אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> יקבל פיצויי פיטורים למרות שמעל באמון החברה

יקבל פיצויי פיטורים למרות שמעל באמון החברה

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 19/03/2013 13:03:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין עומר תיסיר עווד נ' סלטי שמיר 2006 בע"מ

עובד של סלטי שמיר פוטר ללא הודעה מוקדמת וללא פיצויי פיטורים, לאחר שנחשד כי חיבל במצלמות האבטחה של החברה. העובד הכחיש את ההאשמות נגדו. מה קבע בית הדין לעבודה?

במפעל של 'סלטי שמיר', חברה לייצור סלטים, התגלה כי במספר משמרות לילה הוסטה אחת ממצלמות האבטחה ובמקרים אחרים כוסתה בקרטון, כך שלא צילמה את המתרחש. עובד בחברה שנחשד במעשים, זומן לפגישה במשרדי החברה, במהלכה לטענתו, הודיעה לו החברה על פיטוריו עקב צמצומים, וזאת ללא הודעה מוקדמת, ומבלי שישולמו לו פיצויי פיטורים.

משכך, הגיש העובד תביעה נגד החברה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בה טען כי הוא זכאי לפיצויי פיטורים, לתמורת הודעה מוקדמת ולזכויות סוציאליות נוספות. לטענתו, בנסיבות בהן לא נאמר לו דבר וחצי דבר על כך שסיבת פיטוריו היא הפרת אמונים עקב מעשי החבלה, יש לשלם לו פיצויים.

החברה מנגד, הביאה צילומים המתעדים את מעורבותו של העובד באירועים, וטענה כי חיבל במהלך העבודה התקין, באופן שפגע ביכולת הפיקוח שלה, ואף של משגיח הכשרות- מה שעלול היה לגרום לפסילת קו ייצור שלם ולנזק כלכלי כבד. בנסיבות אלה, טענה, אין העובד זכאי לפיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת.

העובד טען בתגובה, כי לא היה לו חלק במעשים ובכל מקרה, לא נגרם כל נזק למצלמה.

הפיטורים עצמם הם עונש

השופטת דגית ויסמן קיבלה את התביעה חלקית.

השופטת התרשמה כי למרות שלא ניתן לקבוע בוודאות שהתובע הוא שהסיט או הסתיר את המצלמה, הרי שנוכח עדותו הלא מהימנה והצילומים שהוצגו בפניה, ניתן לקבוע כי החברה הרימה את נטל ההוכחה, שהיה מעורב באירועים בדרך זו או אחרת.

עם זאת, נקבע כי במעשים בעלי אופי פלילי נדרשת מהמעביד מידת הוכחה מוגברת וכי מאחר שהפיטורים עצמם הם בבחינת עונש, אין מקום לשלול את פיצויי הפיטורים באופן מוחלט, אלא רק להפחיתם ב25% ולשלול את דמי ההודעה המוקדמת.

לפיכך נפסק, כי העובד יקבל פיצויי פיטורים בסך של 9,907 שקלים, וכן 6,146 שקלים בגין פדיון חופשה והבראה. הוצאות לא נפסקו.

לדעתם של עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז- גבאי, העוסקים בתחום דיני העבודה, "התייחסות בית הדין לפיטורים כעונש בפני עצמו הובילו אותו להחלטה שלא לשלול את הפיצויים לחלוטין. בכך, יוצר פסק הדין איזון ראוי ונכון בין השיקולים אשר יש לקחת בחשבון כשפוסקים פיצויי פיטורים לעובד שפוטר בשל הפרת משמעת חמורה ו/או בשל ביצוע מעשים בעלי אופי פלילי כמו גניבה או מעילה."


עו"ד דוד הרשקוביץ, העוסק גם הוא בתחום העבודה, מסביר: "כשעסקינן בזכויות המוגנות של העובד במסגרת יחסי העבודה, ובפרט בזכות לקבל פיצויי פיטורים, שהיא מאבני היסוד של משפט העבודה, נוהגים בתי הדין בזהירות יתרה טרם שלילתם, וזאת- גם אם מדובר בעובד שסרח."

לפסק הדין בעניין עומר תיסיר עווד נ' סלטי שמיר 2006 בע"מ

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.pskadin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ