אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> התנכל לעובדת עקב טיפולי פוריות וכינה אותה "מטומטמת". מה הפיצוי?

התנכל לעובדת עקב טיפולי פוריות וכינה אותה "מטומטמת". מה הפיצוי?

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/09/2016 09:45:00 | גרסת הדפסה

צילום: obradov, www.123rf.com

סייעת לרופא שיניים טענה כי ב-2013 התדרדרו תנאי עבודתה ויחסו של המעסיק כלפיה השתנה על רקע טיפולי פוריות. בית הדין לעבודה פסק לטובתה פיצויי פיטורים, פיצוי לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ופיצוי לפי חוק איסור לשון הרע בסך כולל של כ-50,000 שקל.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אהרן צאל וחגי כהן, סיפרה התובעת כי עבדה כסייעת לרופא שיניים במרפאה פרטית בנתניה משנת 2009 במשך כ-5 שנים.   

לייעוץ בתחום:

עורך דין דיני עבודה

לדבריה, באוקטובר 2013 הודיעה למעסיקה כי היא נמצאת בטיפולי פוריות ותיאלץ להיעדר מעבודתה לעתים. לטענתה, מרגע זה החל המעסיק להתנכל לה בצורות שונות שהחריפו עם הזמן וכללו העלבות וקריאות גנאי. לטענתה הוא אף דרש לדבר עם רופא הנשים שלה ושטיפולי הפוריות לא יהיו בשעות העבודה.

התובעת הוסיפה כי בהדרגה הועברה לבצע עבודות משרדיות בלבד, מספר המשמרות שלה הופחת ונאסר עליה לשתות קפה אלא אם כן היא מכינה גם לרופא. עוד נאסר עליה להחנות את רכבה בחניית המרפאה.

היא הוסיפה כי גם כשהמעסיק אישר לה לצאת לטיפולים, הוא עשה זאת בצעקות והתנגדויות. היא ציינה כי ההתנכלויות הלכו והחמירו עד שלא יכלה לסבול זאת וביולי 2014 התפטרה.

התובעת דרשה פיצויי פיטורים, פיצוי על הפרת חוק עבודת נשים ופיצוי על הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. בנוסף היא תבעה פיצוי על לשון הרע על כך שבאחד המקרים המעסיק כינה אותה "מטומטמת" בפני לקוחה של המרפאה ומנהלת המשרד.

הנתבע, שיוצג על ידי עו"ד אהרון גולדנברג, טען כי התובעת לא הציגה לו אישור רפואי על טיפולי הפוריות.

הוא הוסיף כי היא לא הודיעה על היעדרויותיה מראש מה שיצר קושי רב במרפאה עד כי נאלץ לשכור את שירותיה של סייעת נוספת.

לדבריו, התובעת "יצרה אווירה קשה במרפאה" כשסירבה לתקשר עמו, יצרה פרובוקציות על מנת שיפטר אותה ולא שיפרה את התנהגותה על אף שיחות שנערכו עמה. הוא לא הכחיש כי כינה את התובעת "מטומטמת" אך טען כי מדובר בביטוי עממי ולא מעליב.

קריאת גנאי

השופטת אסנת רובוביץ-ברכש מבית הדין לעבודה בתל אביב השתכנעה כי מרגע שהתובעת הודיעה למעסיקה על טיפולי הפוריות חל שינוי לרעה במערכת היחסים ביניהם.

לדבריה, הוכח כי משנת 2014 הוטלו על התובעת הגבלות שונות כמו איסור לשתות קפה בחדר הטיפולים, ובמקביל, היא הועברה לבצע עבודות משרדיות, שעות עבודתה הופחתו ומפתחות המרפאה נלקחו ממנה. בנסיבות אלה, השופטת קבעה כי התובעת זכאית לפיצויי פיטורים של 17,141 שקל.

השופטת דחתה את טענת הנתבע כי הכינוי "מטומטמת" אינו מעליב וציינה כי עדיף שלא היה טוען זאת. היא ציינה כי אין ספק שמדובר בקריאת גנאי ופסקה לתובעת 8,000 שקל לפי חוק איסור לשון הרע.

השופטת קבעה כי התובעת לא הוכיחה את תביעתה לפי חוק עבודת נשים שכן לא סיפקה למעסיקה אישור רפואי כי היא עוברת טיפולי פוריות וגם נתנה התראה קצרה בלבד לפני כל היעדרות.

עם זאת, השופטת קיבלה את טענתה ביחס לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה וקבעה כי הוכח שההתנכלויות החלו בעקבות טיפולי הפוריות. "מעסיק לא יכול לדרוש מהעובדת לבצע את טיפולי הפוריות רק לאחר שעות העבודה", הבהירה השופטת, ופסקה לתובעת פיצוי של 25,000 שקל ברכיב זה.  

עוד נפסקו לטובת התובעת דמי הבראה ובסך הכל 51,464 שקל בתוספת הוצאות של 10,000 שקל.

לקריאת פסק הדין

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
״המשרד טיפל בלקוחות כשעוד היו מכונות כתיבה״
עו״ד יעקב לנגה (צילום: אירנה רובין)
לקחה צ'אנס מקצועי והיום יוצרת תקדימים
עו"ד ורד שדות | צילום אלדד רפאלי
פיטורי עובד מבוגר – הפליה אסורה?
עו"ד איריס אלמוג, צילום: גיל הדני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ