אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> יצא בזול: מאסר על תנאי ושל"צ לאדם שגידל 8 ק"ג גראס בחצר

יצא בזול: מאסר על תנאי ושל"צ לאדם שגידל 8 ק"ג גראס בחצר

מאת: עו"ד שרון נהרי | תאריך פרסום : 09/02/2016 13:51:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

בימ"ש השלום בפתח תקווה הרשיע את הנאשם – נהג משאית בן 56 – בעבירה קלה של גידול לשימוש עצמי – אף שמדובר בכמות מסחרית. השופטת הבכירה ניצן מימון שעשוע השתכנעה כי לא הקים "מעבדה" לצורכי סחר.

על פי כתב האישום שהוגש בבית משפט השלום בפתח תקווה, בנובמבר 2014 גידל הנאשם בחצר ביתו קנביס במשקל 8.9 ק"ג, ואף החזיק בביתו 704 גרם נוספים. הנאשם, נהג משאית בן 56, הודה במיוחס לו, והצדדים ניגשו לשלב הטיעונים לעונש.

לשאלות על התחום הפלילי:

פורום משפט פלילי  

המדינה טענה, בין היתר, כי לנוכח הכמות הגדולה, יש להטיל על הנאשם ששה חודשי מאסר בעבודות שירות, וכמובן לא לבטל את ההרשעה.

לטענת המדינה, הנאשם "מצמצם מחומרת מעשיו והתקבל רושם כי אינו מבין את משמעות המעשים". עוד נטען כי לא הוכח שהרשעה תפגע בפרנסתו.

קצינת שירות המבחן התרשמה שהנאשם חווה משברים אישיים סביב גירושיו ובשל פציעה ברגלו, ולכן פנה לשימוש בסמים. היא המליצה לסיים את ההליך ללא הרשעה, לאור חששו של הנאשם כי לא יוכל להמשיך בעבודתו אם יורשע, בהתחשב בכך שהוא עובד מול גורמים ממשלתיים שדורשים סיווג ביטחוני.

אחיו של הנאשם סיפר שהנאשם גידל אותו מאז שאביהם נפטר, ועד היום דואג לו ולכל אחיו. 

הנאשם עצמו סיפר שעישן גראס משום שנפצע ברגלו וסבל מכאבים. לטענתו, הוא גידל את הסם בעצמו, ורק לעצמו, כיוון שרצה להתרחק מגורמים שוליים.

סנגורו טען שהמקרה מצדיק אי הרשעה לאור עבודתו של הנאשם, כאמור, וכן משום שמדובר בשיח אחד ללא אמצעים מלאכותיים או טכנולוגיים, כאשר משקל התפרחת "נטו" הוא בסך הכל כמה עשרות גרמים.

עוד נטען כי הנאשם בעל עבר פלילי נקי, ואף בעל עבר תעבורתי נקי מזה 15 שנה. בנוסף הוגש מכתב מאת מעסיקו של הנאשם, בו צוין שהנאשם מתמיד בעבודתו ועושה אותה בצורה טובה.

כמו כן, הנאשם הציג רישיון להחזקה ושימוש של קנביס רפואי שקיבל באוגוסט 2015 למשך חצי שנה.

נטו מול ברוטו  

"איני רואה מקום להימנע מהרשעת הנאשם, מאחר שלא מתקיימים הרציונלים של הלכת כתב, היינו העדר יחס מידתי בין חומרת העבירה לבין תוצאות ההרשעה", כתבה השופטת הבכירה ניצן מימון שעשוע, והזכירה שמדובר בנאשם מבוגר ובעל ניסיון חיים שמודע למשמעות החוקית של מעשיו, ובכמות גדולה של סם "ברוטו".

בנוסף, השופטת לא השתכנעה שההרשעה תביא בהכרח לפיטוריו מעבודתו.

עם זאת, השופטת החליטה לגזור על הנאשם עונש קל, יחסית ל"מתחם הענישה" בנסיבות המקרה. השופטת התחשבה בכך שהנאשם לקח אחריות על מעשיו, וכן בתסקיר שהעיד על היותו אדם נורמטיבי.

כמו כן, השופטת קיבלה את טענת הסנגור שלפיה רק חלק קטן מהמשקל הכולל של השיח, מהווה סם "נטו" שניתן לשימוש.

"התרשמתי מהראיות ומהתסקיר, כי חרף הכמות הגדולה של משקל 'ברוטו', נסיבות גידול הסם והחזקתו נעדרו כל תחכום או כוונות מסחריות, כגון החזקת 'מעבדה' לגידול הסם והפקתו, או החזקת משקל המשמש לחלוקתו למנות", הוסיפה השופטת.

בסיכומו של דבר, השופטת הותירה את ההרשעה על כנה וגזרה על הנאשם מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 200 שעות שירות לתועלת הציבור, וקנס בסך 2,000 שקל.

  • ב"כ המאשימה: לא צוין 
  • ב"כ הנאשם: עו"ד ירון דוד 

* עורך דין שרון נהרי עוסק בתחום הפלילי

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
עישון קנביס: דעו את הסיכונים (והסיכויים)
עו"ד רוני ברוש. צילום: אילנה ברוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ