אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> השופטת החזירה לנהג את הרישיון: התנהלות המשטרה רשלנית

השופטת החזירה לנהג את הרישיון: התנהלות המשטרה רשלנית

מאת: עו"ד אסף שמיר | תאריך פרסום : 02/06/2016 19:00:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

עוד כתם על משטרת ישראל. במסגרת בקשה להארכת פסילת רישיון של נהג אמבולנס שהיה מעורב בתאונה טראגית, שופטת בימ"ש לתעבורה באשדוד הצביעה על שורה של מחדלים וכשלים בחקירת המקרה. וגם: מדוע טוען הנהג לקונספירציה נגדו?   

לפני כשנה התרחשה תאונה קשה. נהג אמבולנס הוציא אותו ממוסך לאחר תיקון. לפתע, האמבולנס יצא בפראות לאחור עד שנתקע במדרכה, משם החל לנסוע קדימה, פגע במשאית, ואז סטה ופגע באשתו של בעל המוסך. היא נפצעה באורח קשה ולמחרת מתה מפצעיה.

לייעוץ בענייני תעבורה:

עורך דין תעבורה

כיום מתנהל נגד נהג האמבולנס משפט שבו הוא מואשם בנהיגה רשלנית שגרמה למות האישה. בהזדמנות הראשונה טען הנהג שמיד לאחר ששילב את ידית ההילוכים ל-"רוורס", הטורים עלו, הרכב האיץ במהירות והבלמים פשוט לא עבדו.

עדי ראייה התרשמו שמשהו ברכב לא בסדר. אחד מהם העיד לגבי הנהג כי "ראה שאין לו שליטה עליו".

בעקבות התאונה רישיונו של הנהג נפסל, ולא הוחזר לו עד היום. לאחרונה נדונה בבימ"ש לתעבורה באשדוד בקשה שלו להחזרת הרישיון, כשמנגד הגישה המדינה בקשה להארכת הפסילה.

המבקש טען, בין היתר, כי המשטרה התרשלה בחקירת התאונה, בשל היעדר תיעוד ממצאים בווידאו בניגוד לנוהלי חקירת תאונת דרכים, והיעדר מדידות של סימנים בזירת התאונה.

כמו כן, המבקש הפנה לכך שניתן למחוק התראות על תקלות ממחשב הרכב, ואין תיעוד למועד איפוס קוד תקלה. בהקשר זה הוא הדגיש את העובדה שהרכב הועבר למוסך UMI – יבואן האמבולנס – לתקופה ממושכת לצורך הבדיקה, על אף של-UMI  אינטרס כלכלי אדיר הנובע  מתוצאות אותה הבדיקה.

בנוסף, המבקש טען שאינו מסוכן, וכבר שנה אינו יכול להתפרנס כנהג אמבולנס.

המדינה התנגדה לביטול הפסילה, בהתחשב בראיות המבססות לטענתה את האישום המיוחס, וטענה שאין נסיבות חדשות המצדיקות החזרת הרישיון למבקש.

עוד נטען, בין היתר, כי אין בסיס לטענות בדבר קונספירציה בין המשטרה לבין UMI. 

כמו כן, המדינה טענה כי אין לאפשר לנאשם לנהוג בטרם הוכרעה שאלת אחריותו לגרימת התאונה.

אי אפשר להתעלם  

"לא ניתן הסבר סביר ומניח את הדעת מדוע הבוחנים לא בדקו את מצב הדוושות ברכב מיד עם הגעתם לזירת התאונה ולא הנציחו את הרכב והזירה בווידאו כהוראות הנוהל בחקירת תאונה", כתבה השופטת הבכירה רבקה שורץ

בנוסף, השופטת ציינה שחסר תיעוד מצד מעורבים בחקירת התאונה, כך שקשה לקבל תמונה מלאה – אלו הנחיות חקירה ניתנו ועל ידי מי, מדוע לא בוצעו מדידות רלוונטיות ולא נבדקו כווני חקירה רלוונטיים. 

בנוגע לאחסון הרכב במגרש UMI, כתבה השופטת: "בית המשפט אינו קובע ממצאי מהימנות עדויות בשלב זה ואף לא קביעה עובדתית, חס וחלילה, לענין קונספירציה, ואולם אי אפשר להתעלם מהטעות הגסה, גם אם נעשתה בתום לב, בהעברת הרכב למוסך של החברה היבואנית, לצורך בדיקתו על רקע הטענה בדבר כשל טכני, אף שלחברה אינטרס מובהק בתוצאות בדיקת הרכב. ואם לא די בכך הרכב אוחסן  במוסך החברה שבועות, ללא השגחה  ו/או תיעוד במצלמות". 

השופטת הוסיפה שלכאורה, סיכויי ההגנה להביא לזיכוי המבקש מחמת הספק – גבוהים. נכון להיום, כתבה השופטת, ומבלי להקל ראש בתוצאה הטראגית, לא ניתן לטעון שהוא עדיין מסוכן.

"התנהלות המשטרה במהלך החקירה רשלנית. התנהלות זו מצביעה על מחדלי חקירה משמעותיים ומקשה על הירידה לחקר האמת", סיכמה השופטת, שדחתה את  בקשת המדינה להארכת הפסילה, וקבעה שרישיון הנהיגה יוחזר למבקש.

  • ב"כ המדינה (המבקשת): עו"ד נדב אוחנה
  • ב"כ המשיב: עו"ד עמרי ארגמן  

* עורך דין אסף שמיר עוסק בתעבורה

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ