אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> הצעות לשינוי חוק האזנת סתר במטרה לצמצם פגיעה בפרטיות

הצעות לשינוי חוק האזנת סתר במטרה לצמצם פגיעה בפרטיות

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 13/05/2004 14:35:00 | גרסת הדפסה

עו"ד שלומית ברנע - פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, הנחתה מושב בנושא האזנות סתר, שנערך במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת.

עו"ד ברנע-פרגו הציגה בפני המשתתפים את עיקרי הממצאים של דו"ח מבקר המדינה בעניין האזנות סתר.

עו"ד חנה קלר, היועצת המשפטית של המשרד לביטחון פנים, הדגישה כי שימוש בכלי האזנת הסתר נעשה רק על פי היתרים הניתנים בצו ובהתאם לדרישת המידתיות. היא הוסיפה כי המשרד לביטחון פנים יזם עוד בשנת 2000 כתיבת נוהל חדש בנושא, ובימים אלו יושבת ועדה במשרד המשפטים, בראשות עו"ד לבנת משיח, לצורך קביעת הסדרים חדשים בבקשות להאזנות סתר.

על פי הנוהל המתגבש תוגבר שקיפות הליך הבקשה בפני השופט. במסגרת זו תיקבע, למשל, דרישת רישום פרוטוקול, שיבטא את השיקולים שהנחו את השופט במתן הצו.

עו"ד קלר ציינה כי בתקופה בה הוענקו היתרים להאזנות סתר על ידי מפכ"ל המשטרה שימש כלי זה כאמצעי אחרון לפעילות המשטרה. לעומת זאת, כיום מדובר בכלי שהוא חלק מ"פסיפס שלם" של דרכי חקירה.

חבר הכנסת גלעד ארדן שהשתתף בדיון תקף את בתי המשפט על מתן אישורים ללא הנמקות ענייניות, ואת המשטרה אשר לשיטתו "הופכת את החוק בנושא האזנת סתר לפלסתר". ארדן הציע לשנות את החוק ולקבוע כי מגיש הבקשה להיתר יהיה בדרגה בכירה יותר מניצב משנה, וכן כי ייקבע בצו ביהמ"ש פרק זמן מוגדר של ההאזנה ופרק הזמן המקסימלי שהמשטרה תחזיק ברשותה את תוצרי האזנה (הקלטות ותמלולים).

עו"ד דן שינמן הדגיש בדבריו כי האזנות הסתר הן חלק "מריסוק מושג הפרטיות בחברה המערבית". לפיכך, הוא רואה טעם בפיקוח של המחוקק על כלי חודרני זה על מנת שלא תיווצר הידרדרות, שכן לשיטתו הפיקוח של בית המשפט אינו מספק. עו"ד שינמן הציע למנות שופט חוקר, בדומה לשופט במשפט הקונטיננטאלי, אשר יבחן את הבקשות, יתיר האזנה ויפקח על שימוש המשטרה בכלי זה.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
יריקה ישירה בפרצוף הדרוזי
עו"ד עלי שקיב (שכיב)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ