב של חוסר ברירה. הוא הוסיף כי חלק מהקללות היו בכתב בלבד "באמצעות מסרונים". הוא ציין גם כי לדעתו אשתו בוגדת בו שכן לפני שנפרדו היא הייתה יוצאת עם הבנות מוקדם בבוקר וחוזרת מאוחר בלילה.

הבעל סירב לגירושין וביקש שלום בית. הוא ציין כי יהיה מוכן לתת גט רק לאחר שיסתיים הליך פשיטת רגל בו היה מצוי אך הופסק בגלל הסכם שלום בית שעשו בעבר. הוא דרש כי האישה תשתתף בפירעון החובות המשותפים בהליך פשיטת הרגל.

אימה ומתח

אב בית הדין הרב יגאל לרר התרשם כי בתוך תוכו גם הבעל רוצה בגירושין ובקשתו להמתין עם הגט עד לסידור החובות בהליך פשיטת הרגל "אינה אלא טענת סרק ומטרתה לאמלל את האישה בציפייה לגט המיוחל".

הדיין ציין כי אמנם האישה לא הביאה עדים להוכחת התנהגותו האלימה של הבעל אך זו ניכרת הן מהתרשמותו הבלתי אמצעית ממנו והן ממסרונים שהציגה האישה. הבעל עצמו אף הודה בכך ותירץ זאת בהתנהגות האישה בקשר להסדרי הראייה.

כך למשל כינה הבעל את האישה במסרונים "גנבת נואפת בוגדת שקרנית וזונה" ו-"זבל שבטוח שהשטן ברא", ציין הדיין והוסיף כי "גם הופעת הבעל בפני בית הדין הייתה מלווה באלימות מילולית כלפי האישה ועורך דינה ושפת הגוף של הבעל הייתה אלימה ביותר".

לדבריו, הבעל "השרה אווירה של אימה ומתח סביבו, וממילא החיים אתו והשהייה בחברתו היו בלתי נסבלים".

הדיין הוסיף כי ניכר שהתנהגות הבעל נובעת מאופיו האובססיבי ויש בה "סיכון ברור" לשלומה של האישה. כמו כן, יש סיכוי נמוך שאם תינתן לו התראה הוא ישנה את דפוסי התנהגותו.

הדיין גם כתב כי אין קשר בין הליך פשיטת הרגל והליך הגירושין ובקשת הבעל לדחות את הגט אינה סבירה לנוכח העובדה כי הליך פשיטת הרגל עשוי להימשך כשנתיים-שלוש.

במצב זה קבע הדיין כי יש לקבל את טענת האישה כי בעלה "מאוס עליה" ולחייב אותו לגרש אותה.

הדיינים הרב מנחם הגר והרב דוד בר שלטון הצטרפו לפסק הדין.

  • ב"כ התובעת: עו"ד אבי אברהמוב
  • ב"כ הנתבע: לא צוין

* עורך דין יצחק סבג עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

חבל שלי לא היו דיינים כאלה

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ