אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> השופטת בביקורת על האפוטרופוס הכללי: ההורים סובלים מספיק

השופטת בביקורת על האפוטרופוס הכללי: ההורים סובלים מספיק

מאת: עו"ד רמי ביאזי | תאריך פרסום : 27/01/2016 15:07:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

שופטת בימ"ש לענייני משפחה באשדוד אישרה לפני מספר ימים להוריו של קטין שסובל מנכות ושיתוק מוחין לרכוש דירה בשמו מכספי פיצויים "שלו".

הבן נולד לפני 14 שנה למשפחה חרדית, וכיום להוריו עוד שמונה ילדים. כמה שבועות אחרי הלידה, הבהילו אותו הוריו לבית חולים כשהוא סובל מחום ופרכוסים. תחילה חשבו שהוא סובל מדלקת ויראלית. בדיעבד, התברר שהוא סבל מדלקת קרום המוח.

לשאלות על דיני משפחה:

פורום דיני משפחה

עקב טיפול רשלני מצבו התדרדר ומאז הוא סובל משיתוק מוחין וכיום מרותק לכסא גלגלים. הוא נזקק לסיוע צמוד בבית ספר, שיעורים פרטיים, פיזיותרפיה, נסיעות, וטיפולים רפואיים ורגשיים.

בשנת 2008 הגישו הוריו תביעת רשלנות רפואית נגד קופ"ח מכבי. חמש שנים אחר כך העניין הסתיים בפשרה, במסגרתה הקטין קיבל פיצוי של 8.5 מיליון שקל.

לפני מספר חודשים הגישו הוריו בבית המשפט בקשה על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לאשר רכישת דירה בשמו.

המבקשים טענו שהמגורים בדירתם הנוכחית לא מאפשרים לבנם שיקום ראוי. לעומת זאת, בדירה הנרכשת יש חמישה חדרים גדולים, היא ממוקמת בקומה ראשונה ומותאמת לגודל המשפחה ונותנת מענה לדרישותיו הבריאותיות והשיקומיות של הקטין.

האפוטרופוס הכללי במחוז דרום הגיש חוות דעת של "היחידה הכלכלית" שהתנגדה לאישור העסקה, בטענה שהמחיר הנקוב בהסכם גבוה בעשרה אחוז משווי השוק באזור.

עוד נטען כי לא ברור אם לאחר רכישת הנכס על חשבון כספי הפיצויים, יישאר לקטין יתרת מספיק כסף שיבטיח את "בטחונו הכלכלי".

בבית המשפט האפוטרופוס אף טען שההורים צריכים לשלם סכום מסוים לטובת רכישת הדירה, מתוך הכסף שיקבלו עבור מכירת דירתם הנוכחית.

האם, בתגובה, "זעקה את כאב ילדיה האחרים כשהיא מציינת שהיא רוצה שיישאר בידה דבר מה לסייע להם כשתחתן אותם", כפי שכתבה השופטת רותם קודלר עיאש.

"עול אדיר"

ללא היסוס, הכריעה השופטת קודלר עיאש לטובת המבקשים. "ההורים לא בחרו שבנם, שנולד באופן תקין וכילד בריא, יסבול מרשלנות רפואית שתגרום לתוצאות המשפיעות על חייהם וחיי ילדיהם", כתבה השופטת.

גם אם יש מידה של "פינוק" בכך שהמבקשים "ייהנו" מרווחה כשיעברו לדרה החדשה, הסבירה השופטת, הם משלמים מחיר מספיק כבד. 

"אין ולא יהיה פיצוי לבני המשפחה בגין העובדה שבמהלך כל חיי הקטין יצטרכו בני המשפחה, כולם גם יחד, להמשיך ולטפל בו, שכן העול המוטל הוא אדיר", הוסיפה השופטת.

כמו כן, השופטת לא התרשמה שההורים מקלים ראש בחשיבות שמירת כספי בנם, או מנסים לרכוש את הדירה על עסקה שקרית על מנת להבריח כספים שלו.

בחוות דעת היחידה הכלכלית אף צוין כי "אין זה מתפקידו של הקטין לרכוש דירה שתשמש למגורי משפחתו". השופטת סברה שראוי היה שלא להעלות טיעון כזה, שכן באותה מידה אפשר לומר שאין זה תפקידם של אחים או של הורים לטפל בילדיהם אחרי גיל 18. "זוהי המהות של משפחה!", הבהירה השופטת.

כמו כן, השופטת דחתה את טענת האפוטרופוס וציינה שמגיע לאם שיהיה לה כסף לחתן את ילדיה האחרים, "הגדלים בצלו של האח", בעת שיגיעו לפרקם.   

בנוסף, השופטת הסבירה שלאחר ביצוע הרכישה יישארו בחשבון הפיצויים של הקטין כשלושה מיליון שקל – סכום שיספיק לו לשנים רבות ואף מניב תשואה כל חודש.

לכן, בסופו של דבר השופטת אישרה את רכישת הדירה שתירשם על שם הקטין. עוד נקבע כי המבקשים יפקידו כל חודש 2,500 שקל בחשבון בנם, כשכירות עבור מגוריהם ומגורי ילדיהם הנוספים.

  • ב"כ המבקשים: עו"ד אבי אדרי
  • ב"כ המשיב: עו"ד ליאן פראם

* עורך דין רמי ביאזי ממשרד ביאזי, חסקי אברמוביץ עוסק בדיני משפחה 

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ