אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> זייף את סכום הכתובה, הרבני הורה לפתוח בחקירה משטרתית

זייף את סכום הכתובה, הרבני הורה לפתוח בחקירה משטרתית

מאת: עו"ד נורית פיש | תאריך פרסום : 15/06/2015 18:04:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

דייני בית הדין התפלאו לנוכח הצעתו הנדיבה של הבעל לשלם לאישה את הכתובה עוד לפני הדיון בתביעת הגירושין שהגיש. בדיעבד הסתבר כי הבעל זייף את הכתובה – ובמקום 360 אלף שקל, שילם לאשתו רק 60 אלף שקל. הדיינים התרעמו וחייבו אותו במלוא הכתובה.

בני הזוג לשעבר, שנישאו ב-2003, עברו עם שני ילדיהם להתגורר בג'מייקה. בעוד  הם פרחו שם כלכלית, מערכת היחסים ביניהם הלכה והתערערה, כאשר לטענת האישה, בעלה נהג בה באלימות והתרועע עם נשים זרות.

זקוקה לסיוע בתביעת גירושין?

עורך דין גירושין

באוגוסט 2013 חזרה האישה ביחד עם הילדים ארצה. מספר חודשים לאחר מכן, הגיע בעלה לביקור. האישה, שהתלוננה כי עם חזרתו החל בעלה להציק לה, כשבין היתר, לקח את הרכב שלה וגנב לה את האייפוד, הוציאה נגדו צו הרחקה.

שלושה ימים לאחר מכן הגיש הבעל תביעת גירושין בבית הדין הרבני האזורי בנתניה. בתביעתו הוא טען כי הרחקתו מהבית הייתה שלא כדין וסיפר כי הצו בוטל והתיק שנפתח נגדו במשטרה נסגר. משכך, טען כי יש לשלול מהאישה המורדת את הכתובה.

האישה, מצדה, הגישה תביעה לכתובה, והציגה בפני בית הדין תמונות של בעלה רוקד עם נשים במועדוני לילה ואף התכתבויות בעלות אופי מיני עם נשים בפייסבוק.

בשלב די מוקדם של הדיונים, ביקש הבעל לזרז את הגירושין ולבטל את צו עיכוב היציאה שהוצא נגדו במסגרת ההליכים. על כן, הוא הודיע כי הוא מסכים לשלם לאישה את הכתובה. הדיינים התפלאו על רוחב ליבו והתירו לו לעשות זאת, בהסכמת האישה כמובן.

בכתובה היה רשום סכום של 60 אלף שקל, ולאחר שהבעל שילם אותו, הצדדים התגרשו, תוך שהסכימו כי לאחר מכן בית הדין יכריע בתביעת הגירושין והותירו להחלטת בית הדין  אם האישה בכלל הייתה זכאית לקבל את כספי הכתובה, ובהתאם, יאוזנו ביניהם גם הזכויות שכל אחד צבר בחיים המשותפים, כולל פנסיות, קופות גמל וחסכונות למיניהם. אם יתברר כי שהאישה לא היתה זכאית לכספי הכתובה –  הכספים ששילם הבעל יופחתו מסך האיזון הכולל.

אלא שכעבור זמן מה עיינו הדיינים באופן מדוקדק בכתובה ונדהמו לגלות כי היא זוייפה וכי   נמחקה בה ספרה והסכום המקורי שנכתב בה היה 360 אלף שקל.

הטעה את בית הדין

הבעל, מטעמו, לא הכחיש את המחיקה והדיין הרב אריאל ינאי החליט שהתעלמותו מהווה הודאה במעשה, והבעל זייף את הכתובה במטרה "להשתחרר מכבלי הנישואין". אב"ד הרב מיכאל עמוס הוסיף כי מדובר בהכשלת בית הדין והטעייתו.

הדיינים הסכימו כי הבעל לא הוכיח כל עילת גירושין כך שהאישה זכאית לכספי הכתובה במלואם. לפי הנהוג בבית הדין, כספים אלה יקוזזו מסכום איזון המשאבים. בשלב זה נחלקו הדיין אריאל ינאי ואב בית הדין עמוס מיכאל באשר לתוצאות מעשי הבעל, אך בסופו של דבר הגיעו לאותו חישוב: מאחר שזכויות הבעל עולות על אלה של האישה ב- 270,884 שקלים, האישה זכאית למחצית מסכום זה: 135,442 שקלים. כספים אלה יקוזזו מסכום הכתובה המקורי – 360 אלף שקל.

התוצאה היא כי האישה זכאית ל-224,558 שקלים עבור הכתובה, בהפחתת הסכום שכבר קיבלה – 60 אלף שקל. בסך הכל נקבע כי הגרוש ישלם לה עוד סך של 164,558 שקלים.

לנוכח מעשיו הפליליים של האיש, הורו הדיינים לחייבו ב-10,000 שקל הוצאות לטובת אוצר המדינה. כמו כן, הם הורו למשטרה לפתוח נגדו הליך פלילי עקב שיבוש הראיות ולהמציא את ממצאי החקירה לבית הדין.

  • ב"כ התובע: עו"ד יניב מויאל
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד גלעד בניאל

* עו"ד נורית פיש עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
חזקת הגיל הרך מול אחריות הורית משותפת – מה טוב לילדים?
עו"ד זהר מימוני, צילום: אלון בלומברג, אייל הפקות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ