אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> השופט אישר: הילדים האלימים לחצו על אמם החולה לשנות את צוואתה

השופט אישר: הילדים האלימים לחצו על אמם החולה לשנות את צוואתה

מאת: עו"ד אריה ליטמן | תאריך פרסום : 22/09/2016 12:32:00 | גרסת הדפסה

צילום: Rob Bouwman, www.123rf.com

אם לשמונה שנפטרה לפני כשנתיים הותירה 3 צוואות. בית המשפט פסל באחרונה את שתי הצוואות המאוחרות שנערכו בסמוך לפטירתה. פסק הדין חושף את מציאות חייה העגומה של האם שהייתה נתונה בשנותיה האחרונות ללחץ, הפחדות, אלימות ואיומים מצד ילדיה.

ביוני 2014 נפטרה אם לשמונה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא הותירה אחריה 3 צוואות –אחת מ-2012 ושתיים מהחודשים ינואר ואפריל 2014.

לייעוץ בתחום:

עורך דין משפחה

בתביעה שהגיש אחד האחים נגד שבעת האחרים הוא טען כי שתי הצוואות המאוחרות נערכו מתוך השפעה בלתי הוגנת ויש לקיים את הצוואה המוקדמת.

התובע סיפר כי לאמו היה בניין מגורים בן 6 דירות. בצוואה הראשונה היא הורישה לו את אחת הדירות וקבעה כי דירה נוספת תנוהל ותושכר על ידו.

בצוואות השנייה והשלישית הוא נושל כליל ונקבע כי היורשים המרכזיים הם שניים מאחיו, שמולם האם הייתה בסכסוך משפטי. עוד נקבע כי אחיותיו יהיו אחראיות על ניהול והשכרת דירה אחרת.  

התובע העלה טענות קשות נגד אחיו. לדבריו, אחיו ואחיותיו הפעילו לחץ הפחדות ואיומים על אמו וניצלו את חולשתה הפיזית והנפשית במטרה לשנות את צוואתה לטובתם.

הוא ציין כי כנגד האחים הזוכים לפי הצוואות המאוחרות האם הגישה תביעות פינוי ובקשות לצווי הגנה בטענות של אלימות קשה, פלישה למקרקעין וניסיון הצתה, והליכים אלה נמחקו רק בעקבות מותה.

הנתבעים טענו מנגד כי בשנים האחרונות היו תהפוכות רבות ביחסים של האם עם ילדיה. לדבריהם, התובע הוא בעלים של דירה נוספת וככל הנראה בשל כך ומתוך רצון לעשות צדק חלוקתי מול שאר הילדים האם שינתה את צוואתה.  

הם הוסיפו כי אמם ניהלה הליכים משפטיים כמעט מול כל ילדיה אך בסוף ימיה התפייסה עמם ולכן יש לדחות את הטענות להשפעה בלתי הוגנת ולקיים את הצוואות המאוחרות.

מוכרת לשופט

סגן נשיא בית המשפט למשפחה בנצרת, השופט אסף זגורי, ציין כי למרבה הצער המנוחה מוכרת לשופטי המשפחה בנצרת על רקע בקשות רבות לצווי הגנה שהגישה נגד חלק מילדיה בשנים האחרונות.

השופט השתכנע מטענת התובע כי לא הגיוני שהאם מצד אחד תשנה את צוואתה לטובת האחים ומצד שני תמשיך לנהל נגדם הליכים משפטיים בטענות של אלימות קשה ופלישה. הוא הדגיש כי הליכים אלה נמחקו רק בעקבות מות האם ובשום שלב היא לא נסוגה מהם עקב התפייסות כפי שניסו לטעון הנתבעים.

השופט הוסיף כי עדות התובע הרשימה אותו והוא מאמין לגרסתו לפיה אחיותיו ביקשו לנקום בו על רקע סכסוך קודם ביניהם ולכן הצטרפו ללחצים הכבדים שהופעלו על האם לנשלו מהצוואה.

"השינויים שנעשו בדמות עריכת הצוואה השנייה והשלישית נעשו בתקופה שבה המנוחה הייתה חלשה ביותר מבחינה פיזית בעקבות טיפולים שעברה בשל מחלתה הקשה", כתב השופט והוסיף כי אין ספק שהצוואות לא שיקפו את רצונה האמיתי.

בנסיבות אלה השופט קבע כי יש לקיים את הצוואה מ-2012 ולדחות את הבקשות לקיום הצוואות המאוחרות על רקע השפעה בלתי הוגנת מצד הנתבעים.

הנתבעים חויבו בהוצאות ושכ"ט עו"ד של 3,500 שקל (כל אחד ואחת).

  • ב"כ התובע: עו"ד איתן בוירסקי
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד סאלח קאסם, עו"ד שאדי ג'ברין

* עורך דין אריה ליטמן עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
"אלמנת צה"ל": מי מוגדרת ככזו ומה הזכויות שלה?
עו"ד לירן פרידלנד | צילום: שי קדם, אילוסטרציה: Isuru Perera on Unsplash
בין התרת נישואין לגט: גירושי זוגות שנישאו אזרחית
צילום: אלון סיגוי - אולפני גיל טופז

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ