אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> חייל יפצה על פרסומים מיניים בוטים ב"סיקרט"

חייל יפצה על פרסומים מיניים בוטים ב"סיקרט"

מאת: עו"ד עומר יעבץ | תאריך פרסום : 28/07/2016 12:11:00 | גרסת הדפסה

צילום: Ponsulak Kunsub www.123rf.com

בית הדין הצבאי הרשיע חייל שהודה כי פרסם הודעות בוטות על חיילות ששירתו עמו בבסיס תוך חשיפת פרטיהן האישיים. עם זאת, לנוכח עיכוב משמעותי בהגשת כתב האישום נגזר על החייל עונש קל שכולל בין היתר מאסר מותנה ופיצויים.

לפני כשנתיים, עת שהה החייל–הנאשם בחופשה באילת, הוא פירסם באמצעות האפליקציה "סיקרט" חמישה פרסומים בעלי הקשר מיני בוטה על אודות ארבע חיילות ששירתו עימו בבסיס, תוך חשיפת זהותן ומספר סלולארי של אחת מהן. אחת ההודעות למשל, התייחסה ל"כישוריה המיניים" של אחת החיילות לצד תמונה של רגליה החשופות.

חיילים - מודעים לזכויותיכם?

עורך דין צבא וביטחון

החיילות הגישו תלונה לאחר שמספר חיילים מהבסיס סיפרו להן על הפרסומים והפנו אצבע מחשידה כלפי הנאשם.

כבר למחרת הפרסום ביקש הרס"ר מהנאשם לשוב מהחופשה לבסיס. בחקירה שהתנהלה נגדו הוא הכחיש את הדברים אך בהמשך הודה, תוך שטען כי מדובר בשקרים שפרסם מתוך רוח שטות.

הפרקליטות הצבאית התנהלה בעצלתיים לאחר שקיבלה את חומרי החקירה ועל כן כתב האישום הוגש כשנה לאחר המעשה. כתב אישום מתוקן שהוגש לבסוף לבית הדין הצבאי במחוז דרום ייחס לנאשם שתי עבירות של הוצאת לשון הרע.

בטיעוניה לעונש הדגישה התביעה את הקלות בה בוצעו העבירות ואת השלכותיהן החמורות על המתלוננות, שתיארו את הפגיעה הקשה בכבודן ואת ההתלחשויות והמבטים שננעצו בהן בבסיס.  אחת החיילות ציינה כי לאחר המעשה סירבה לצאת מחדרה ביחידה, וכי המילים הספורות שכתב הנאשם הסבו לה סבל עצום, שילווה אותה כל חייה.

למרות שהנאשם כבר שוחרר משירותו הצבאי, התביעה עתרה להטיל עליו מאסר בפועל בדרך של עבודה צבאית בצד מאסר מותנה, ולחייב אותו בפיצויים למתלוננות.

סנגורו של הנאשם לא חלק על המעשים המכוערים בהם הודה הנאשם, אך הדגיש כי כתב האישום מייחס לו עבירות שהאכיפה שלהן נדירה מאוד. הוא הפנה לכך שהנאשם לא הורשע בפגיעה בפרטיות – עבירה המצויה ברף גבוה יותר של פליליות, תוך שציין כי היישומון הציב מכשול בפני צעירים הנתונים ללחץ חברתי.

הסניגור הוסיף כי יש להקל על הנאשם בעקבות השיהוי בהגשת כתב האישום ומתוך התחשבות בנסיבותיו האישיות, ולטענתו אפשר להסתפק בפיצויים לחיילות.

פגיעה קשה בכבוד

השופטים אל"ם נועה זומר, רס"ן ורד דיין ורס"ן דורון יונה התייחסו בחומרה למעשיו של החייל, שגרמו לפגיעה קשה בשמן הטוב ובכבודן של החיילות כמו גם בערך הרעוּת, שהוא, לדבריהם, הבסיס לקיומה של יחידה צבאית.

השופטים דחו את טענות הסנגור שניסו "להקליל" את מעשי הנאשם ולתלות את האחריות בזמינות היישומון, באנונימיות, ברוח שטות או בלחץ חברתי. "אין ליצור שטח אקס-טריטוריאלי במרחב האינטרנטי" ציטטו השופטים את הקביעה המפורסמת של שופט העליון ניל הנדל, ועברו לדון בעונש הראוי שיש להטיל על הנאשם.

השופטים ציינו כי העונש ההולם את המעשים הוא כליאה ממשית מאחורי סורג ובריח, אולם מחדלי הפרקליטות הצבאית, שהשתהתה בהגשת כתב האישום ללא הצדקה, ומצבו הכלכלי הקשה של הנאשם, מכריעים את הכף לעבר עונש מקל.  

נוכח כל האמור הוחלט להטיל על הנאשם חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים, הורדה מדרגת סמל לדרגת טוראי, ותשלום פיצוי של 4,000 שקל לכל אחת מארבע המתלוננות.

  • התובעת הצבאית: סרן ויקטוריה חואס
  • ב"כ הנאשם: עו"ד סרן עמית שוחנצקי

* עורך דין עומר יעבץ עוסק בדיני צבא וביטחון ומייצג בהליכים פליליים

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il  

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ