אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הפעוט יועבר למשפחה מאמצת עוד בטרם הוכרז כבר אימוץ

הפעוט יועבר למשפחה מאמצת עוד בטרם הוכרז כבר אימוץ

מאת: עו"ד יאיר חתוכה | תאריך פרסום : 04/11/2015 19:03:00 | גרסת הדפסה

צילום: anitapeppers, www.morguefile.com

פעוט בן שלוש, שנזנח על ידי אמו, שהה יותר משנה אצל משפחת אומנה. בשלב מסוים התקשתה המשפחה וביקשה לסיים את תפקידה. אמו הביולוגית התנגדה, אך השופט ראה לנגד עיניו את טובת הילד.

הפעוט נולד ב-2012 לצעירה בת 22 שעלתה לארץ לפני מספר שנים ומתקיימת מקצבת ביטוח לאומי.

אף אחד לא נרשם כאביו של הפעוט, ואיש לא פנה לשירותי הרווחה בטענה כזו. בזמן שהותו של הפעוט ברשות אמו הוא היה חשוף להזנחה ולפגיעה. במהלך הזמן התגלה כי הפעוט הוא בעל צרכים מיוחדים, וסובל מקשיים התפתחותיים.

לשאלות על הליכי אימוץ

פנו ל-עו"ד דיני משפחה

בהיותו בן שנה ושמונה חודשים הועבר הפעוט ל"משפחת קלט" – משפחות המטפלות במקרי חירום. כמה שבועות לאחר מכן הוא הועבר למשפחת אומנה, אצלה הוא מתגורר עד היום. 

לפני מספר ימים נציג היועץ המשפטי לממשלה עתר לבית משפט לענייני משפחה בבאר שבע לקבלת אישור למסירתו של הקטין למשפחה אחרת, המבקשת לאמצו, וזאת עוד בטרם הוכרז הקטין כבר אימוץ.

לטענתו, לפני כשלושה חודשים ביקשה משפחת האומנה לסיים את שירות האומנה ולהעבירו מביתם, בשל נסיבות משפחתיות וקושי להיענות לצרכיו של הילד. 

האם התנגדה וטענה: "לא מוכנה שיטלטלו את הילד שלי".

משפחה עם אופק  

סגן הנשיאה השופט אלון גביזון הבהיר כי לפי חוק אימוץ ילדים, אין מניעה לדון בתובענה לאימוץ עוד לפני שקטין הוכרז כבר אימוץ, בתנאי שהמדינה מתחייבת לפתוח תוך זמן קצר בהליכים לקראת אימוצו של הקטין, ובלבד שמדובר בצורך דחוף או במקרה חירום.

מכאן השופט ניגש לדון בעניינו של הפעוט והגיע למסקנה שיש לקבל את בקשת המדינה. משפחת האומנה ביקשה להפסיק לשמש ככזו. כמו כן, אמו אינה מסוגלת לגדל אותו והיא עצמה אינה חולקת על כך.

מציאות זו, שנכפתה על כל המעורבים ובראשם הקטין, מהווה שיקול מרכזי לטובת העברתו למשפחה המבקשת לאמצו, הסביר השופט.

כמו כן, השופט הבהיר כי האם אמנם מעוניינת למנוע "טלטול", אך ככל הנראה עדיין לא הפנימה את העובדה שאין מנוס ממעבר נוסף, שכן משפחת האומנה ביקשה לסיים את תפקידה.

עד כה, הקטין נאלץ לעבור שלוש "תחנות" למרות חייו הקצרים – אמו, משפחת הקלט ומשפחת האומנה – וכעת הוא נאלץ לעבור למשפחה נוספת. "ריבוי המעברים כמפורט לעיל, מהווה שיקול נוסף  לטובת מעבר הקטין למשפחה עם אופק של אימוץ, וזאת במטרה לצמצם עד כמה שניתן את המשך מעבריו ממשפחה למשפחה", ולהעניק לו רציפות רגשית ופיזית, כתב השופט.

לכן, בסיכומו של דבר השופט סבר שאכן מדובר במקרה חריג ואישר להעביר את הקטין למשפחה מאמצת כבר בשלב זה, מאחר שהדבר "מוצדק כדי למנוע נזק לילד".

  • ב"כ המבקש: עו"ד שחר בריס 
  • ב"כ המשיבים: עו"ד אלה שיינפלד  

* עו"ד יאיר חתוכה ממשרד חתוכה אשוואל עוסק בדיני משפחה 

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
ייפוי כוח מתמשך: למה אתם חייבים את זה לעצמכם?
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)
עתיד חדש לגירושין בישראל
סאן זרח, צילום: שי גבריאלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ