אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> השופטת קבעה: המשמורת תהיה משותפת על אף "הגיל הרך"

השופטת קבעה: המשמורת תהיה משותפת על אף "הגיל הרך"

מאת: עו"ד אלון בר | תאריך פרסום : 29/06/2016 10:48:00 | גרסת הדפסה

צילום: Iakov Filimonov, www.123rf.com

בתחילת השבוע אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק המבטלת את "חזקת הגיל הרך" שהעניקה במשך שנים עדיפות לאם במאבקי משמורת על ילדים צעירים. הרפורמה טרם יצאה לפועל אך מגמת השינוי באה לידי ביטוי בפסק דין שניתן באחרונה ושקבע הורות משותפת לילד בן 5. 

בני הזוג נישאו ביוני 2011 והביאו לעולם ילד. לאחר כשנתיים וחצי בלבד הם נפרדו, על רקע רומן שניהלה האישה מחוץ לנישואים.

לייעוץ בתחום:

עורך דין משפחה

האם הגישה תביעה למשמורת בלעדית על הילד, כבן 5 במועד הדיונים. בית המשפט מינה עובדת סוציאלית, שבתסקיר מטעמה המליצה כי המשמורת תהיה משותפת. בהתאם להמלצתה קבע בית המשפט כי עד להכרעה הסופית המשמורת תהיה משותפת.

האב הסכים כי המשמורת המשותפת תחול גם בהסדר הקבוע אך האם התנגדה. לדבריה, יש בינה לבין האב בעיות תקשורת קשות שאינן מאפשרות זאת. האם הוסיפה כי הורי האב גרים יחד עמו ומעורבים יתר על המידה בגידול הילד.

עוד לדבריה, בנה נמצא בנסיגה התפתחותית ולזוג אין את ההדרכה ההורית הנדרשת לביצוע  מוצלח של משמורת משותפת.

האב טען מנגד כי אין הצדקה עניינית להתנגדות האם והיא נובעת משיקולים כספיים בלבד. האב הוסיף כי העיכוב ההתפתחותי של הילד נגרם דווקא מטיפולה הלקוי של האם והמשמורת המשותפת הזמנית עצרה את התדרדרותו.

לדבריו, יש תקשורת שוטפת בינו לבין האם והם החליפו מעל 1200 מסרונים מאז תחילת המשמורת המשותפת. האב הוסיף כי אינו רואה מניעה להשארת הילד עם הוריו מידי פעם, והם רק תורמים להתפתחותו. לטענתו, האם עצמה משאירה את הילד לבדו עם בן זוגה החדש – אדם זר.

האב סיפר כי הוא מקדיש זמן רב לבנו בימים שהוא אצלו ואף לקח חופשה מעבודתו במחצית מימי הקיץ כדי להיות עמו.  

שניהם לוקחים אחריות

השופטת אלה מירז מבית המשפט למשפחה התרשמה כי מדובר ב"שני הורים טובים" שמאוד אוהבים את הילד, לוקחים אחריות, מעורבים בטיפול בו ומגלים אליו רגישות. אמנם נראה כי  התקשורת ביניהם לקויה ואין ביניהם אמון בסיסי אך הנתונים מצביעים על כך שמשמורת משותפת היא הפתרון הטוב ביותר עבור הילד.

לדבריה, ניכר מהתסקיר כי מאז תחילת המשמורת המשותפת חל שיפור במצבו של הילד והוא התקדם מאוד מבחינה התפתחותית. האם עצמה הודתה בדיון כי מצבו "מצוין". כמו כן, נראה כי יש שיתוף פעולה בין ההורים, גם אם התקשורת היא חלקית. הם גם גרים במרחק של 10 דקות הליכה זה מזו ומבחינה זו אין מניעה לקיום הורות משותפת.

השופטת הוסיפה כי האחריות ההורית מוטלת על ההורים ולא על הסבים והם אמורים לחנך "ולתת קו". עם זאת, לא נראה שבמקרה זה הסבים שוהים עם הילד יותר מדי והאב העיד כי הוא יוצא מוקדם מהעבודה כדי להיות עם בנו ואף משנה את שעות עבודתו בהתאם לזמני השהות עמו.

בנסיבות אלה קבעה השופטת כי המשמורת על הילד תמשיך להיות משותפת וחייבה את האם בהוצאות של 5,000 שקל.

תוצאת פסק הדין מתיישבת עם הרפורמה שיוזמי הצעת החוק החדשה מבקשים לקדם. הצעת החוק תובא היום (רביעי) לקריאה טרומית ואם יעבור החוק, תבוטל העדיפות האוטומטית שנותנים בתי המשפט לאם כשמדובר בילדים מתחת לגיל 6 והשאיפה תהיה מימוש מקסימלי של הורות משותפת.

  • ב"כ התובעת: עו"ד צחי זיסמן
  • ב"כ הנתבע: עו"ד רומן כצמן

* עורך דין אלון בר עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
חזקת הגיל הרך מול אחריות הורית משותפת – מה טוב לילדים?
עו"ד זהר מימוני, צילום: אלון בלומברג, אייל הפקות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ